5.9.16

Toplu Eleştiri - İtazura Na Kiss - Bir anime kaç kere uyarlanır?


ıtazura na kiss yazısı ile ilgili görsel sonucu

Herkese merhaba.Bu gün uzun süre önce izlediğim Playfull Kiss ve onun versiyonlarından bahsedeceğim.



Playfull Kiss'i,herhalde asya dizilerini biraz olsun seven ve takip eden herkes biliyordur ve herhalde şimdiye kadar benden başka herkes izlemiştir.Ben de aslında uzun bir süre önce bitirdim(hemen bitti) ve yorumunu yapma fırsatını şimdi buldum.

Diziyi duymayan kalmamıştır herhalde,ama ben yine de anlatayım.

Beceriksiz bir lise öğrencisi olan Oh Ha-Ni (Jung So-Min) alt sınıfındaki popüler ve dahi bir öğrenci olan Baek Seung-Jo'ya (Kim Hyun-Joong) okulun ilk gününde onunla göz göze geldiğinden beri aşıktır. Bir gün, Ha-Ni bir mektup aracılığı ile aşkını ona itiraf etmeye karar verir. Ancak, Seung-Jo kabaca onun mektupta yaptığı gramer ve imla hatalarını yüzüne vurur ve ona aptal kızlardan nefret ettiğini söyleyerek onu reddeder.
Bir gün, Ha-Ni'nin babası ile beraber yaşadığı ve yeni inşa ettikleri evi depremde çökünce, babasının eski bir arkadaşının evine taşınır.Babasının arkadaşının oğlu Seung-Jo'dan başkası değildir ve Ha-Ni sevdiği erkeğin yanında olma fırsatını elde etmiştir. Acaba Ha-Ni, bu fırsatı değerlendirerek Seung-Jo'nun kalbini çalabilecek midir?
(Kaynak:Vikipedi)
İtazura Na Kiss animesinin Güney Kore versiyonu Playfull Kiss,Japon versiyonu İtazura Na Kiss Love İn Tokyo,Tayvan versiyonu İt Started With A Kiss,eski Japon versiyonu(1996) İtazura Na Kiss,Tayvan versiyonu devamı They Kiss Again,dur bakalım bitti mi,yok daha bir tane daha var,bir de sanırım daha yeni olan bir de Tayland versiyonu var,Kiss Me diye,ikinci sezonu daha çıkacakmış diyorlar.
Kaoru Tada'nın yazdığını manganın animesini,tam altı kere uyarlamışlar.Ve işte,bir yapımın suyu nasıl çıkarılır adlı yazıya hoş geldiniz.
Ben sadece Playfull Kiss'i izledim,ama diğerlerinden de bahsetmek istiyorum.Sanki bütün Asya ülkeleri,diziyi hangimiz daha iyi yapacağız yarışına girmiş gibi.
Itazura Na Kiss ile ilgili görsel sonucu
Anime - İtazura Na Kiss
Bu animeye şans eseri,Youtube'da dolaşırken rastlamıştım.İlk bölümü izledikten ve konuyu kavradıktan sonra,ben bir daha açmam bu animeyi diyerek uzaklaşmıştım.
Beni sinirlendiren,Kotoko'nun salak gibi kendisini istemeyen bir adamın(lafın gelişi) etrafında dolanmasıydı.Yeter la yeter.Az etrafına bak daha iyilerini bulucan.
Ama,konu inatla İrie'nin etrafında dolanan Kotoko'nun azmi sayesinde onu kapması olduğu için,böyle olması gerekiyordu.Ben animeyi izlemedim,sanırım birinci bölümü izlemiştim sadece,fakat daha sonra bölümleri açıp aralarda dolaştım,neler oluyor diye,dizinin sonu tam da düşündüğüm gibi mutlu bitiyordu ve Kotoko ve İrie kavuşuyorlardı.
Playfull kiss ile ilgili görsel sonucu
Güney Kore versiyonu - Playfull Kiss
Playfull Kiss,Mischievous Kiss,Naughty Kiss,Yaramaz Öpücük,bir sürü adı var.Ben bütün bu uyarlamalar arasında sadece bunu izledim.Kötü değil,Oh Ha Ni'nin inadına ve tatlılığına hayran kaldım resmen,aynı zamanda salaklığına sinir oldum.Beak Seung Jo da beni aynı derecede deli etti.Ve herhalde bu diziyi izleyip de Kim Hyun Joong hayranı olmamış tek kişiyimdir ben,ne biliyim,çocuktan bir gıcık kapıyorum ya.(Tamam hayranlar,özür dilerim.)
İtazura Na Kiss 1996 ile ilgili görsel sonucu
Japon versiyonu - İtazura Na Kiss (1996)
İtazura Na Kiss'in en eski,en kötü versiyonu diyorlar onun hakkında.Ben izlemedim,bilmiyorum.Ama izleyenler pek sevmemiş.Ben de özellikle kızı pek beğenmedim.
İt Started with a kşss ile ilgili görsel sonucu
Tayvan Versiyonu - İt Started With A Kiss
Herkes bu versiyonun en iyisi olduğunu düşünüyor.Ben izlemedim,ama başroldeki kız güzel gibi.Bunun devamı da çekildi,evlilikten sonrasını anlatan They Kiss Again.
They Kiss Again ile ilgili görsel sonucu
Tayvan Versiyonu devamı - They Kiss Again
İzlemedim,bilmiyorum,belki bir ara izlerim.Ama güzel diyorlar,izlenmeli yani.
itazura na kiss love in tokyo ile ilgili görsel sonucu
Diğer bir Japon versiyonu - İtazura Na Kiss Love İn Tokyo
Herkes Kim Hyun Joong'a hasta,ben buradaki çocuğa(çocuğun adını bilmiyor).Zaman bulduğumda,bir ara kesinlikle bunu izleyeceğim.Sanırım en çok bunu sevdim ben. 
kiss me tayland ile ilgili görsel sonucu
Tayland Versiyonu - Kiss Me
Bunun ve Full House'un kliplerini izlediğimden beri bende bir Mike D. Angelo hastalığı başladı sanırım.En kısa zamanda bunu da,Full House'u da izleyeceğim.Bu arada bu versiyondaki başrol kızı çok seviyorum.
Evet,İzatura Na Kiss ve versiyonları hakkında yazacaklarım bu kadar.Siz de izleyin,isterseniz hepsini izleyin.Bence hepsi güzel.Kendinize iyi bakın,hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar