14.9.18

Grup Tanıtımı - Ikon (Welcome Back,Return,New Kids: Begin,Continue)


ikon ile ilgili görsel sonucu

Anyeonghasseyo!

Evet,müzik yazıları geri döndü.Çünkü yapamıyorum,bunları yazmayınca rahatlayamıyorum.Nedenini ben de gerçekten bilmiyorum,sanırım tecrübelerimi aktarma kaygısından.Benim denemeye değer gördüğüm bir şeyi başkaları da denesin istiyorum.

Bir de,etiketleri ve isimleri düzenliyordum bu gün,eski yazılara bakarken ne kadar değişmiş olduğumu farkettim.İlk önce,eskiden çok daha fazla Japonca dinliyormuşum,şimdi ise daha çok korece.O zamanlar şaşırarak ne az rock dinlediğimi farkettim.Bu aralar J-rock'a merak saldım ve bu beni çok mutlu ediyor.Pop'un yerine rock koymuş gibi oldu bu biraz.

Bu gün,yaz başında fandomuna girmeye karar verip istikrarla bu yolda çalıştığım Ikon hakkında.


ikon ile ilgili görsel sonucu
soldan sağa: June,Song,JinHwan,B.I,DK,Chanwoo,Bobby

Peki Ikon kimdir?Nedir?Biraz bahsedelim:

iKON (Kore: 아이콘) YG Entertainment tarafından 2015 yılında çıkış yapan Güney Koreli bir erkek grubudur. Grubun yedi üyesi B.I, Bobby, Kim Jinhwan, Koo Junhoe, Yunhyeong, Kim Donghyuk ve Jung Chanwoo' dur.
O Kore için bir 'simge',bu yüzden YG Ceo'su grubun isminde C'yi K ile değiştirdi.
Ekim 2015 tarihinde ilk yayınını yaptı.

Böyle bakınca bir kaç cümleye sığdırabilecekmişiz gibi görünüyor,ama aslında onların çok zorlu ve uzun bir pre-debut hikayesi var.

Taa 2013 yılında,o zamanlar kpop takip edenler hatırlayacaktır,YG yeni bir grup kurma planları kurduğunu açıklamıştı.Bigbang ve 2ne1'dan sonra ilk defa yeni bir grup.İlk başta kız grubu diye düşünmüş,ama sonra fikrini değiştirmişti,ve WIN, yani YG'nin Bigbang'dan yıllar sonraki ilk erkek grubuna karar verecek olan Who Is Next survival programı/yarışması bu şekilde oluştu.

win who is next ile ilgili görsel sonucu
ah be...
bu iki team kardeş gibiyken,fandomları düşman gibi...

WIN:Who Is Next'de, 11 YG stajyeri,sonunda çıkış yapma umuduyla yarıştılar,iki takım halindeydiler; Team A ve Team B.5 kişiden oluşan Team A ve altı kişiden oluşan Team B.Team A biraz daha büyük çocuklardan oluşurken Team B'dekiler çok gençti.

Ve ben bu yaz bu programı izledim...Keşke izlemeseymişim.

İlk önce şunu söylemeliyim,bu tür programlar sonunu bildiğiniz sürece hiç zevkli olmuyor.Ama Ikon'u bir şekilde tanımam gerekti(açıkçası son şarkılarına şöyle bir baktıktan sonra bayılmıştım) ve grubu bana en iyi tanıtacak şeyin,onların çıkış hikayesini en başından alan WIN olacağına karar verdim.

win who is next ile ilgili görsel sonucu
hayır ağlamıyorum gözüme Win kaçtı :(

Ve,müthiş kaotik,zorlu ve adeta hayatta kalma savaşını andıran,her bölüm başladığında GD'den Shake the World ile dans ettiren WIN: Who Is Next'e başladım.İlk bölümde her şey tanıtıldı,programın nasıl başladığı ve saire, ve yavaş yavaş,Team A ve Team B'nin mücadelesi başladı.Programın sonunda kim kazanıp,WINNER adını alacaktı?
Tabii,biz artık kimin kazandığını biliyoruz.Ama program boyunca bu meçhuldu.
Ve,ben dayanarak,sabırla,bir sürü farklı mücadeleden geçen stajyerlere içten içe acıyarak ve Yang başkana bolca küfrederek,Bigbang ve 2ne1'ı,YG Family'i her gördüğümde gözyaşlarımı tutmaya uğraşarak programı bitirdim.Üyeler yeri geldi bir birleriyle,yeri geldi JYP stajyerleriyle(Got7 ve Day6'in ilk halini görmek beni gülümsetti :D ), yeri geldi YG sanatçılarıyla mücadele ettiler ve sonunda,1 saatlik bir bölümle kazanana karar verildi.
Bigbang'den sonra,YG'nin uzun süreden sonra yeni erkek grubu,Team A idi.Yani,5 kişilik stajyerler,Winner adını kazanmıştı.
Ve o Team A,şu an hala Winner olarak müzik yapmaya devam ediyor,kpop dinleyenler biliyordur,YG'nin meşhur kazananını.Geçen yıl yazında onları çok dinliyordum,ama yeni çıkarıdıkları Every Day'i dinleyip beğenmedikten sonra bana göre olmadıklarını anladım.Really Really,Island gibi şarkılarını çok seviyorum ama,başarılı bir gruplar kendileri.
Ayrıca,Win'de 5 kişilerken,bir süre sonra aralarından bir üye ayrılmıştır(Taehyun) ve dört kişiye düşmüşlerdir.Taehyun'u çok severdim ben :(



İkon Who is next gif ile ilgili görsel sonucu
gördüğüm en tatlı gif olabilir :((

Neyse,konumuz Ikon.Nerede kalmıştık?
Win finalinden sonra,Team A destekleyenler mutluyken,Team B destekleyenleri endişeliydi.Takımın durumu ne olacaktı?Dağıtılacaklar mıydı?Bir daha müzik yapma,çıkış yapma şansını bulacaklar mıydı?
Ve,bir süre sonra,2014-2015 sularında,YG Team B ile ilgili açıklama yaptı ve Mix&Match'ın geleceğini duyurdu.İşte,Team B hayranlarının haykırışlarını sonunda duyan Yang başkan,Team B'ye yeniden şans veriyordu.
Yalnız,bir sorun vardı.İlk önce,Team B'nin adı değişti.Team B'den,Ikon'a dönüştü altı stajyerimiz.Bu ismi beğenenler de vardı beğenmeyenler de.Bence gayet güzel.
Ve Yang başkan,takıma başkalarını da ekledi.Üç yeni üye eklendi takıma,Yang Başkan yine mücadeleli bir şeyler peşindeydi.Bu üç yeni stajyerden,Ikon'da kalmayı başaran,diğerleriyle birlikte çıkış yapacaktı sözde.
Ama,öyle de olmadı.Yang Başkan yeniden fikir değiştirip,Ikon'da çıkış yapması kesin olan üç üye dışında,diğerlerinin mücadele edeceğini söyledi.Yani,başka bir deyişle,en uzun süredir stajyerlik yapan B.I,Bobby ve Jinhwan dışında diğerleri,yeni gelenlerle birlikte grupta kalabilmek için çalışmalıydılar.Ve böylece,Win'den tanıdığımız Junhoe,Donghyuk,Yunhyeong ve yeni gelen üç stajyer,Chanwoo,Hongseok ve Jin Hyeong arasında bir mücadele başladı.


ikon mix and match ile ilgili görsel sonucu

Ve sonunda,Mix&Match da bitti,Ikon'un son hali belli oldu; oylamalar sonucu,halkın kararıyla yedi üye seçilmişti: B.I,Bobby ve Jinhwan dışında,Junhoe,Yunhyeong ve Donghyuk da kalıyordu grupta.Ve,yeni gelen üç stajyerden de sadece biri,grupta kaldı; Chanwoo.
Kendisi benim canım bias'm olur.

Çıkış yapamayan diğer ikisi ise kendi yollarında devam ettiler.Hongseok Cube'a katıldı ve bu günlerin en başarılı gruplarından biri olan Pentagon'un üyelerinden biri oldu (oraya daha çok yakıştı :D)
Jin Hyeong ise solo çıkış yaptı ve Ikon'a olan desteğini asla azaltmadı.

Ve sonunda,Yang Başkan onlara yeterince eziyet çektirdiğine karar vermiş ki, en kısa zamanda çıkış yapacaklarını duyurdu.Bu duyuru 2014'de gelse de,Ikon ancak 2015 ekiminde çıkış yapabildi.Ama ne çıkış!


ikon ile ilgili görsel sonucu

Hayranlar deli gibi bekliyordu zaten,özlemişlerdi,ve onlar da adeta 'sonunda be' nidalarıyla ilk albümleri,Welcome Back'i çıkararak deli bir çıkış yaptılar.Albüm ilk haliyle yarımdı,sonradan japoncaları ile birlikte Complete Edition da çıktı.
İlk albümlerinde,Win'den beri yaptıkları bir çok şarkı yer alıyordu.Winner'ın da farklı bir şekilde düzenlemiş olduğu Just Another Boy,onların kendi sözü haline gelen Sinosijak,Win finalinde söyleyerek hayranlarını gözyaşlarına boğan ve en duygusal şarkıları olan Climax gibi şarkılar.Bunun dışında Long Time No See,My Type,Apology,Airplane,Anthem gibi şarkıları da vardı.
Aynı zamanda,Rhythm-Ta,Today,What's Wrong,Dumb&Dumber,Just Go gibi şarkılara klipler yapıldı ve uzun süre bu şarkıların promosyonları yapıldı.
Ama YG'yi bilirsiniz,sanatçılarına comeback yaptıracağına ölmeyi tercih eder.Çıkış yaptırıp unuttuğu o kadar çok insan var ki...
2015'de çıkış yaptırdığı Ikon'a,taa 2017'de New Kids: Begin adlı single ile geri dönüş yaptırdı.Siz anlayın YG'yi artık -_-
B-Day ve Bling Bling'in yer aldığı bu single'dan bir yıl sonra,sonunda 2018'de yeni bir tam albüm ile geri döndüler.2018 ocağında geri dönen Ikon ve karşınızda Return!
Evet,cidden Return.Albümün ana şarkısı Love Scenario,oldukça tatlı olması ve ağıza takılmasıyla hit haline geldi,bu şarkıdan sonra ise,yeni single Rubber Band yayımlandı ve o da çok sevildi.
Ben de onları Love Scenario ile keşfettim.Harika bir şarkıdır.

Ve,ne gariptir ki,YG aynı yıl ağustosta geri döneceklerini açıkladı.Geçen ay,2 ağustosta yeni mini albümleri New Kids: Continue ile geri dönüş yaptılar ve Killing Me ile yeniden gündeme geldiler.New Kids: Begin'in devamıydı bu albüm.
Ayrıca,New Kids: The Final ile ekimde geri dönecekleri bekleniyor.Ben de bekliyorum.

ikon ile ilgili görsel sonucu



Evet,onlardan yeterince bahsettikten sonra,şimdi kendi düşüncelerime gelebilirim.

Grubu taaa Rhythm-Ta zamanlarından beri aşina olsam da,hiç bir zaman dikkatimi çekmemiştiler.Hatta Bling Bling geldiğinde merak edip dinlemiştim de.Dikkatimi Love Scenario ile çektiler,Winner'i araştırırken onlara rastladım,Winner'ın bir zamanlar değim yerindeyse 'düşmanı' olduklarını öğrendim.
Lütfen ciddi anlamayın,bunu sadece mecaz anlamda söyledim.Açıkçası ben Inner Circle ve Ikonic arasındaki kavgayı anlamlandıramıyorum.
(bu arada çalıyordu kulağımda Rhythm-Ta :D)

Winner'a alışamadığımı söylemiştim.Ama Ikon'a alışmam çok zamanımı almadı.Anladım ki, ben bu tip bir şey arıyormuşum :D


ikon ile ilgili görsel sonucu

Ve gelsin Ikon'u tanıtan videolar,weekly idol'lar,vine'lar falan derken,kendimi Win izlerken buldum.Uzun süreler boyunca üyeleri öğrenmeye uğraşıp bir türlü başarılı olamayınca dedim madem programlara başlayayım.İlk başladığımda çok hızlı giden Win,yavaş yavaş sıkıntı vermeye başlasa da,Ikon'u tanımamda büyük yardımı olduğunu söylemeliyim.Yani,eğer grubu tanımayı istiyorsanız,Win'i izleyin.
Sonrasında,madem başladım devam edeyim,Chanwoo'yu da tanıyayım dedim ve Mix&Match'a başladım.
Yine kalp ağrılarıyla programı bitirdim.
YG bu çocuklara neden bu kadar eziyet etmiş anlamış değilim...Hayır,Win'den sonra çıkış yaptırmak zor muydu?Aaa,ama yok,illa reyting alacak,paraya para demeyeceksin.Naparsın,kpop endüstrisi hayvanlar alemi.
Pis bir stratejisi var,bazen sizden nefret ediyorum Yang başkan.

Üyeler ise dediğim gibi yedi kişi.
B.I iKon



Grubun lideri,dans kralı,içinde özgür ruhlu bir dede olduğuna inandığım Kim Hanbin,yani B.I.Grubun rapper'larından bir tanesi,aynı zamanda harika dans eder.Başta rap'i beni rahatsız etse de yavaş yavaş alıştığım adam,gerçekten yetenek akıyor her yerinden.Ayrıca,grup üyelerini koruyup kollaması,onlara abilik etmesi,her fırsatta grubun tüm zorluğunu ve acılarını lider olarak göğüslemesi ile de harika biridir.
Solosunu dinleyiniz efendim,One and Only.


Bobby 2017 iKon

Genç kızların sevgilisi,herkesin grupta ilk tanıştığı,herkese farklı gelen,bazen acaba önünü görüyor mu o gözlerle gibisinden düşündüğüm,sevgili bias wrecker'm namı değer Bobby,Kim Ji Won.Kendisi Ikon'un hazinesi,göz bebeği,müthiş rapper'ı,Show Me The Money birincisi.Işıl ışıl bir gülümsemesi ve sıcacık bir kalbi olan,tatlı mı tatlı bir adam.Grupta benim de ilk dikkatimi çeken ve Ikon'u bilmesem de tanıdığım,YG'nin yeni kralı olacağına inandığım adamdır.B.I ile bir araya geldiklerinde,rüya ikilisi olurlar(çalar kulaklarımda Anthem...).Mino ile aynı kulvardadır,ama hangisinin geleceğin GD'si olacağı hala şüphe altındadır.Aynı zamanda,solo çalışmaları,mixtape çalışmaları da vardır.


Jay 2018 iKon

Geldik grubun en büyüğüne,Kim Jin Hwan,yani Jay.Canımız vokalistimiz,naif insan,grubun nazik ve canayakın kişisi.Üyelere kol kanat germesiyle,üzüldüklerinde ve ya ağladıklarında(ki bu Win'de en çok olan şeydi,zırlamaları... -_-) onları teselli eden iyi insandır.Sesini severim,çok da yakışıklı bir abimizdir.Grubun ana vokali ve lider dansçısıdır,94 doğumludur.Şeker gibi bir insandır Jin Hwan.Özellikle Ikon tv izlerken en çok güldüğüm üyedir.


Ju-ne 2018 iKon

Grubun seksi sesi,komedi malzemesi,yakışıklısı Koo Junhoe,namı değer Ikon'un June'u.Gülüşü kadar kendisi de vay be olan Junhoe,bence yeni nesil sanatçılar arasında YG'de en derin sese sahip olanlardan.(eskileri bilirsiniz,T.O.P,Daesung falan...) Yalayıp yutulası bir sesi var,visual olacak adam aynı zamanda.Çok güldürür,çok zeki ve tatlıdır.


Song 2018 iKon

Veee,visual adamımıza,herkesin maknae ile karıştırdığı Song Yunhyeong'a geldi sıra.
Grupta Bobby'den sonra en tatlı bulduğum şahıs,ilk zamanlar sık sık Chanwoo ile karıştırırdım,hala da karıştıranlar oluyor,hatta Mix&Match'da Chan ilk geldiğinde 'çok benziyorsunuz' bahsi geçmişti.Adeta ikiz gibidirler.Çok güzeldir sesi Song'un,adı da öyle zaten,Song :D İlk başta sahne adı olarak Yunhyeong'u alsa da,sonradan Song olmuştur.Sevilesidir.


DK iKon

Az daha biasım olacak olan,Chan'dan önce grubun miniği olan DK'den bahsediyoruz.DK,her ne kadar June'un sesine bayılsam da,sesini en çok sevdiğim üye aslında.Aynı zamanda ikinci biasım'dır.İlk gördüğümden beri kendisi bana çok tatlı gelmiştir.Ana dansçı ve vokalistir,97'lidir.(JK material is here :D) Üyeler Team B iken,en üzüldüğüm üye idi,çünkü çok küçük olduğunu ve çok acı çektiğini düşünürdüm...Herkes için zordu.


Chan 2018 iKon

Ve sonunda,biasım,ikinci tavşan adam,yanak çocuk Jung Chanwoo.Aslında çok ciddi olan ama, o tatlılıkla asla ciddiye alamayacağım üyedir.(Monsta X Jooheon gibi,adam rap yapıyor ama şeker gibi :D Ciddiye alamıyorum)
Ikon hakkındaki bir videoda gördüğümde,tamamdır biasım demiştim.Kendisi beni seçmiştir,yine.Mix&Match'da üyelerin ona yaptığı testle de kalbimi kazanmıştır (Jung Chanwooooo bağırışı hala kulaklarımda yankılanıyor :D).Tam bir çocuktur,ama aynı zamanda olgun ve yeteneklidir.Ikon'un 98'li minik maknae'dir.

Evet,üyeler bu kadar,gelelim şarkı tavsiyelerine.

ikon ile ilgili görsel sonucu
Ikon - Ikonic forever.

Ikon'u sevme sebebim tarzları,hip-hop tarzı biraz.Sanki böyle her an dağıtacak havadalar,klipleri eğlenceli ve canlı.Biz genciz ve özgürürüz diye bağırıyor gibiler...

Son albümleri New Kids Continue ve Killing Me'den bahsedeyim biraz.Killing Me'nin dansını dahi öğrendim,harika bir şarkı,klibi de bir o kadar harika.Albümdeki 5 şarkıdan en çok Freedom'u seviyorum.Hepsini dinlemenizi tavsiye ederim.

Ikon'un tüm şarkıları çok güzel aslında,buraya sığdıramayacağım kadar çok şarkı önerim var.Ama en güzellerinden bir kaç tane koyacağım.Benim favorim ne derseniz,karar verememekle birlikte,sanırım Airplane.
Ikon - Killing Me (mv)
Ikon - Love Scenario (mv)
Ikon - Airplane
Ikon - Apology
Ikon - Rhythm-Ta
Ikon - Bling Bling
Ikon - B-Day
Ikon - Anthem (B.I&Bobby track)
Ikon - My Type (çıkış şarkıları)
Ikon - Dumb and Dumber
Ikon - Sinosijak
Ikon - Climax
Ikon - Wait for Me

Ikon azimli,zor şartlar altında çıkış yapana kadar mücadele etmiş,başarılı bir grup gençten oluşuyor.Bence bir şansı hakediyorlar.
İyi dinlemeler.
O zaman,
Get ready?Show time!
IKON IS COMING TO TOWN! ^^

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar