19.5.18

İzledim Bitti - Les Choristes - Koro


Koro filmi ile ilgili görsel sonucu

Tekrar merhaba!

2004 yapımı fransız filmi Koro,fransızcasıyla Les Choristes.
Barış Özcan'ın(en azından bir videosunu izlemenizi tavsiye ediyorum ufkunuzu genişletecek videoları var) bir videosunda filmden bir şarkıya rastladım ve şarkı hoşuma gitti,daha sonra şarkıyı aramaya başlayınca filmi buldum,ve neden olmasın zaten fazladan zamanım var dedim.

Youtube'da ingilizce altyazılısını bulunca izlemeye başlamıştım,uzun zamandır izlediğim ilk ingilizce altyazılı dizi oldu.Ben fransızcayı çok severim, film adeta kulaklarımı okşadı.



Ä°lgili resim

Film savaş sonrası Fransa'da 1949 yılında geçer. İşsiz müzik öğretmeni Clement Mathieu (Gérard Jugnot) gelen bir teklif üzerine yatılı erkek öğrencilerden oluşan bir okulda işe başlar. "Suyun Dibi" (Fond de l'Etang) adı verilen okulda tamamen birbirlerinden farklı karakterlerden oluşan ve oldukça asi tavırlar sergileyen genelde kimsesiz fakir öğrenciler bulunmaktadır. Okulun müdürü (François Berléand) ise öğrencilere karşı oldukça sert davranmakta, hücre cezası ve dayak gibi acımasız cezalar vererek disiplini sağlamaya çalışmaktadır. Bu gibi cezalar ile hiçbir sonuca varılamayacağını düşünen Clement, cezaların caydırıcı olmak bir yana öğrencilere ispiyonculuğa özendireceğini ve aralarındaki çatışmanın artacağını düşünür. Aklına gelen en iyi çözüm, en iyi bildiği iş olan müzik sayesinde öğrencilere ulaşarak onlara farklı bir dünyanın kapılarını aralayabilmek olur.


Koro filmi ile ilgili görsel sonucu

Eğitim konulu hikayelere bayılırım,buna da bayıldım.İnsanları kalpleri daha etraflarındaki sınırlar,önyargılar ve kısıtlamalarla katılaşmamış ve kötü etkilerle kararmamışken onları iyi bir insan yapmak daha kolaydır,eğer yapabilen insanlar bulunursa.Bir insanı yetişkin yaşında bilinçlendirmek ne kadar zorsa,küçük yaşlarında ona hayatı öğretmek o kadar kolaydır.Bu yüzden,çocuklar küçük yaşlarından nasıl bir çevrede büyürlerse,neler görür neler duyar ve neler okurlarsa,büyüyünce de o yönde devam edip öyle bir insan olurlar.Bunu kendimden biliyorum,eğer ablam olmasaydı etrafımdaki bir çok çocuk gibi olacağımı biliyorum,etrafımdaki çocuklar kötü demiyorum,sadece bazen gerçekten neler kaçırdıklarını bilmediklerini düşünüyorum.


Ä°lgili resim

Koro filmini izlerken,bir çok yerinde duygulandım,bir çok yerinde kahkahalarla güldüm.Fond de l'Etang bana kendi okulumu ve kendi öğrencilik hayatımı hatırlattı,bu filmdekinden pek farkı yok bizim okulun...
 Mathieu karakteri çok güzeldi ve oyuncu da gayet başarılıydı.Daha sonra Maronge karakterini çok beğendim,özellikle küçük yaşlarını oynayan oyuncu çok hoşuma gitti.


Ä°lgili resim

Çocukların beyinlerindeki boş tahtaları boş şeylerle doldurmanın ne kadar kolay olduğunu,o ter temiz tahtaları kirletmeden onlara bir şey öğretmenin ne kadar zor olduğunu ve gerçek bir öğretmenin ne kadar değerli olduğunu gösteren,muazzam bir film.Çoğu yerde büyüleyici gelecektir,çoğu yerde kalbinize dokunacak ve gerçek bir öğretmenin ne kadar değerli bir insan olduğunu bir daha hatırlayacaksınız.

Eğer bu filmi izlemek istiyorsanız bence altyazılı izleyin çünkü orjinal fransızca haliyle izlemek daha güzel.

Son olarak,filmi izlemeseniz bile,şarkılara bir göz atmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.Özellikle de 'Vois sur ton Chemin' şarkısını dinleyin,büyüleyici bir şarkı.
Les Choristes - Vois sur ton Chemin

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

2 yorum:

Okuduğum bloglar