20 Mayıs 2018 Pazar

BTS Love Yourself Tear Albüm İnceleme&Tepkilerim


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Merhaba dünya ben Menolly!

Uzun zamandır buralarda yoktum,ama geri döndüm!

Ve size çok güzel haberlerim var,BTS geri döndü!



BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Benim kpop grupları arasında en sevdiğim,şu son zamanlarda ününü bütün dünyaya duyurmuş ve kendine tüm dünyadan milyonlarla hayran kitlesi toplamış,şarkılarıyla hikayelerini anlatan ve güzel mesajlar veren Bangtan Sonyeondan,18 mayıs tarihinde,yani iki gün önce Love Yourself serisinin yeni albümü Love Yourself:Tear ile geri döndü.
Eğer hala BTS'den haberiniz yoksa,bence acilen onları araştırmalısınız.
BTS tanıtım yazım

Önceki albümleri hatırlarsanız,Love Yourself Her idi ve benim çok çok hoşuma gitmişti,o albüm çıktığında daha iyi olamaz herhalde demiştim ama bu sefer de beni şaşırtmayı başardılar.


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Ek olarak,bilenleriniz vardır eminim,BTS geçen yıl Billboard Music Awards'a aday seçildi ve Top Social Artist ödülünü kazandı.Ben de dahil olmakla tüm ARMY fandomu o dönem delicesine oy atmış ve çok heyecanlanmıştık.Fakat BTS Billboard sahnesinde performans sergileyememişti.


Ä°lgili resim

Fakat bu yıl,BTS yine Billboard Music Awards'a aday gösterildi(Top Social Artist dalında) ve oylama bu gün bitiyor,bu akşam Billboard töreni var.ARMY'ler (ve elbette ben de) haftanın başından,yani 14 mayıstan beri delicesine oy atıyoruz ve umuyoruz ki, ödülü bir kez daha kazanacağız.
Ve bu yıl,BTS Billboard sahnesinde performans gösterme şansını kazandı!
Bu da demektir ki, BTS bu gece Billboard sahnesinde yeni albümlerinin şarkısının performansını sergileyecek.Bu şans onlara verildi,ve tüm ARMY'ler sahne için çok heyecanlı!

Bu önemli haberlerden bahsettikten sonra,yeni çıkan albümden bahsedebilir ve her zamanki Menolly tarzında anlatmaya devam ederim.

BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu


Canım grubum sonunda döndü!
Zaman ne çabuk geçiyor değil mi yaa?Daha dün Hope World için gün sayıyordum/sayıyorduk.Şimdi ise artık çoktan yeni albümleri çıktı...

Dediğim gibi,yeni albüm 18 mayıs cuma günü ana şarkı Fake Love'ın klibi ile birlikte çıktı.

Hadi incelemeye başlayalım!


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

İlk olarak,Fake Love çıkmadan önce yayımlanmış olan Intro:Singularity.Taehyung'un solosu olan Singularity albüm yayımlanmadan önce Bighit youtube kanalında inanılmaz bir kısa kliple yayımlanmıştı.
İzlerken ağızım açık kalmıştı.Taehyung'un dansı ve giyim tarzı,klibin garip atmosferi,sözleri,mankenler ve maskeler...Bilmiyorum,çok estetikti.
Klibi dinleyebilir ve aşağıdan sözlerine bakabilirsiniz,büyüleyici bir parça.
BTS V - Intro:Singularity m/v
Intro Singularity (turkish sub)


Ä°lgili resim

İkinci parça,o müthiş şarkı Fake Love!


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Trailer'lardan beri bir sürü teori aldığımız ve heyecanlandığımız Fake Love,beklediğimden çok çok güzel olmuş.Konsept fotoları ve trailer çıktığında aklımda klibi canlandırmaya çalışmıştım,ama düşündüğüm şeyle alakası yok.
Sadece harikaydı.


Ä°lgili resim

Cuma gününü iple çekiyordum,bir de beni klibin çıkmasını beklerken görmeliydiniz.İnanılmaz bir bekleme halinde saatin 13:00 olmasını bekliyordum ve sonunda geldiğinde,o gün bitene kadar hayalet gibiydim,çünkü duygularım bir birine karışmıştım.


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Bangtan üyelerini anlatmaya gerek yok,tek kelimeyle bir birlerini tamamlıyorlar.Açıkçası,fandoma girdiğim zaman,inatla en çok Jungkook'u sevdiğimi belirtmiştim,fakat artık benim için bir bias yok.Hepsi bir birini tamamlıyor ve biri bile olmayınca eksikliği farkediliyor.
O yüzden,grubun hepsi benim için çok değerli.

BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

Ve bu klipte hepsi harikaydı!
Klibin fragmanı çıktığında zaten bir sürü teori çıkmıştı,hatta kendim de bir sürü teori düşünmüştüm.Fakat klip çıkınca iyice beynim yandı -_-


BTS love yourself tear ile ilgili görsel sonucu

J-Hope ve Suga'nın saçları çok güzel değil miydi?Jimin'in saçındaki o sarı da öyle...Klipte ve şarkıda Jin'in bir sürü bölümünün olması beni ayrı sevindirdi.Ve Taehyung'un uzun saçlarında kaldım...Çok yakışmıştılar.
RM'in rap bölümü harikaydı.RM yine karizmasını konuşturmuştu...
Ve son olarak Jungkook...Ondan hiç bahsetmek istemiyorum.Fangirl hislerimi kabarttı.

Şarkı ise tek kelimeyle harika.Özellikle baştaki dizelere bayıldığımı belirtmeliyim.Her ARMY gibi ben de artık evde 'feki lav feki lav feki lav' diye geziyorum evet :D
Eğer dinlemediyseniz en azından bir kere dinlemenizi tavsiye ediyorum çünkü ben çok çok beğendim.

Şarkının anlamı da kendisi gibi güzel.Sözlerine bakarken,bir insanın başka bir insana hissettiği aşkın sahte olmasından bahsedildiğini düşünebilirsiniz.Ama üyeler şarkıyı şöyle yorumluyor: "İnsan kendi kendisini de sevdiğine kendini inandırabilir,yani sahte aşk insanın kendi kendisini yalandan sevmesi de olabilir."

BTS - Fake Love m/v
Fake Love turkish sub


BTS fake love ile ilgili görsel sonucu

Üçüncü şarkı,tek kelimeyle inanılmaz bir ballad olan The Truth Untold.
Ve yine Steve Aoki işbirliğinde yapılmış bir şarkı.Mic Drop'dan sonra Steve Aoki ile yakınlaştılar iyice :D
Ama nasıl bir parça,nasıl bir parça bu...Sözleri ile birlikte dinlemeniz tavsiye edilir,etkiyi bir kat daha artırmak için.Tüyleri diken diken eden bir şarkı tek kelimeyle.Üyelerin vokalleri,bu şarkıda uçmuş.Jin,V,Jimin ve Jungkook bu şarkı ile beni bitirdiler.
Sözlerine bakmadan bile ağlatabilecek,tüyleri diken diken edebilecek bir şarkı.
Gidin ve dinleyin.
BTS - The Truth Untold ft. Steve Aoki (turkish sub)


BTS fake love ile ilgili görsel sonucu

Dört numara,albümdeki ilk favori şarkım 134340.
O kadar derin bir anlamı var ki, bir kez daha bu fandomda olduğum ve BTS dinlediğim için mutlu oldum.
134340,belki bazılarınızın da bilebileceği gibi,gezegenler sırasından çıkarılan ve artık bir asteroid sayılan Pluto'nun yeni adı.Ve şarkı da bu Pluto ile ilgili.Sözlerine dikkat ederseniz,Pluto'dan bahsediyor ama aynı zamanda bunu insanlara uyarlamış gibiler.Sevdiği kişiden ayrılan,onu kaybeden birinin durumunu Pluto'nun durumuna benzeterek ortaya müthiş bir şarkı çıkarmışlar.Evet,pek anlatamadım ama eğer sözlerine bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Şarkıya sözlerine bakmadan önce vuruldum.Tam bir eski zaman esintileri barındıran bir şarkı,hani küçük,sıcak bir kafede doyabileceğiniz o tatlı şarkılar gibi.O kadar zevk alıyorum ki dinlemekten...
Sadece gidin ve kulaklarınızın bu güzelliği duymasına izin verin.
BTS - 134340 (Pluto) (turkish sub)


BTS fake love ile ilgili görsel sonucu

Beşinci,Paradise.
Hayalin yoksa sorun değil,durmak istiyorsan sorun değil...
BTS'in bir kez daha şarkılarıyla güzel mesajlar verdiğini gösterdi bu şarkı.Bu şarkının sözleri çok çok derin,insanların hayallerinden ve toplumun kişiye baskısından bahsediyor.Hayalin küçük olabilir,ya da bir hayalin olmayabilir,hayat bir maraton değildir,nasıl yaşamak istiyorsan öyle yaşa,imkansızı başarmak zorunda değilsin diyor şarkıda.
Çok güzel.
BTS - Paradise (turkish sub)


BTS fake love ile ilgili görsel sonucu

Altıncı şarkı,Love Maze,yani aşk labirenti.
Üyelerden RM'in en sevdiği şarkı.
Benim de çok sevdiğim bir şarkıdır.
Şarkının sözleri eğer kaderinde varsa insanların ne yollarla olursa olsun birleşebileceğinden bahsediyor.Eğer yol böyle çizilmişse bir labirentte karşı karşıya gelebilir,labirent boyunca birlikte yürüyebilirler.
Tatlı bir parça.
BTS - Love Maze (turkish sub)


BTS fake love mv ile ilgili görsel sonucu

Yedi,prödüktörlüğünü Jungkook'un yapmış olduğu Magic Shop.
Jungkook'un albümün şarkılarından birinde ilk defa ciddi bir şekilde emeği olduğunu görünce çok heyecanlanmıştım,diğer ARMY'ler de öyle.Şarkıyı dinlemek için sabırsızlanıyorum.Çoğu kişi şarkının ARMY'lere özel bestelenmiş olan 2!3!'ün devamı niteliğinde olduğunu söylüyordu.
Bu şarkı albümde ikinci favorim,çok çok güzel.
Vokalleri olsun,altyapısı olsun,anlamı olsun çok derin bir şarkı.Gerçekten de BTS ve ARMY arasındaki güzel ilişkiyi anlatıyor gibi.
En çok dinlediklerimden,harikasın Jungkook pd-nim! :)
BTS - Magic Shop (turkish sub)


BTS fake love mv ile ilgili görsel sonucu

And now for the eight,Airplane pt. 2.
Fazlasıyla farklı bir şarkı.
Albümün şarkıları listesinde görünce hepimiz Hope World'ün Airplane şarkısının devamı geliyor demiştik.Ama şunu söylemeliyim ki gerçekten beklediğimden çok farklıydı.
Şarkı latin ve arap esintileri içinde barındıran,ispan/meksika tarzı bir şarkı.Dinlerken tango melodisini,latin ritmini hissediyorsunuz.K-pop'da daha önce bu tür şarkılar var mı bilmiyorum ama ben görmedim,dolayısıyla gerçekten yeni bir soluk.Sözler çok yerinde ve anlamlı,BTS'i anlatan,gittikleri yerleri anlatan,ünlerine ve şöhretlerine rağmen hayatlarının hala kendilerini bulma yolunda devam ettiğini ifade eden bir şarkı.J-Hope'un Airplane şarkısından sadece bir rap bölümü şarkıya eklenmiş.
Dinledikçe daha da çok sevdiğim bir şarkı,özellikle nakaratındaki 'El Mariachi' dilimden düşmüyor.
dipnot: bu şarkı El Mariachi filmini izletme isteği doğuruyor,en yakın zamanda izleyeceğim.
Gidin ve bu başyapıtı dinleyin,gidin ve dinleyin.
BTS - Airplane pt. 2 (turkish sub)


BTS fake love mv ile ilgili görsel sonucu

Dokuzuncu ise,albümün patlaması Anpanman.
I'm a new generation,Anpanman,I'm a new superhero,Anpanman!
GoGo'nun kardeşi olabilecek bir şarkı bu.Onun gibi çok eğlenceli,süper enerjik bir şey.Bütün gün dinleyip evde tekrar ederek dolaşabilirim.
Bangtan'dan ve müziklerinden bahseden bir şarkı.Anpanman,japon bir manga karakteri,kabaca çörek adam adlı bir japon süper kahraman.Şarkı adını Anpanman manga ve animesinden alıyor.
Ayrıca Bang Shi Hyuk'un lakabı da Anpanman :D
Sözlerine bakmanızı tavsiye ediyorum.
BTS - Anpanman (turkish sub)


BTS fake love mv ile ilgili görsel sonucu

The ten is,So What.
Yine eşsiz bir şarkı.
Hiç bir şeye aldırmayıp,kimsenin dediklerine kulak asmamamızı anlatan bir şarkı.Çok güzel vokalleri  ve geçişleri var.Albümün sonu için birebir.
BTS - So What


BTS fake love ile ilgili görsel sonucu

Ve son olarak,Outro:Tear
You're my tear,you're my you're my tear.
You're my fear,you're my you're my fear.
Şunu diyebilirim,Outro:Her ne kadar yumuşak ve tatlıydıysa,Outro:Tear bir o kadar sert ve yakıcı.
Şarkı rapper line'ın,RM,J-Hope ve Suga'nın rap yapmasından oluşuyor,ama ne rap.İnanılmaz bölümleri var,nefes aldırmayan bir şarkı.Nefessiz dinlemeniz gerekebilir,sözleri inanılmaz güzel.
Ayrılığı ve sevdiğimiz birini kaybetmeyi en iyi anlatan,zor zamanlarımızda derin derin düşünüp dinleyebileceğimiz bir şarkı.
BTS - Outro:Tear (turkish sub)


Ä°lgili resim

Ve bu son şarkı ile de,Love Yourself:Tear (Kendini Sev:Gözyaşı) incelemesi bitti.Ben albüme bayıldım,Bangtan yine beni şaşırttı,yine en iyisini yaptılar ve beklentilerimi kırıp geçtiler.
BTS,fighting,ARMY,fighting!

Eğer onları hala dinlemediyseniz,bir şans vermenizi istiyorum.Çünkü,bu yaptığınız en iyi şey olabilir,BTS dinlemeye karar vermekle bir çok şeyi değiştirebilir ve ya çok güzel yeni anılar kazanabilirsiniz.BTS,size hiç yaşamadığınız duyguları yaşatabilir.
Bu yüzden,umarım en azından şarkılardan birini bile dinlersiniz.
Kendimi seviyorum,kendinizi sevin!

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

5 yorum:

  1. Cidden bu albüm fazla harikaydı.... ^_^ Çıktığından beri sürekli dinliyorum yazıyı okuduktan sonra tekrar dinliyeceğim... Bu kadar harika olmaları.....

    YanıtlaSil
  2. tişkir dinliycem tabiside :)

    YanıtlaSil
  3. jungkook The hoopers dAki Sena'ya ne kadar çok benziyor

    YanıtlaSil

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...