FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

3 Mart 2016 Perşembe

Anime İncelemeleri - Tokyo Ghoul - Sezon 1 ve 2




Kısa bir süre önce izlediğim bir animenin hala tazeyken bir yorumunu yapayım dedim.Gerçekten de benim için harikaydı.


Muhtemelen çoğunuzun da duymuş olacağınız,hatta izlemiş olabileceğiniz bir animeden bahsediyorum;evet,Tokyo Ghoul.Oldukça havalı bir anime.



Konuya geçmeden önce herkesin yaptığı gibi ghoul,yani türkçeye çevirince,gulyabani,hortlak diye çevrilen ifadeden biraz bahsedelim.Kısaca demek gerekirse yaşamak için insan etine ihtiyaç duyan bir tür.İnsanların dünyasında yaşıyorlar ve insanların da onlardan haberi var.Hatta onların kökünü kesmek için bir örgüt de kurmuşlar.Ghoul'lar,yaşamak için insanlara ihtiyaç duyuyorlar.Vampirlere benziyorlar ama onlar insan kanına değil,diri diri insan etini yiyorlar.Biraz iğrenç olabilir ama,onları da anlamak lazım.Bizim gıdaya ihtiyaç duyduğumuz gibi,onlar da ete ihtiyaç duyuyorlar.




Anime pek belli etmese de olaylar et üzerinden gittiği için-gerçekten de mükemmel bir anlatım tarzı-karakterlerden baya bir kan akıyor ve baya bir yara alıyorlar.Kimin kolu nereye uçmuş,kimin bacağına ne olmuş belli değil aslında.Ama anime sansürleri ile bu pek de göze çarpmıyor.Çarpmasın da zaten.

Animemiz Kaneki adında bir çocukla ilgili.Baş karakter o yani.Kendisi kitapkurdu,saf,iyimser bir öğrenci.İzlerken insanın içinden sen dur daha başına neler gelecek demek geliyor adeta.

Neyse,bu Kaneki sürekli kendinin de gittiği bir kafeye takılmaya gelen bir kıza kafayı takıyor.Tek arkadaşı Hide'den tavsiye istiyor,anime de böyle başlıyor zaten.



Kaneki kızla tanışıyor,adı Rize.Bir çok ortak yanları olduğunu öğreniyor,ikisi de kitapları seviyor,ikisi de aynı yaşta ve aynı yerde takılmayı seviyorlar.İkisi de aynı yazarın hayranı.Kaneki Rize'nin ondan hoşlandığını düşünüyor ve onu eve bırakmayı teklif ediyor.Kız kabul edip onu bir inşaat alanına getiriyor ve olan oluyor.

Rize aslında aç bir ghoul ve Kaneki de şimdiki hedefi.İnşaat alanına vardıklarında,yani gözden uzak bir yerde olduklarında,Rize Kaneki'ye saldırıyor.Kaneki pert tabi.Tam Tanrım neden bunlar beni buluyor moduna girmişken Rize'nin üstüne inşaattan bir şeyler düşüyor ve sevgili Rize'ciğimiz öbür dünyada. :)

Kaneki'yi apar topar hastaneye götürüyorlar ama durum ciddi.Böylece ne yapacaklarını bilmeyen doktorlar Kaneki'ye Rize'nin hala sağlam olan organlarını veriyorlar.Ve işte size pratik bir yarı insan yarı ghoul tarifi! :)

Konu ayrıntısız aşağı yukarı bu yani.Ve böylece Kaneki acıkmaya başlıyor,kazadan önce gayet yiyebildiği yiyecekler ona iğrenç geliyor,ete ilgi duymaya başlayınca kendini beslenen bir ghoul'un yanında buluyor.Ve olaylar ilerleyince-eğer ne olduğunu anlatırsam spoiler'a girer;izlemeyenler için-Touka isimli başka bir ghoul'la tanışıyor.Yani animede benim en sevdiğim karakterle. :)

Animede ghoul'ların nasıl ghoul oldukları ile ilgili bir bilgi yok,belki mangada vardır,onu bilemem.

Ayrıca bu ghoul arkadaşların kagune isimli sırtlarından çıkardıkları bir artı uzuv var ki, bu da kanata benziyor ve insanların bir yerlerini yarıp daha afiyetle yiyebilmek için organlarını çıkarmalarına yarıyor.(yine dört dörtlük bir izah :) ) Ayrıca bu kagune'lerle insanlara zarar da verebiliyorlar,yani mesela biri onlara saldırdığında bedenine bir daldırdınmıydı,hazır.(ıyyyyghhh. :/ )

Kaneki ilk önceleri ghoul olduğunu kabul etmiyor,et yemeyip açlıktan ölmeyi tercih ediyor falan.Bu çok hoşuma gitti.



Anteiku diye bir kafenin çalışanları aslında ghoul'lar ve Kaneki'ye yardım ediyorlar.Kafe de zaten ghoul'ların rahatca takılabildiği bir yer.

Karaktrlerin azmine,sıradışı tiplerine,haraketlerine ve sözlerine bayıldım.Hele aralarında bir kaçını ayrı bir seviyorum.



Ha,bu arada ghoul'ları neslini kurutmak için kurulmuş örgütün adı CCG.Burada binlerce insan sırf ghoul öldürmek için eğitiliyor.Onlar için ghoul'lar sadece birer gereksiz canlı.

Anteiku'kiler insan öldürmek yerine zaten ölmüş insanlarla yaşamlarını sürdürüyorlar.Ayrıca insanların yediği yiyecekleri yemeği,ya da en azından yiyormuş gibi yapmayı da öğrenmişler.Büyük başarı.

Anteiku'dakilerin içtenliğine,samimiliğine bayıldım.Gerçekten,güzel bir ortam.Savaşırken de birer canavara dönüşüyorlar.



Ayrıca animenin birince sezonu hayatımda gördüğüm en güzel jeneriğe sahip.İkinci sezonun jeneriği ise çöp. :(

Gelelim animede sevdiğim karakterlere:


En başta mükemmel Touka duruyor.Onun güzelliği,onun azmi,onun iradesi,haraketleri,konuşma tarzı ve kagunesi...Tek kelimeyle mükemmel.Kaneki ile de aşk da adlanabilecek bir bağları var. :)



CCG üyesi Amon,hocası Mado'ya duyduğu sadakati de ayrı bir taktir ettim zaten.Oldukca karizmetik,azimli bir karakter.Bir de seri boyunca gülümsediği görmedim desem aşırıya kaçmış olmam galiba.



Tüm sezon boyunca şu insan evladının kız olduğunu sanmış olmam...CCG'nin psikopatı diyebilirim ona.Ama Mado'dan sonra.Mükemmel bir insan evladı Suzuya. :)))

Benim en sevdiklerim bunlar.Diğer karakterlere gelirsek aklımda kalanlar:



Kaneki'nin en iyi arkadaşı ve 2. sezonda CCG'de olan parlak zekadır kendisi. :)



Küçük masum bir ghoul.Touka ve Kaneki'ye duyduğu sevgi pahabiçilmez.Ve tabii ki, öğrenme azmi...Anteiku'nun himayesinde büyüyen Hinami.



Arkadaş ben böyle bir psikopatlık,böyle bir tipsizlik görmedim.Ghoul'ların Kagune'lerinden kolleksiyon yapmak nedir ya?Tamam  quinque'ler onlardan yapılıyor olabilir ama bu kadar da ezmeye gerek yok,değil mi?Anlamıyorum.Sezon sonuna kadar zerre ilgi duymadığım tek karakterdir kendisi.



Kaneki'yi yeme arzusu içinde olan ama asla yapamamış olan bir ghoul.Aromasını hep merak etmiş olan,lakabıyla Gurme. :)



Üzüldüğüm karakterlerden biridir kendisi.Bakınız;İrimi.




Bir başka üzüldüğüm birader.Bakınız;Koma.

Başka da yazmaya değer olanını hatırlamıyorum.Düşmanları yazma gereği de duymadım.

2. Sezon



Kaneki'nin 360 derece değişimi ile başlar bu sezon.Kaneki o saf salak halinden acıya alışmış bir psikopata dönüşmüştür.Hayırlı olsun.Aslında bu konuda çok şey yazarım ama spoiler'a girer,bu yüzden çektiği acılar yüzünden diyip paragrafı bitiriyorum. :/

Bu sezon Kaneki Aogiri Tree'ye katılıyor dersem spoiler olmaz bence.Bunu her yerden öğrenebilirsiniz zaten.

Bu sezon bence birinciye göre daha orta düzeydeydi.Ben ilk sezonu daha çok beğendim.

Bu sezonda çok büyük şeyler oluyor.Anlatırsam tamamen spoiler olur.Ben en iyisi burada bitireyim.

İyisiyle kötüsüyle henüz tamamlanmamış başarılı bir anime gibi geliyor bana.Karakterlerin çektiği acılar,yaşadıkları,bu hale nasıl geldiklerini doğru düzgün anlatabilmişler.Animeye böyle güzel animelerle giriş yaptığım için çok şanslıyım. :)

Logo Design by FlamingText.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...