3.3.16

Anime İncelemeleri - Sailor Moon Crystal - Geçmişten şimdiye Sailor Moon



Herkese merhaba!
Yeni yapım Ay Savaşçısı'nın ne zamandan beri çıktığını düşününce,izlemeyen bir ben kalmıştım galiba.Ben de bir süre önce izledim ve remake olduğunu öğrenince hayal kırıklığına uğradım.Ay savaşçısı'nı sonuna kadar izlemesem de,son bölümü izlemiştim.Şöyle güzel bir devam yapabilirlerdi.Ama yapmamışlar,üşenmişler belli ki.Ve izlemeye başlayınca,hayal kırıklığına uğratacak şeylerin çok fazla olduğunu fark ettim.





Şimdi,hangisinden başlasam ki?Yeni Ay Savaşçısı'nın Manga'yı konu aldığını biliyorsunuz,yani bazı şeyler eski Ay Savaşçısı'ndaki gibi olmayacaktı.Ama Toei'nin grubu bunu daha da abartıp ortaya yeni gerçek Sailor Moon'dan uzak bir anime çıkarınca,bu,hayranların hayal kırıklığına sebep oldu.

En başından başlayalım.Jeneriği çoğu kişi sevmese bile,ben çok sevdim.Güzel bir şarkı olmuş ama eski şarkıyı kullansalarmış,daha etkileyici olurmuş.O şarkı efsaneydi çünkü,Usagi'yi anlatıyordu.Bu daha bir feminen,öz güvenli olmuş ki, bu Usagi'ye uymuyor.Herneyse,buna 10/4.

Çizimlerin berbat olduğunu herkes söyledi,bu yüzden o konu üzerinde çok fazla durmayacağım.Japonlar'ın takıntılı olduğu gözler iki katı büyüyüp neredeyse karakterlerin yüzlerinin yarısından çoğunu kaplamış,zaten küçücük olan dudaklar daha da küçülmüş ve burun neredeyse hiç fark edilmiyor.Bacaklar uzamış,boylar uzamış,henüz 14 yaşında olan kızlara göre daha büyük görünüyorlardı.Kollar bile uzamış,ayrıca gülümseseler bile ağlıyormuş gibi görünüyorlar.14 yaşında neşeli kızlara değil de,dramatik bir tiyatro filminde oynayan aktrislere benzetilmişler.Çizimler kesinlikle 10/1.



Rei'nin güzelim saçlarına yaptıkları!Ay,rezalet!O mükemmel siyah tonu özleyeceğiz!
Rei'yle Usagi'nin sanki kardeşmişçesine takılmaları var ya!Biz ki,Rei ve Usagi'nin kavgalarıyla büyüyen bir nesil,biz ki, Rei'nin surat ifadelerine hayran kalan bir nesil,söyleyin bana,bu nasıl Rei'dir!



Yan karakterlerin hikayelerine de önem verilmiş,mesela ilk düşmanların(isimlerini hatırlayamadı)eskiden Endymion'a hizmet ettiğini öğrenmiş olduk.Demek ki, Manga'da bunlar var.Bu hoşuma gitti.



Komedi ortadan kalkınca,romantik bir diziye benziyor.Sayın yolcular,arkanıza yaslanın ve sulu göz ve sakar olmayan oldukça akıllı ve havalı Usagi'yi izleyin!Şaka gibi ya!



Mamoru,Mamoru,Mamoru...Tartışmasız harika bir karakterdir,değil mi?Ama Crystal'de bir kıza benziyor.Oldukça zayıf,(kim zayıf değil ki zaten?) oldukça süslü.Manga'da Tuxedo Mask'ın gül fırlatmak gibi bir lüksü olmadığı için Crystal'de de o çok mükemmel kırmızı gülümüzü göremiyoruz.Ayrıca artık o havalı girişlermiş,o havalı cümlelermiş,o da yok.Berbat ettiler gül gibi Tuxedo Mask'ı!






Mamoru'nun güpegündüz ortalıkta smokinle dolaşması da ayrı bir rezalet!Tamam,peki,Manga'da böyle ama bizim göz zevkimizi bozuyor olamaz mı?!

Aklıma gelmişken,ilk bölümde ekrana değim yerindeyse tükürmeme neden olan Usagi lakabına ne demeli?Bayan Şişik Kafa'ymış!Biraz daha yaratıcı olun be!



Romantik sahneler!Crystal'den öğrendiğim tek bir şey varsa,o da yeni anime yapımcılarının romantik sahne konusunda oldukca başarısız olduğudur.Sadece bu da değil,Mamoru ve Usagi bir köşede fingirderken,gezegen savaşçıları savaşıyor ve biz sonsuza kadar yalnızız diyorlar,tek uğraşımız Prens'imizi ve Prenses'imizi korumak!Ama siz,Prens ve Prensesin,yani Serenity ve Endymion'un umrunda bile değilsiniz!Rezalet olmuş bu konu,Mamoru ve Usagi'nin,her dakika azgın gibi öpüşmesi,oldukca abartılmış romantik sahneler,kusasım geldi ya!Kendimi gençlik dizisi izlermiş gibi hissettim.

Eğer bir şeyi yapıyorsanız,tam yapın!Minako'nun zincirini ekleyip Mako'nun zincirini eklememek de ne oluyor!Ayrıca farketmişsinizdir,karakterlerin rezalet saç renklerini.Rei'nin güzelim siyah saçlarını,Mako'nun güzelim kestane saçlarını berbat etmişler.

Ben artık bir şey demiyorum,Toei Animation,kendiniz bilin!

Bir kere ilk sezonu ortasına kadar izledim,bir daha da izlemem.İzlersem de herhalde açıp eski versiyonu izlerim,o daha samimi!


Logo Design by FlamingText.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar