2.5.19

Kitap - Sabahattin Ali - Kuyucaklı Yusuf

sabahattin ali kuyucaklı yusuf ile ilgili görsel sonucu

Hi!

Bloga geri döndüğüme göre,birikmiş kitap yazılarıma da başlayabilirim.Ah,o kadar çok kitap birikti ve o kadar çok kitaptan bahsetmem gerekiyor ki.Ona göre hazırlayın kendinizi,arka arkaya kitap yazıları gelebilir.

Daha önce iki kitabını okuduğum,çok sevdiğim,ama kitabının kahveyle çekilen fotolarıyla çoğu insanın soğuduğu üstad türk yazarlardan biri olan Sabahattin Ali.Daha önce Barış Özcan'ın tavsiyesiyle İçimizdeki Şeytan'ı,ardından da sırf merakımdan Kürk Mantolu Madonna'yu bitirmiştim,ilkini daha çok beğenmiştim ama Kürk Mantolu Madonna da çok güzeldi,her türlü okunması zaruri olan yazarlardan Sabahattin Ali.
Bu da üç en çok bilinen ve okunan kitabından biri,sanırım sonuncusu bu.
Daha önce bahsettim mi bilmiyorum ama,geçen yılın sonlarından beri daha fazla kitap okumak için çok güzel bir yol bulduk,daha doğrusu buldum.Ablam benim için kiraya kıtap alıyor,hem de çok ucuza.Böylelikle,bir sürü kitabı okuyabiliyorum,pdf olarak okuyamadığım,kalitesiz olan ya da üşendiğim kitapları bu şekilde rahatlıkla okuyorum.Gerçek kitap okuyabilmem de cabası.Ülkemizde bu tür kitapçıların artması lazım.

Kuyucaklı Yusuf da ablamın aldığı bu tür kitaplardan.Türk edebiyatında çok özel eserlerden.Eminim herkes konusunu artık biliyordur.

"Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez'in varlığı Yusuf için büyük boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf'un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olmayacağını sanıyordu."
Kuyucaklı Yusuf Türk edebiyatının belki de en romantik kahramanıdır. Hayatın ve insanların zalimliği karşısındaki naif duruşu ile bir yandan trajik bir sona ilerlerken, bir yandan da yaşadığı lirik aşk hikayesinin kahramanı olarak edebiyat tarihinde yerini almıştır.

Sabahattin Ali'nin yarattığı karakterleri çok çok seven sadece ben olamam değil mi?Böyle duygulu,içine dönük,garip karakterler yaratıyor ve sanki okuyunca her birinde kendinden bir şeyler bulabiliyorsun.Yine İçimizdeki Şeytan kadar (o kitabın bende yeri ayrı) sevmesem de,yer yer düşünerek,yer yer ağlayarak okudum.

Sabahattin Ali'nin her kitabının okunması gerek bence.

4 yorum:

  1. Tek okumadığım kitabı. Elime geçmişti fakat yarım bırakmıştım. Pişmanımmmm.

    YanıtlaSil
  2. kiralamak iyimiş yaaa ne güzel buluş vallaaa :) kürk mantoluyu okudum ne güzel aşk romanıydı ama yaa maria pudeeer :) kuyucak ve içimizdeki şeytanı da okuycam işallah bütün kitaplarını okuycem ben daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben en çok İçimizdeki Şeytan'ı seviyorum o çok başkaydı yaa :) Evet kiralamak çok güzel bir çözüm,hem kitap okumak isteyip okuyamayanlar,hem de evde fazla kitap birikmesinden rahatsız olanlar için ^^

      Sil

Okuduğum bloglar