4.3.14

Kitaba nasıl dalınır?-5 püf noktası





Kitaba dalmak derken aklınıza başka bir şey gelmesin.Demek istediğim kitabı bir kere elinize alıp bitirmekten bahs ediyorum.Fazla sayfası olursa tabi, bitirmek bir kaç gün ala bilir ama bir solukta okuna bilecek kitaplar bir an bile sıkılmayacağınız kitaplardır.Okudukça içinde devam etmek.Her şeyi aklınızda canlandıra bilmek.Kitaba dala bilmek budur işte.Anlaşılan bazı kitaplar dalınası değil.Mesela bir dönem önce okumağa başladığım Robin Hood.Kitap dehşet sıkıcı.Robin Hood bir adaya sıkışıp kalıyor.İnsan kitapta biraz macera bulur.Bir kere kıkırdar hiç olmazsa.Yani düşünsenize bir kere bir adaya düşüyorsunuz.Bütün ömrünüzü adada kalıp çürümekle geçirmeğe mahkumsunuz.Eğer ben yazar olsaydım, süpriz bir şey falan yapar kahramanımı adadan kurtarırdım.Ama yok.Hep aynı şeyleri yaşayıp adaya mahkum kalıyor.Ama gene Robin Hood gibi bir dönem önce okuduğum Sophie Kinsella Pasaklı Tanrıça isimli kitap.Bu kitapta dehşet kıkırdamıştım.Zamanı geçtiği için eleştiremedim.Okuldan zaman mı kalıyordu ki.Ama kitabı okurken bir an bile ay, durayım, bir bekleyeyim, demedim.Ama gece vakti okurken artık uyumam gerektiğinde diretiyordum.Daha fazla okumak istiyordum.İşte kitaba dalmak dediğim budur işte.






Ama kitaba nasıl dalınır?Yani bunu nasıl farkedersiniz?Kendi tecrübelerimden size kanıtlar sunacağım.Artık hangi kitaba daldığınızı, hangi kitabı sıkıcı bulduğunuzu bileceksiniz.

Kitaba dalırsanız şu hisleri geçirirsiniz:

  1. .Kitapların sayfasını her zaman unutursunuz.Kasıtlı olarak PDF'yi baştan sona okumak zorundasınız.
  2. Kitabı okurken bir an durup PDF'yi elinizden bırakmazsanız.Mesela bir yeriniz kaşındığında.Eğer kitabı bırakırsanız bu kitap kaşınmadan daha önemli değil demektir.Yani kitabı bırakmak istemezseniz kitabınıza gerçekten dalmışsınız, yani kitap dalınacak bir kitaptır.
  3. Kitabın bir yerinde çıkıp saate bakmamak.PDF'den çıkıp saate bakarsanız ne zaman kitabı bırakma zamanı gelir diye.Ama bakmazsanız kitap dalınası bir kitaptır.
  4. Kitabı her yerinde kıkırdamak.Komiklikte kitaplarda önemlidir.
  5. Ablanız'ın ve ya herhangi aile bireyinizin kitabını okurken gülürse ve ya gülümserse kafanızı kaldırıp ona bakmamak.Demektir ki kitap çok güzel gidiyor.Kitaba dalmışsınız.Hoşçekalın arkadaşlar, umarım yeterli anlata bimişimdir.Hoşçekalın! :D


-Alida-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar