5.9.18

Efsaneler Asla Ölmez - Queen


queen ile ilgili görsel sonucu


Hazır Freddie Mercury'nin doğum günüyken,bu yazıyı yazmalıyım.

Son zamanlarda çok dinlediğim bir grup var.Öyle ki her gün dinliyorum ve yakında albümlerinin hepsini incelemeye başlayacağım.Çok efsane bir grup bu.


queen ile ilgili görsel sonucu

Queen'den bahsediyorum.

70'lerin,80'lerin popüler grubu,günümüzün de hala efsanesi sayılan,Beatles'dan sonra en önemli rock grubu Queen.Tüm zamanların en sevilen şarkıları Bohemian Rhapsody,We are the Champions,Don't Stop Me Now,Somebody to Love,Killer Queen,Crazy Thing Called Love,Show Must Go On gibi hitlere imza atmış Queen.Bir kere dinledikten sonra bir daha bırakamadığım Queen.


queen ile ilgili görsel sonucu

Son zamanlarda eski şarkıları çok dinlemeye başladım,işte eski müzik grupları,şarkıcılar falan,Michael Jackson dinliyorum mesela,ya da Frank Sinatra falan açıyorum.Kendimden hiç beklemediğim hareketler bunlar.Eski rock gruplarına da takmış durumdayım.

Bir kaç ay önce oluyor galiba,çok gariptir,CL'in bir röpörtajına denk geldim.Kendisine en sevdiğin grup diye bir soru sorulmuş,Queen diye cevap veriyor.Duyuş o duyuş,ben hemen gittim araştırmaya.Ve Bohemian Rhapsody'i dinledim.Bam,aşık oldum.
CL,teşekkürler kraliçem.

queen ile ilgili görsel sonucu
beni üyelerin saçının uzun olduğu zamanlara ışınlar mısınız lütfen? *_*

Hayır,neden şimdiye kadar o şarkıyı duymadığım ya da dinlemediğim hakkında da hiç bir fikrim yok.Aslında duydum da,işte,hiç araştırmamışım.

Benim Queen'i araştırmaya başlamam ve yavaş yavaş şarkılara alışmam bir kaç ay sürdü,sanırım,hatta ilk dinlediğimden sonra araya okul falan girdi bir süre hiç bakmadım.Derken,yine dinlemeye başladım.Ama nasıl dinliyorum,her şarkıya bayılıyorum.Ablama,anneme,babama herkese duyuruyorum ben Queen dinliyorum diye,kafayı yedim.


keep calm and listen Queen ile ilgili görsel sonucu

Yazın ortalarında iyice büyüdü bu durum aslında.sabah uyanıyorum Queen dinliyorum,sporumu bitiriyorum Queen dinliyorum(her spor bittiğinde rahatlayayım diye Killer Queen dinliyordum hala dinlerim),gece yatmadan önce dinliyorum falan.

Şunu farkettim,efsaneler unutulmuyor.Gerçekten,ve eski,kaliteli olanın yerine de başkası gelmiyor,insanlar bazı şeylerin değerini kaybettikten sonra anlıyor derler ya,o gerçek yani.Bundan sonra favori grubum Queen.Queen'e resmi olarak taktığımı onaylıyorum.


queen ile ilgili görsel sonucu

Son zamanlarda sık sık 'anne neden beni 70lerde doğurmadın' gibisinden isyana başlıyorum.Ya da ben 80lerde doğmalıymışım gibisinden isyanlar.

Freddie Mercury'i deli gibi araştırmaya başladım mesela,İran,Pars asıllıymış,İrandan Hindistana göçen zerdüştlerden.Hatta bazı kaynaklar azeri kökenli olduğunu bile söylüyor ki ilk öğrendiğimde gözlerime inanamamıştım...Ama kendisi 5 eylül 1946,Stone Town Zanzibar doğumlu.


freddie mercury wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Ve daha da garip olanı ne biliyor musunuz,ben bundan taaa aylar önce,belki de geçen yıl sonlarında,Dimash'ı yeni dinlemeye başladığım zamanlarda,Dimash'ın Show Must Go On performansını izlemiş ve şarkıya bayılmıştım.Ama,o zaman şarkının orjinalini araştırmamıştım.Fakat şarkı Queen şarkısıydı.Yani aslında keşfetmeden önce de otomatik olarak Queen seviyormuşum...


freddie mercury wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Nasıl diyebilirim,bu grubun henüz müzik yapmaya başladığı dönemlerde bu yaşlarımda olmayı o kadar çok isterdim ki.Plaklarını almayı,konserlerine gitmiş olabilmeyi o kadar isterdim ki.Ama maalesef,her zaman düşündüğüm gibi,yanlış jenerasyonda doğmuşum.


queen wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Queen bana ilham verdi,her şarkılarında kendimi bulduğumu hissediyorum.Ve rock'ın kralı Freddie Mercury...O kesinlikle farklı bir insandı.O bir efsaneydi ve her zaman efsane olarak kalacak.Her zaman kalplerimizde olacak.
Sesiyle,sahnede duruşuyla ve yeteneğiyle,Freddie Mercury gerçekten başkaymış...


queen wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Eğer şimdiye kadar hiç Queen dinlemediyseniz,size tavsiye edebileceğim onlarca şarkı var.Benim favorim ne diye soruyorsanız,Show Must Go On,Don't Stop Me Now ve Killer Queen arasında değişiyor :D
Queen - Show Must Go On
Queen - Don't Stop Me Now
Queen - Killer Queen
Queen - Bohemian Rhapsody
Queen - Mustapha
Queen - Innuendo
Queen - We Will Rock You
Queen - Crazy Little Thing Called Love
Queen - Somebody to Love
Queen - We are the Champions
Queen - I'm Going Slightly Mad
Queen - Radio Ga Ga
Queen - Under Pressure ft. David Bowie

Daha bir sürü şarkılarını koyabilirdim ama,yazının o kadar uzamasını istemiyorum.

Peki neden Queen dinlemek?Neden Queen dinlemeliyiz?Elbette müzik dinlemek için neden yoktur ama,onca yeni ve farklı şarkılar varken neden 70lerde kalmış bir grubu dinlemeliyiz?


queen wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Bence ilk nedeni Queen'in bir efsane olması,ve efsaneler ölmez.Queen ilk başta Freddie Mercury ile,sonra diğer üyeler,Roger,Brian ve John ile(bu arada her ne kadar Freddie'ye gerçekten bayılsam da,aslında grupta en içim ısınan Brian) bir efsane.Hala tüm zamanların en sevilen grubu Queen ve eğer gerçek müzik dinleyenlerdenseniz efsaneleri de denemelisiniz.

Freddie'nin sesi tek kelimeyle mükemmeldir.Dinlerken sizi bulutlara çıkarabiliyor.Gözlerinizi kapatın ve kendinizi Freddie Mercury'nin sesine bırakın.Ben bir kaç kez denedim,gerçekten rahatlatıyor.Tabii,bir de,Freddie ile inanılmaz bir uyum içinde olan Brian,John ve Roger'ın sesine,altyapıya bırakın kendinizi.Eğer Freddie'nin sesini sevmezseniz kulağınızdan şüphe ediyorum. :D


queen wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Queen'in tarzı orjinal.Şarkılara bakarsanız,sadece rock değil,opera,latin ezgileri gibi bir çok farklı tarzın karıştırılmış olduğunu görürsünüz.Yani Queen'in diğerlerinden farklı olduğunu her şekilde fark edebilirsiniz.

Queen'in sahne duruşu,uyumu,tarzı,herşeyiyle onlar muazzamlar.Haklarında çok konuşmaya gerek yok,ama sadece insanların hala onları aynı sevgiyle,aynı tutkuyla dinlemeleri bile neden efsane olduklarını anlamaya yeter.
Yalnız ben şu an resmen oturmuş size efsaneler efsanesi Queen'i anlatıyorum şaka gibi!Gidin dinleyin dinlemediyseniz.

Gerçek müzik dinleyin,gerçek ve kaliteli müzik.


bohemian rhapsody movie ile ilgili görsel sonucu

Bu yıl kasımda Freddie'nin anısına Bohemian Rhapsody isimli,Queen'in hikayesini anlatan bir film çıkıyor.Freddie Mercury'i Rami Malek oynuyor ve fragmandan gördüğümüz kadarıyla harika bir iş çıkarmış.Heyecandan ölüyorum ve izlemek için sabırsızlanıyorum,keşke burada da vizyona girse de sinemadan izlesem...Bir an önce kasım gelsin.
Bohemian Rhapsody Offical Trailer
Bohemian Rhapsody trailer 2

Evet,yazı buraya kadardı.Şu an linklerden birine tıkladığınızı ve Queen dinlemeye başladığınızı umuyorum.
Show must go on millet.

Ha,bir de,iyiki doğdun Freddie Mercury.Seni asla unutmayacağız Mr. Fahrenheit.

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

5 yorum:

  1. Blogunuzu severek takip edeceğim!
    Yeni yazımı okursanız çok sevinirim. Sevgilerimle!!
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/kendimle-yarstm.html

    YanıtlaSil
  2. heeey demek filmi gelcek he bilmiyodum oh izlerim tabiii. queen ve mercury süper tabiiii. :) a night at the opera, a day at the races gibi di miiii :) ama zaten hepsini dinlemişsin yaa :) mustafaaa alla alla allaah :) innuendooo :) eh tabii en çok tanınan sevilenler şov must ile rock yuuu. bohemian ise en iyi şarkıları di miiii :) ibrahiiiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu aralar daha çok Innuendo ve Somebody to Love takılıyorum,Under Pressure dinliyorum kitap okuyarak falan :D Queen candır ya.

      Sil
    2. love of my love faforiiiim :)

      Sil

Okuduğum bloglar