2.5.19

Kitap - Adolf Hitler - Kavgam - Yahudi Soykırımı ve Naziler


kavgam ile ilgili görsel sonucu

İşte,çok sinirli olduğum konu.

Aslında bu konuya ayrı bir yazıda uzun uzun dokunmak istiyorum ama hazır kitaptan bahsediyorken,bence içimde kalmasın.

Başlamadan önce,Adolf Hitler'i haklı bulan falan hala var mı?Ben ne tarihçiyim,ne o zamanları gördüm ne de bu tür konularda çok bir bilgim var ama,bir diktatöre hayranlık duymak ne kadar doğru?Hayranlık duyacak adam mı kalmadı?

Adına yahudi propagandası mı dersiniz,artık acımak mı dersiniz ne derseniz deyin ama son bir kaç ayda Yahudi Soykırımı ile,yani Holocaust dönemi ile ilgili bir sürü bilgi aldım.İster Kavgam kitabı olsun,ister izlediğim filmler olsun (Schindler'in Listesi,Piyanist, hepsi de efsane güzel filmler ve hepsi ağlatıyor) ilgimi çeken bir konu haline geldi.Ve aşırı hassasım.

Etrafta komplo teorisyenler görmekten kusacağım artık.Çok şey biliyormuş gibi konuşanlar var; yok yahudiler şöyle yapmışlar da,yok Hitler haklıymış da,yok yahudiler şöyleymiş de sanki yahudileri eliyle koydu.Nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ya?Bir de yahudilerin ölümlerini haklı çıkarmaya çalışanlar var,Allah aşkına bir ırk size ne yapmış olabilir bu kadar nefret etmeniz için?Bana mantıklı bir sebep söyleyin bir daha konuşmayacağım.Hayır tamam yahudiler iyi demiyorum,bir dönem kötü şeyler yapmışlardır ama bazı insanların yaptığı bir şey için tüm ırktan nefret etmek niye?Neden bu kadar ırkçısınız?

Kaldı ki, ortada haklı çıkarılacak bir şey yok.Bir soykırımdan bahsediyoruz.Tamam,belki yahudiler abartıyor ama ortada kanıtlar var,bir soykırım olmuş,birileri yine de öldürülmüş.Böyle bir gerçek varken hala neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz?Sayı abartılmış,olanlar abartılmış bile olsa,ortada insanların öldürüldüğü gerçeği var.Bu sizce kötü bir şey değil mi?

Bu konudan saatlerce konuşabilirim ama yazı uzun olacak.Bir ırktan komple nefret etmek o kadar mantıksız geliyor ki bana.Bir diktatöre hayran olmak da öyle.Ortada insanların öldüğü gerçeği varken kimi savunmaya çalışıyorsunuz ki siz.

Fakat,Hitler deli bir adamdı,tamamen nefret edilesi biri de diyemeyiz maalesef.Adam çok zekiydi,önce bunu kabul edelim.Kitle kontrolü iyiydi,karizmatikti ve insanların beyinlerini yıkayabiliyordu.Alman halkının o devirde duymak istediklerini söyledi ve insanlar ona inandılar.

Kavgam'da da tüm hikayesini ve ideolojilerini anlatıyor,Hitler.Nasıl doğduğunu büyüdüğünü ve alman hükumeti ve yahudiler hakkında düşüncelerini,Nasyonel Sosyalist Partisi'ni nasıl kurduğunu anlatıyor.Biraz zor ve ağır bir kitap,ama o devrin Almanyasını ve Hitler'in ideolojilerini,psikolojisini anlamak için en iyi kaynak.Bazı ülkeler sanırım bazı devirlerde yasakladılar,belki hala yasaklı olan ülkeler vardır.Yasaklanmasına gerek yok bence,ama bilgili şekilde okunmalı,çünkü hiç bir şey bilmeden bu kitabı okuyan biri,ya da bir alman Hitler'e inanabilir,çünkü o kadar iyi açıklıyor fikirlerini ve yalanlarını o kadar güzel doğrular arasına gizliyor ki, seni hipnotize ediyor resmen.Benim bile bazen haklı bulduğum fikirleri vardı.
Ama çok merak ediyorum,neydi bu yahudi nefretinin sebebi?Sadece küçük gördüğü için olamaz bence.Belki de çocukluk travması falandı.Çünkü aşırı bir düşmanlık,nefreti vardı ve bu normal değil bence.
Logo Design by FlamingText.com

4 yorum:

  1. Yahudileri ne öncesi ne de sonrasında severim. Sevmiyorum demek onların ölmesini istediğim anlamına gelmiyor elbette. Piyanist, Çizgi Pijamalı Çocuk, Kitap Hırsızı'nı izleyince bu kadar zulme, bu kadar nefrete, soykırıma ne gerek vardı, dedim. Sevmeye bilirsin. Ama katletmek bambaşka bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum.
      Bahsettiğiniz yapıtların her biri çok güzel bu arada.

      Sil
  2. ya evet yaaa adam zaman içinde iyice delirmiş de miii. herkesi etkilemiş yükselmiş işte. hayatıyla ilgili bikaç belgesel izledim eski siyah beyaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de gördüm ama çoğu objektif olmuyor onların ya,bazen çok propaganda oluyor.

      Sil

Okuduğum bloglar