2.5.19

Bazı Kitaplar - Zweig,John Green,Wulf Dorn


Ä°lgili resim

Bir kaç kitabı birleştirdim,sevebileceğiniz kitaplar.


bir çöküşün öyküsü ile ilgili görsel sonucu

-Stefan Zweig - Bir Çöküşün Öyküsü

Yeni kankamdan ödünç aldığım bir kitap,thanks Hatice :D

Zweig çok seven biriyim.Kısa yazar ama öyküleriyle okuyucuyu adeta vurur.Çok anlatmaya gerek yok,efsane yazar zaten.

Bu son derece çarpıcı çöküş öyküsü, XV. Louis döneminde Fransız sarayında epey etkili olmuş aristokrat bir kadının gerçek yaşamına dayanır. Madame de Prie günün birinde gözden düşer ve kral tarafından Normandiya’ya sürülür. İktidar sahibi ve ilgi odağı olduğu hareketli ve eğlenceli Paris günlerinden sonra, ne kadar süreceği belli olmayan, kendisiyle baş başa kalacağı bir sürgün dönemi beklemektedir onu. Ancak iktidar savaşları, entrika ve eğlenceden ibaret boş saray hayatı varoluşuna anlam katan tek şeydir. Hem kendini hem çevresindekileri sürekli kandırma eğilimindeki bu sığ ve kibirli kadın, malikânesinde gösterişli eğlenceler düzenleyerek Paris’teki hayatını yeniden canlandırmaya çalışır. Giderek mantıklı düşünme yetisini bütünüyle yitiren Madame de Prie, yeniden bütün dikkatleri üzerine çekebilmek için inanılmaz bir plan yapar.

Yer yer Madame de Prie tüylerimi diken diken etti.Özellikle sonlarını nefessiz okudum.Gerçekten de bir çöküş.
Bu yıl tüm Zweig kitaplarını bitirmek de amaçlarımdan birisi,bakalım.

aynı yıldızın altında book ile ilgili görsel sonucu
kapağı çok güzeeel

-John Green - Aynı Yıldızın Altında

Yıllardır okumak istediğim ama okuyamadığım kitaptı.Sonunda ablamdan istedim ve okudum.Senden Önce Ben'i de çok beğenen biri olarak,sanırım sonu sarsıcı biten kitaplara zaafım var,distopya da severim hem.Ne kadar kötü soncu bir insan ben be :D
Konusuyla yüzümü güldüren,bir dönemin en çok okunan en çok sevilen bir çoğunuzun da muhtemelen iyi bildiği bir kitap.Ne yazık ki henüz filmini izlemedim.Augustus ve Hazel karakterleri çok içten,çok iyi karakterlerdi.Sonunu her ne kadar tahmin etmiş olsam da yine de üzücüydü.Ayrıca kitaptaki Görkemli Izdırap kitabı ve yazarının hikayesi de beni derinden sarsmıştır.
p.s.: keşke Görkemli Izdırap gerçek olsaydı da okusaydık...
Diyaloglarıyla beni benden alan,ilham veren çok tatlı bir hikaye.Ama yine de,beni Senden Önce Ben kadar etkileyememiştir maalesef,o kitap bir başkaydı.
Okay?Okay.
kitabı okuduğum şarkılar: (çok güzeller...):
Fun - We Are Young (her dinlediğimde Gus'ı hatırlıyorum o yüzden dinleyemiyorum resmen...)
Ed Sheeran - All of the Stars (The Fault in Our Stars soundtrack)

-Wulf Dorn - Fobi ve Şizofren


wulf dorn fobi ile ilgili görsel sonucu

Wulf Dorn,en yeni keşfim olan korku/gerilim yazarı.Güzel yazıyor.Tesadüfen instagram'da kitap bakarken karşıma çıkan bu nacizane yazar,son zamanların en iyilerinden diye de düşünüyorum.


wulf dorn şizofren ile ilgili görsel sonucu

Fobi ve Şizofren'in ikisine de bakmanız şiddetle tavsiye edilir,Fobi'yi kirayla,Şizofren'i de kankamdan ödünç alarak okudum.Fobi beni daha çok gerse ve onu daha çok sevsem de,sürprizli sonuyla(bana sürpriz olmadı gerçi) Şizofren de tavsiye edilir,kaliteli romanlardır.
p.s. Fobi'nin daha ilk sayfasında beni kaptı,şarkı tavsiyesiyle.Marilyn Manson The Nobodies şarkısını daha ilk sayfadan tavsiye eden yazara selam olsun,sağolasın.
O zaman, we're the nobodies,wanna be somebodies.
Marilyn Manson da çok kalitelidir,ondan da mı bahsetsem bir ara ben bu aralar çok dinliyorum...
Marilyn Manson - The Nobodies

Kısa kısa bahsetmek istediğim kitaplar bu kadar.Şimdi bende derin iz bırakan bazı kitaplara geçebilirim.
Logo Design by FlamingText.com

4 yorum:

  1. Hepsi de okunmak için listemde bekleyen kitaplar. Ayrıca Stefan Zweig candır :)

    YanıtlaSil
  2. zweig bu kitabını okumadım daha ama okurum ben de sırayla okuyom ki bütün kitaplarını ivit hafif ve kısa ama güzel yazıyoo. ikinci kitabın filmini izledim güzeldi etkileyici idi belki kitabısını da okurum bigün yaa :) dorn eveeet dört beş romanını okudum yakınlardaaa iyi gerilim ama fobiyi okumadım okuruuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fobiyi çok sevdim been :)) Zweig efsane yaa ^^

      Sil

Okuduğum bloglar