FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

15 Kasım 2017 Çarşamba

Chanmina - Chocolate Albümü İnceleme


ちゃんみな chocolate ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya ben Menolly!

Bu gün Chanmina'nın yeni albümü satışa çıktı.Aynı zamanda internet ortamında da yayımlandı.Ve ben de bulur bulmaz üzerine atladım hemen.
(dipnot:Fudanjuku'nun da yeni teklisi satışa çıktı,fakat henüz indiremedim,o yüzden o biraz gecikecek.)
(dipnot 2: ayrıca,Fudanjuku'nun incelemesinde,All Time Best albümü ile yayımlanan iki şarkıdan da bahsedeceğim)
(dipnot 3: eğer Chanmina'nın bu yeni albümü hakkında ilk yazılarımı merak ediyorsanız linklere tıklayın.)
Chanmina Chocolate albümü geliyor
Chanmina My Name klibi tepkilerim





Bu gün Chanmina'nın yeni albümü piyasaya sürüldü.
Chanmina da kim diyorsanız,doğum adıyla Otomo Minami,kendisi 18 yaşında,14 ekim 1998 Güney Kore doğumlu,çocukluğunu ise Japonya'nın başkenti Tokyo'nun özel semtlerinden Nerima'da geçirmiş ve orada büyümüş.Chanmina,yarı japon,yarı koreli,babası japon,annesi koreli.Genç kadın rapper,ilk defa Princess'i ve ardından ilk albümü Miseinen'i yayımlayarak,daha geçen yıl çıkış yaptı.


ちゃんみな chocolate ile ilgili görsel sonucu

Sabah,Chanmina'nın Chocolate klibi bildirimiyle uyandım.Sanırım önce klipten bahsetmeliyim.
My Name'in inanılmaz klibinden sonra,Chocolate'in klibi biraz daha masum bir klipti,My Name ne kadar meydan okuyordusa,Chocolate de o kadar yumuşacıktı.
Ayrıca,klipteki kutudan çıkan adama ve hediye getiren adama kahkahalarla güldüm,Allah affetsin :D
Chanmina bu klipte çok tatlı olmuş yaa.O saçlar,o ortam,gülüşü haraketleri falan.Şarkı da zaten çok oynak,bir de Mina'nın o haraketleri ile birleşince,sırıtarak izledim.

Albüm,bu gün yayımlandı ve satışa çıkması ile birlikte Japonya listelerinde 3. seviyeye çıktı.Tebrikler Queen Chanmina!
tam beklediğim gibi patladı albüm gurur duyuyorum :D

Şimdi gelelim albümüzün 8 şarkısına:


İlgili resim

İlk şarkımız,Green Light.
Açıkçası,youtube kanalında paylaşılan Official Sampler'da,yani şarkıların kısa önizlemelerinde dinlerken bile Green Light bana duyduğum başka bir şarkıyı hatırlatmıştı.O zaman hangi şarkı olduğunu çıkaramamıştım.Ama sonra,indirip tam versiyonunu dinleyince,anladım,ritmi/veya ritminin bir kısmı Meghan Trainor'un No şarkısına benziyor.Ya da,şarkılar bir birine benziyor.Bu konu hakkında bir bilgim yok açıkçası.
Bence bir kopyalama olayı yok ama No şarkısına benzediğini inkar edemeyiz,en azından ritminin.
Fakat,şarkı nakarat kısmında değiştiği için ve aralarda farklı melodiler kullanıldığı için Green Light benim için orijinal ve çok güzel bir parça.
Öncelikle,Chanmina'nın sesinin şarkıya ne kadar uyum sağladığından bahsetmeme gerek yok galiba.Albümün en çok dinleyeceğim şarkılarından olacak kesinlikle,çünkü bağımlılık yapıyor.Şimdiden bi 6 kere üst üste dinledim bile.


ちゃんみな chocolate ile ilgili görsel sonucu

İkinci şarkı,My Name hakkında daha önce konuşmuştum zaten.
My Name'in klibi yayımlanmıştı(ki hayatımda gördüğüm en psikopat ve konsepti en güzel klip olabilirdi) ve ben o klip hakkında tepkilerimi paylaşmıştım.Şarkıyı o zaman da çok beğendiğimi söylemiştim.My Name,albümün ana şarkılarından,Minami-chan'ın vokali ve rap'i bu şarkıda üst düzeyde  ve ayrıca şarkı resmen 'ben geldim buradayım adımı unutmayacaksınız' diye bağırıyor.Şarkının sözleri de öyle; you cannot forget my name.
Chanmina - My Name m/v (klibi)

İlgili resim
gözlerim kamaştı hanımefendi ^_^

Üçüncü şarkı, albümdeki favorim,gözbebeğim Who Are You.
Şarkının sözlerine aşık oldum.Chanmina,bence bu albümde  şu an ne olduğunu sorgulamış,özellikle de bu şarkıda.Ayna söyle bana,ben kimim,neden buradayım diyor şarkıda.Altyapısı çok dinlendirici,Chanmina'nın sesi çok güzel,bulutlar mas mavi,güneş pas parlak :D
Chanmina,henüz 18 yaşında bir japon/koreli rapper,ayrıca,yeni yeni popülarite kazanmaya başlıyor.Bu yüzden de endişeli.Sanki kim olduğunu ve neden burada olduğunu anlamaya çalışıyor,geleceği için ve bundan sonra olacaklar için duyduğu endişeleri sözlere dökerek bize anlatmaya çalışıyor.
Dinlerken,hafifçe tüylerimin diken diken olması normal mi?
Vay be,Minami. :)

ちゃんみな chocolate ile ilgili görsel sonucu
biri tatlışlık mı dedi?

Dördüncü şarkı,albüme adını veren ana şarkılardan Chocolate.
Like a chocolate,oh late oh late!
Tam dinleyip,deli deli dans etmelik bir şarkı.Müthiş tatlı bir tonu var,Chanmina'nın özel söyleyiş tarzı ile(kendisinin sesini çok beğenmem dışında,harflere özel bir basışı varki ondan başkası bunu yapamaz) vazgeçilmez bir şarkıya dönüşüyor.Bağımlılık yapıcı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim,artı olarak dinlerken hafif hafif dans etmeden ve dinledikten sonra uzun süre oh late oh late diye diye gezmeden duramayacağınızı de garanti ederim.Zira bende öyle oldu.
Ouh leit ou leit ou leit :D
Chanmina - Chocolate m/v (klibi)


ちゃんみな chocolate ile ilgili görsel sonucu

Beşinci şarkımız,hala alışamadığım Light It Up.
Şarkıyı dinlerken manasızca aklıma Selena Gomez ve Bad Liar şarkısı geliyor(onu da çok severim)...

Yine nakaratı ağıza takılan bir şarkı ve Chanmina.Bu sefer late değil lie :D
Beni güldüren ve dinlerken garip garip haraketler yapmamı sağlayan bir şarkı.Chanmina'nın çıkardığı garip sesler falan.Bilmiyorum yorum yapamayacağım bir garip bir şarkı :D


İlgili resim

Ve evet,albümdeki anti özel şarkıya geldik çattık!
To Haters!
Adından da belli olduğu gibi Kraliçe Mina'nın antilerine yazılmış bir şarkı.Ve Chanmina resmen antilere(bilmiyorum çok var mı ama) nefretini kusmuş.
Albümde bu adı gördüğümde bile heyecanlanmıştım,çünkü öncelikle sağlam bir rap ve sonra antilere uygun sözler bekliyordum.
Ve evet,Chanmina özellikle insanların tanımadığı birinden nefret etme saçmalığını vurgulayarak,güzel bir şarkı yapmış.Şarkıda 'bana sürtük dediğini biliyorum','neden beni kıskanıyorsun'ya da 'beni tanımıyorsun,seni tanımıyorum,neden bunu yapıyorsun' gibi sözler geçiyor.
Şu antilik konusu,benim de hiç hoşuma gitmeyen bir konu.Tanımadığımız birine,neden nefret gibi güçlü bir duyguyu hiss edelim ki?Bu konuda da bir yazı yazmak istiyordum ki, Chanmina tam yerine geldi.
(not;zamanında ben de bir ünlüye anti idim,fakat artık kimseye anti değilim)


İlgili resim

Albümün yedi numaralı şarkısı,Last Night,yani son gece.
Albümün de sonuna doğru geldiği için Last Night ismi tam uymuş diyebilirim.

Son gece hadi herşeyi patlatalım temalı bir şarkı ehe :D
Bu şarkıyı,beğenmekle beğenmemek arasında kaldığımı söylemeliyim.Pek bir şey düşünemiyorum Last Night hakkında.Altyapısı biraz baş ağrıtıyor,fakat uzun ve yorucu bir günden sonra açıp dinleyebileceğim bir şarkı gibi.Yani,çok dinlemem ama,çok kötü de değil.

ちゃんみな ile ilgili görsel sonucu
evet suratı oldukça tombişdir :D
tatlılıkta sınır tanımıyordu...

Veee,son şarkııı,Friend Zone.
Şeker gibi bir şarkı.
Youtube kanalında bu şarkıya lyrics videosu yayımlandığında ilk defa dinlemiştim bu şarkıyı.Albümdeki bu son şarkı,Chanmina'nın dostlarına hediye ettiği şarkı olmalı.Dostluktan bahsediyor,oldukça tatlı ve hafif bir şarkı.Bunu sık sık dinleyeceğimi düşünüyorum.
Şarkının sözleri de bir o kadar tatlı ve yine akılda kalan bir nakaratı var:
Put you on the friend zone,put you on the friend zone.

Vee,bu kadar.Bitti.Favorim,dediğim gibi Who Are You fakat albümdeki bütün şarkıların aynı derecede güzel,sadece daha fazla dinleyeceğim ve daha az dinleyeceğim bazı şarkılar var.
Chanmina,yine çok iyi bir iş çıkarmış!
Linkten şarkıları indirmeyi ve dinlemeyi unutmayın ~
Chanmina - Chocolate album mp3 (jpopsingles)
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...