FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

1 Aralık 2017 Cuma

Anime İncelemeleri - Pyscho Pass


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya ben Menolly!

Mirai Nikki bittikten sonra,okulun başladığı dönemlerde Hana Yori Dango adlı animeye başladım.Fakat,neredeyse 10 bölüm(belki de daha fazla) izledikten sonra anime inanılmaz derecede sıkıcılaşmaya başladı.
Hana Yori Dango'yu bilenleriniz vardır,çoğu kpop dinleyicisinin ilk k-drama'sı Boys Over Flowers'ın animesi.BOF dizisinin senaryosu bu animeden alındı diye biliyorum.
Fakat,ilk başlarda hoşuma gitse de (başka birinin tavsiyesi üzerine uzun zamandır izlemeyi düşünüyordum),sonradan sıkılmaya başladığımı farkettim.Sonuç olarak animeyi başlarda bıraktım.
Ve şunu farkettim ki, ben romantizme gelemiyorum pek.Özellikle de bu tür edebiyat dolu,duygusal bir romantizm.Acayip sıktı izlerken, başröl kızın düşünceleri,seçimleri,haraketleri falan derken dedim yok ben izleyemiyorum yeter.
O animede düzgün bulduğum bir Doumyouji vardı,onu da niye sevmiyor kız anlamıyorum,gerizekalı işte -_- Ama romantik bir anime olarak tavsiye eder miyim,evet,zevkiniz farklıdır belki,beğenebilirsiniz.Fakat bana fazla sıradan geldi.Özellikle animelerde bu tür konular sıkıcı oluyor sanki.
bu yüzde yaoi var ki, hemen yaoi bir animeye başladım :D


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Hana Yori Dango'dan vazgeçtikten sonra(belki bir gün BOF'u izlerim ama) yine bir süredir aklımda olan bir animeye başlamayı düşünüyordum.
Ve ben özellikle animelerde bilim kurguyu çok seviyorum.Japonlar bu işte iyiler,en iyi bilim kurgu animesi tartışmasız Steins Gate'dir.Ve onun kadar güzel olan,ve Steins Gate ile birlikte tavsiye edilen bir diğer anime,Pyscho Pass beni neredeyse iki aydır bağımlısı etti.


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Konusu:
Yakın gelecekte teknolojinin hızla gelişmesinin sonucu olarak “Sibyl” adında bir sistem keşfedilir. Sibyl Sistemi, insanların ruh halleri ve kişilik değerlerinin ölçülmesini sağlamaktadır. Değerleri ölçen bu birime ise animenin de ismiyle aynı olan Psycho-Pass denilmektedir. Sistem “Refah Bakanlığı” nın kontrolündedir ve Kamu Güvenlik Bürosu ile ortak çalışarak ülkenin dört bir yanını Psycho-Pass ölçerler ile donatmışlardır. İnsanların her an, her ortamda bu ölçerler sayesinde ruh halleri değerlendirilmekte ve riskli olan kişiler hemen tedavi edilmesi için terapiste yönlendirilmektedir.

Dedektiflerin kullandığı “Dominators” adlı silahlar ise Psycho-Pass in üst düzey suçlu olarak gösterdiği kişiler üzerinde etkili olan bir silahtır. Dominator; karşısındaki insanı Psycho-Pass ile ölçer, Sibyl sistemi ile yargılar sonrada cezasını (bayıltma/paralize etme/infaz etme) verir. Ellerinde tuttukları silah neyi uygun görürse onu yapmak zorunda olan dedektifler aslında birer tetikçiden fazlası değilerdir.
Akane Tsunemori okulundan birincilikle mezun olmuş başarılı bir öğrencidir. Psycho-Pass i her zaman mükemmel değerlerdedir. Tercih edeceği birçok sektör mevcutken o kamu güvenlik bürosunu kabul etmiş ve “Unit 1” adlı birimin başına getirilmiştir. Bu birimin özelliği, suç katsayısı oldukça yüksek fakat hiç suç işlememiş olan  “potansiyel suçlu” denilen kişilerden oluşuyor olmasıdır. Birimde Akane ile aynı kıdem de ki başka bir karakterde Nobuchika Ginoza’dır. Ginoza oldukça soğukkanlı ve Sibyl’in kanunlarına son derece bağlı bir dedektifdir. Unit 1 ın diğer üyeleri yani potansiyel suçlular ise ya bu işi yapmak zorundadırlar ya da hayatlarının sonuna kadar dört duvar içinde tedavi adı altında tutulacaktırlar. Shinya Kougami aralarında en sivrilen karakterdir. Kougami’de önceden tıpkı Akane gibi Pyscho-Pass i mükemmel değerlerde olan bir dedektifdir fakat çalışma arkadaşının öldürülmesiyle suç katsayısı artmış ve potansiyel suçlu sınıfına dahil olmuştur.
(Animefantastica'dan)

Konusu çok sağlam bir anime.
İlk bölümden son bölüme kadar beni ekrana bağlamayı başaran bir animeydi.
Anime toplumu ve yaşadıklarımızı,hayatımızı bize başarıyla sorgulatıyor.Bazı sahneler,bazı bölümler var ki, şu anki kısmen özgür yaşamımız için şükretmemiz gerektiğini gösteriyor.Ya hayatımız animede bahsedildiği gibi Sibyl'e bağlı olsaydı?
Bazı saçmalıklar da var bu Sibyl sisteminde,mesela Dominator yargılamıyorsa,adam babanı öldürse yine masum.Ya da,küçücük bir stres mi geçirdin,bu kadar artık tedavi tesisinde tedavi alacaksın.


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Animemizin baş karakteri her ne kadar Shinya Kougami gibi görünse de,aslında tatlı dedektif Akane Tsunemori.
Şunu itiraf etmem lazım ki, Akane ilk bölümler bir çok kişi gibi beni de acayip gıcık etti.Karakteri zayıf,dayanamayacak biri gibi görünmüştü gözüme.Fakat,önyargılara güvenmemem gerektiğini bir daha anladım.Akane'den eğer siz de ilk bölümlerde gıcık kapıp, 'bu kız yapamaz bir şey' diyerek bırakmak istiyorsanız,bir kez daha düşünün çünkü Akane,inanılmaz birine dönüşüyor.


psycho pass kougami ile ilgili görsel sonucu

Animede favori karakterim,tabii ki de Kougami Shinya!
Adama Bölüm 1'de olan bütün çalışanlar ısrarla Kougami dese de,ben Shinya demeyi tercih ediyorum.Çünkü neden olmasın? :D
İlk bölüm kendisi baş karakter değil diye büyük hayal kırıklığına uğraşmıştım.Fakat,zaten baş karakter gibi bir karakterdi ki, bize hiç yokluğunu hissettirmedi.
Shinya karizmadır,Shinya yakışıklıdır,Shinya the man who saves the world'dür!Shinya,düşünen ve fikir yürüten adamdır!Shinya harikadır ya!
Favori karakterini öven bir Menolly çizelim şuraya :D (hatırlarsanız Attack on Titan yorumunda Erwin'i de böyle övmüştüm :D bu kadar değildi ama :D)
Shinya,bana ilk bölümden beri Cowboy Bebop'ın efsane adamı ve en sevdiğim anime karakterlerinden olan Spike Spigiel'i hatırlatıyor.Tabii ki karakter olan Spike'ı daha çok seviyorum ama,adamlar benziyor yani.
Shinya'nın sahneleri adeta zevk veriyor.Fikir yürütmesi,şıp diye olayları çözmesi falan.Benim daha beynimdeki yangın sönmemişken adam olayı çözüyor.
Ve,eminim geçmişini öğrenince siz de hüzünlenecek,peçeteler çıkaracaksınız :( 
spoiler
Ah be Shinya,ikinci sezonda da olsaydın da,gül cemalini bol bol görseydik keşke...
Olsun ama,bize bu da yeter.
Ve,ikinci sezonda final bölümlerinde,Shinya'nın hayalinin Akane'e olayı çözmek için yardım ettiği sahne,tüm animede en sevdiğim sahnedir.O kadar harika bir sahne olamaz.
Kougami o zaman ortaya çıktığında beni görmeliydiniz.Deliriyordum,elimde de yastık.Çığlıklar atıyordum sessizce.Shinya geldi Shinya geldi diye tepiniyordum :D
spoiler bitti


İlgili resim

Animenin bir çok bölümünde Sibyl'den,herkesin boyun eğmesinden ve koyuna dönüşmesinden,toplumu bu hale getirenlerden nefret ettim.Bir çok bölümünde duygulandım ve çoğu bölümde de beynim yandı.
Olay örgüsü ve senaryosu çok başarılı.Mangaka her kimse(mangasını da okumayı planlıyorum) harika bir iş çıkarmış.

Psycho Pass izlemek,hayatınızda vereceğiniz en güzel kararlardan biri olabilir.Çok çok güzel bir anime,izleyeceğinize pişman olmayacaksınız.


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

İkinci sezon,her ne kadar ilki kadar iyi olmasa da,izlenmesi size animenin nasıl bittiği hakkında bilgi verecek ve Sibyl sistemini daha iyi kavramanızı sağlayacaktır.Her ne kadar çoğu kişi ikinci sezonda Shinya yok diye üzülse de(ben de dahil),ikinci sezon Akane'nin gerçek bir kahramana dönüştüğü sezon olduğu için izlemesi de bir o kadar zevkli.
Akane,ikinci sezonda Shinya'sız idare ettiği için,ona hayran kalabilirsiniz.Adeta reset atılmış gibiydi.İlk sezondaki düşüncelerimi yerle bir etti kendisi.Aferin Akane-chan :)


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Animede en çok sevdiklerim ilk başta dediğim gibi Kougami Shinya,Kunizuka Yayoi,Shuusei Kagari,Tomomi Masaoka,Kamui Kirito idi.
spoiler olabilirimsilik
Kagira ölmeyeydi iyiydi...
olabilirimsilik bitti
Animenin ilk sezonundaki kötümüz Makishima Shougo,ilk başlarda hak verdiğim bir kötü karakter olsa da,git gide gözümde düştü kendisi.İkinci sezonun,yani Psycho Pass 2'nin kötüsü Kamui Kirito ise,beni derinden etkileyen bir karakterdi.Geçmişi ve sebepleri,üzücü ve bir o kadar haklıydı.
Animenin ikinci sezonundaki yeni dedektif ise,anime sonuna kadar nefret ettiklerim arasından düşmeyen kişi.
Mika Shimotsuki adlı lanet şahıs,eğer animenin ikinci sezonunu izlerseniz sizi de deli edecektir,eminim,zira anime bitene kadar sövdüğüm kişi olmuştur ve animeye zerre bir şey katmamıştır :D
spoiler
Shimotsuki,kelimenin tam anlamıyla Akane'i kıskanıyordu.Zayıf karakteri bir yana,gerçekten yalnış şeyler yaptı.Burnunu olur olmadık yerlere soktu,sonra yakalanınca da Kasei şerefsizine yardım etmeye başladı.Anime sonunda da kendini sakinleştirmeye çalışması falan yok muydu,kıl oldum kendisine.
Animede bir çok kötü şey onun yüzünden oldu.Animede olmasa da olur karakterlerden bence. -_-
spoiler bitti

Animenin ikinci sezonunda katılan bir adet Tougane Sakuya da vardır ki animenin sonuna kadar kendisi hakkında ne hissedeceğimi bilemedim.Bir iyi,bir kötü görünüyordu kendisi açıkçası.Fakat,anime bitince kendisine üzüldüm,çok üzüldüm hem de.
spoiler
Ne seviyormuşsun lan anneni.Değmez Sakuya değmez.Kafanı bozmuşsun sen,öldün mü onu da bilmiyorum ama,öldün de annenin yanına gittin umarım.
Yazık yazık,bir ara seni Shinya zannedip ümitlenmiştim.Hatta Akane sana bakarken Shinya'yı hatırlıyordu.Ah ah...
spoiler bitti

Ve Sibyl'in tipsiz kadını Kasei'den de bahsetmeliyim.
Kendisinden nefret etmemek elde değil -_- Cehenneme git sürekli değişen pis kadın.
spoiler
sonunda da öldü zaten ehehe :D
spoiler bitti


psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Animede yeri ayrı olan yan karakterler var,Ginoza,Tomomi,Kunizuka,Karanomori,Saiga gibi.Animede önemli yere sahip olmasalar da,olmazsa olmazlar.
Ginoza,animenin kilit noktalarından biri bence.Akane'i dizginliyor.İlk bölümlerde soğuk bulsanız da,sonradan seveceğiniz bir karakter.
spoiler
İkinci sezonda dedektiften av köpeğine dönüşüyor ki, birinci sezon sonundaki suç katsayısını düşünürsek beklenen bir şeydi zaten.Gözlüklerini çıkarıyor ki bence gözlüksüz daha tatlısın Gino ^^
spoiler bitti
Kunizuka,bölüm 1dekiler arasında karakterini sevdiğim kızcağız.Hikayesi güzel,kendisi güzel,ha bi de varlığı ile yokluğu belli olmasa da önemli yeri var.İsmi de güzel,Yayoi :D
spoiler
ikinci sezonda Karanomori ile yakınlaşmaları sevindirmişti ehehe :D Zaten yakışıyorlardı.
spoiler bitti
Karanomori,bizim araştırma kraliçemiz.Şu kadına da hiç hakettiği değer verilmiyor.
Joji Saiga,animenin baba sensei'si.O da olmasaydı,olmazdı.Aslında topluma çok gerekli,ama anlayan yok ki.Yeri ayrı olan karakterlerden.
Ve sonunda,baba Tomomi.Onun lafları ile anime renklendi.Kendisi,animenin en tatlı karakterlerinden olabilir,baba gibidir.Unutmayacağız Masaoka Tomomi. :)

psycho pass ile ilgili görsel sonucu


spoiler
Bi de ölmeyeydi iyiydi :( Ginoza'nın babası olduğu ölünce ortaya çıktı kendisinin.
Kalbimizdesin Tomomi.
spoiler bitti



psycho pass ile ilgili görsel sonucu

Anime çok güzel.Kesinlikle izlemelisiniz.Ölmeden önce izlemeniz gerek.

Ve,son olarak animenin müzikleri.İlk sezonun ilk opening ve ending'ini çok beğensem de,ilk sezonun ikinci yarısı ve ikinci sezon opening'i bir o kadar güzel değildi.İ
lk opening Unravel'ı andırıyor biraz,ama bence daha güzel.Bu efsanevi opening,her bölümü açıp izlediğimde ileri sarmadığım tek opening idi.Acayip güzel.
Psycho Pass opening 1
Ending de bir o kadar güzel,Egoist çok severim ben zaten.
Ve ikinci ending de çok güzeldi,yine Egoist'in.Dinleyin onu da,harika.
Psycho Pass ending 1
Psycho Pass ending 2

Bu animeyi izleyin!
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

2 yorum:

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...