29.5.14

Hayvan psikoloğu Dr.Seymen'den hayvan hakkında bilgiler-Günün en ilginç canlısı-Tardigrad

Merhaba arkadaşlar,bu gün kendimi bir hayvan piskoloğu olarak düşündüm.Neden olmasın,bunu gerçekten blogumda kullana bilirim diye düşündüm.İlk olarak benim en dayanıklı,en ilginç hayvan olarak düşündüğüm Tardigrad'dan başlayalım.Tardigrad,dünyadaki bütün hayvanlardan daha ilginç bana göre.En dayanıklısı da.Çünkü tardigrad en zor şartlarda bile hayatta kalıyor.Nerede olursa olsun,başını bedenine gömüp uykuya dalıyor.Çok garip bir yapıya sahip,0 derecede bile yaşar,+30 derecede bile sıcaktan bayılmaz.Hatta uzayda bile yaşaya bildiğini düşünüyorum.Bunun için de günün en ilginç hayvanı olarak hayvan psikoloğu bu hayvanı seçti.




Vikipedi de de bulduğum bilgiler de bunları doğruluyor.İşte bunlar da vikipediden aldığım bilgiler.


Su ayıları, Sakal hayvancıkları , Tardigrada , Yavaşadımlılar (Latince tardus yavaş; gradi adımlamak); ince segment ve katikula bulunduran, 4 çift kısa bacağı olan omurgasız hayvanlar  şubesidir. Mikroskobik canlılardır. Tatlısularda ve nemli alanlarda yaşarlar. Vücutları genel görünüşüyle silindir şeklinde, karın tarafları düzdür. Koni şeklinde uç baş sayılır, ayrıca bir baş oluşumu görülmez. Solunum organları yoktur. Ayrı eşeylilerdir. Vücut hücreleri sabittir. Yaklaşık 960 türü bilinmektedir. Olağan üstü ortam koşullarına dayanıklıdır. Genlerinin incelenmesi sonucu, önce tatlı suda ortaya çıkan tardigrade'in yüksek adaptason becerisiyle toprak üzerine de sıçradığı anlaşıldı.Uzayda yaşayabildiği keşfedilmiştir.



Aslında tardigrad hakkında bir paylaşım yapmamın sebebi televizyonda gördüğüm Şapkadaki kedi isimli bir çizgi filmindeki bir hayvan türüydü.Ne zamandan beri onun hakkında bazı bilgiler bulmak istemiştim.Ancak okul yüzünden pek zaman bulamamıştım.Bu yüzden de tatile çıkar çıkmaz sizin için çok güze bir paylaşım yaptım.Bilmediklerinizi de burada öğrenmiş oldunuz.İsterseniz,hayvan psikoloğu daha başka ilginç hayvanlar hakkında her hafta güzel paylaşımlar hazırlayacak.Su memelileri,bazı çok yüksekten uçan kuşlar(misal kartallar,şahinler),bazıları iğrenç olsa da yeraltı ve yer üstü böcekleri.Hepsini burada bulacaksınız.Şimdi gelecek hafta görüşmek üzere hayvan psikoloğu sözlerini burada bitiriyor.Ha,bir de benimle özel olarak konuşmak isteyenler lütfen Google+ hesabımdan mesajlarını iletsinler.İyi günler. :)
Alida Marmaris




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar