5.11.17

İnan,insanlık


religion tumblr ile ilgili görsel sonucu

Yazıyı okumadan önce bunu okuyun:  Bu yazıyı bitirene kadar inandığınız ve bildiğiniz herşeyi unutun,sadece temiz bir beyinle okumanızı rica ediyorum.Hiçbir şekilde Allah yok demiyorum,Allaha herkes gibi inanıyorum,fakat sadece her zaman yaptığım gibi aklımda biriken düşünceleri buraya bırakacağım.
Bu yazı düşüncelerinizi yansıtmıyor olabilir,eğer beğenmediyseniz ve ya aynı fikirde değilseniz yorumlara kendi fikirlerinizi yazın.
Bunları yazdım diye ateist olduğumu iddia edebilirsiniz,fakat unutmayın ki düşünen herkes bir yerde ateistdir.
Rap Monster - God Rap ile okumanız şiddetle tavsiye edilir.


İnanın sevgili insanlar,çünkü inanmak tek çaremiz.
Gökyüzümüz,toprağımız,taşımızı ve hatta bizleri bile yaratan Allah'a inanın.


religion tumblr ile ilgili görsel sonucu

Dünya üzerindeki milyonlarla insan,hepsi inançlara göre ayrılmış.Hepimiz inançlara göre sınıflandırılmışız.Müslüman,Hristiyan,Yahudi,Buddist,Zerdüşt ve saire ve saire.Adını hiç duymadığımız ve hakkında hiç bir şey bilmediğimiz bir sürü din var.Hepsi de kendi düşüncesiyle,kendi Tanrı'nı seviyor ve ona inanıyor.
Peki,hangisi gerçek Tanrı?
Müslümanlar,Hristiyanlar ve Yahudiler,tek bir tanrının,Allahın olduğunu iddia ediyorlar.Buddistler,bir sürü farklı tanrı olduğunu iddia ediyorlar ve hatta onların küçük heykellerini yapıp bunlara ibadet ediyorlar.Zerdüştler,ateşi kutsal yapmışlar.Çok eski insanlarda Gök tanrı inancı varmış,hindularda farklı,bir başkasında farklı.Yunan ve Roma mitolojisi,farklı mitolojilerde dünyayı yaratan farklı tanrılardan bahsediliyor.
Peki hangisi gerçek?
Dünya üzerinde neden bu kadar çok Yaratıcı var?Hangisi bizim dünyamızı yaratan?Zeus mu,yoksa kutsal kitaplarda bahsedilen Allah mı?Hangisi bizi cezalandıracak olan?
Neden insan ayırdı herşeyi?Neden herkes tek bir Tanrıya inanmayı reddediyor?Ne farkı var ki Tanrıların bir birlerinden?Madem hepsi adaleti,madem hepsi iyiliği aşılıyor,insan olmayı,merhametli olmayı öğretiyor,neden herkes bir tanesine inanmıyor anlamıyorum.
İnsan değil midir bütün bu ayrılıkları yaratan?İnsan değil midir Tanrıya inanmanın farklı yollarını yaratan?
Müslümanlar namaz kılar,Hristiyanlar pazarları kiliseleri ziyaret eder,dua eder,Buddistler heykellere dua eder,bağış yapar,peki hepsi Tanrıya inandığı ve onu sevdiği için mi yapıyor bunu?
Dua et,Allah gerçekleştirir.Dua et ki işimiz başarılı sonuçlansın.Dua et,Tanrı sana yardım eder.


religion tumblr ile ilgili görsel sonucu

Neden Tanrı'dan sürekli bir şey istiyoruz?Yaradan zaten bize bu hayatı,dünyayı ve bedeni vererek bizi zengin etmemiş mi?Daha fazlasını kendimiz yapmalı değil miyiz?
İnançtan mı kutsal kitaplarda yapılanlara uyuyoruz?Yoksa korkudan mı?
İnsanlar öldüklerinde yaşamları boyunca yaptıklarına göre cennete ve ya cehenneme gideceklerini düşünürler.Herkes cennetin daha iyi olduğunu ve sadece iyilerin oraya gideceğini söyler.Ve herkes cennete gitmek ister.Sonunda,bir gün öldüğünde Cennet'e gitmek için namaz kılar,iyilik yapar,yardım eder.
Allah'dan korkmalıyız,evet,korktuğumuz tek şey Allah olmalı.Ama bence,bu şekilde değil.Allahtan,Cehenneme gidip cezalandırılacağımız için korkmamalıyız.İyilikleri sadece Cennete gitmek istediğimiz için yapmamalıyız bence.Sebebimiz olmamalı bence bunun için.


religion tumblr ile ilgili görsel sonucu

Bir de ateistler vardır,bu dinlerin hiçbirine inanmayan,bir Tanrı olduğuna inanmayan.
Peki,eğer bir Yaratıcı yoksa,bu kadar kocaman Dünya'yı ve Evren'i kim yarattı?Kendi kendine mi oldu herşey?
Bilimadamları buna da bir açıklama getirmişler.Dediklerine göre,evrendeki bir patlama sonucu şu an yaşadığımız Uzay ve Dünya yaratılmış.Peki bu,bütün dinlerin dediğine ters düşmüyor mu?
O zaman bilimadamları da bir tür ateist değil midir?
Ben,tüm evrenin sadece bir patlamadan yaratıldığına inanmıyorum.Dünyayı yaratan bir Yaratıcı olmadığına da inanmıyorum.Atesitlerin düşüncelerine inanmıyorum.
Fakat,din ayrımı anlaşılmaz geliyor.Her birinin farklı düşünceleri,farklı dayatmaları var.Allahın istediği başka,onun yolundan gittiğini söyleyen müminlerin istedikleri başka.Doğru mudur henüz yeni okula giden bir kız çocuğunun başını örtmek?Ya da doğru mudur kadınları 'Allah izin vermiyor' diyerek okula göndermemek?Doğru mudur tüm hayatın,tüm yazgının küçük heykellerin elinde olduğunu söylemek?Doğru mudur Tanrı için çocukları,kadınları,yaşlıları,tümüyle insanları kurban vermek?

Allaha dua edin,ondan isteyin,ona inanın.Fakat,tüm hayatınızı ona bağlamayın,yaşayın,kendi hayatınızı yaşasın,istediğiniz gibi yaşayın,Cennete gitmek için değil de içinizden geldiği ve inandığınız için dua edin/namaz kılın,sadece Allahtan istemeyin,çalışın,çabalayın.

Kendi kendinizin Tanrısı olsun bazen.Kendi kendinize emredin.Kendi kendinize merhamet edin,kendi kendinizi bir şey için cezalandırın ve ya ödüllendirin.Allahtan önce,kendiniz kendinizi yargılamayı ve ya sorgulamayı,kendinize inanmayı bilin.


İlgili resim

Madem Allah,merhamet eder,iyiliği aşılar,dinler humanizmi,merhameti,insanlığı öğretir,peki din kavgası nedir?Din savaşları neden oldu tarih boyunca?Neden insanlar öldürüldü/öldürülüyor din bayrağı altında?Neden Hristiyanlar Yahudilere eziyet etti?Neden Müslümanlara eziyet edildi/ediliyor?Neden şu an kendilerini Müslüman adlandıranlar diğerlerinin kanını akıtıyor?Gerçek midir ki insanların bu Allah inancı?Gerçek midir kurduğumuz bu Tanrı?Görüyor mudur şimdi zalimleri,cezalandırmak için bekliyor mudur?Tanrı için,Allah için kan döktüklerini söyleyenlerin vicdanları,acaba acımıyor mudur bu saçma inançları yüzünden?

Evet,Allah herşeyi görüyor,yaptığınız kötülükleri,iyilikleri,inancınızı,düşüncelerinizi,günahlarınızı ve herşeyi,zavallı hayatlarını görüyor o.Ne yaparsanız yapmaya devam edin,Allahı düşündüğünüz gibi sanmaya devam edin.


religion tumblr ile ilgili görsel sonucu

İnan insanlık,Tanrı'na inan ve sıradan hayatına devam et.İnanmaktan vazgeçme.

İki tane Tanrı var,bir tanesi bizi yaratan,diğeri bizim yarattığımız Tanrı.
İnsan,kendi yarattığı Tanrıya inanmayı seçer,onu cezalandıracak ya da ödüllendicek olan ise,onu yaratan Tanrıdan başkası değildir.
~~~~~~~~~~~~~~~
Çok karışık oldu ya böyle hayal etmemiştim.
Neredeyse iki-üç aydır beni rahatsız eden bu konuyu sonunda toparlaya bildim.Aslında,bunu yazmak,düşündüklerimi söylemekte tereddütlüydüm.Din konusu,hep üzerinde düşünmeye ve konuşmakta tereddüt ettiğim bir konu olmuştur çünkü çok ince bir ipe bağlı bir konu,düzgünce toparlamazsam ya çok saçmalar ya da tam olarak düşündüklerimi söyleyemem diyordum.
Aslında bakınca bu da pek güzel olmadı.
Öncelikle yazıyı God Rap ile okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum çünkü yazıyı toparlamama yardım eden şarkı idi kendisi.Teşekkürler Namjoon.
God Rap'ın sözlerine bakmayı unutmayın sakın.
Aynı zamanda yazıyı yazarken PK filminden de ilham aldım,toparlamama o da yardımcı oldu.
Gerçeği söyleyeyim aynı zamanda tepki alacağımı da düşünüyordum/düşünüyorum.
Neyse,umarım bu yazıya ve düşüncelerime yorumlarınızı esirgemezsiniz.
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

11 yorum:

  1. Zaten çoğu dinin ortak yönleri var hepsi aynı mantıkta sadece inançlar farklı. Fıkıh diye bir şey var insanın içinde olan bir şey, yaratıcıya olan bağlılık diyorum ben buna. Şirk koşmadıkları sürece Yaratan onları cennetine alacağını söylüyor. Zaten eğer Allah'ın varlığını tam olarak kavranabilse idi herkes koşa koşa islamı seçerdi. İşte sınav noktası da burada. İnsan inanmadığı ve dokunmadığı varlığı soyut olarak hissedebilirse ancak doğru yolu bulabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için teşekkürler. :)
      Bir yandan sınav noktasının olması da iyi,çünkü insan bu sınav sayesinde kendi içinde inandığını ve kendine doğru geleni seçiyor.Bazıları yalnış yollara sapıyor belki ama,olsun.
      Bir gün herkesin doğru yolu bulmasını isterdim ~

      Sil
  2. Öncelikle Hristiyanlık tek Tanrılı bir din değil. Tamam belki teslisi meydana getiren Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un, üçünün de özü aynı ancak tek Tanrı denemez. Teslis denebilir.

    Hangi dine mensup olduğumuz, doğduğumuz coğrafya ile belirleniyor. Belki sonradan sorgulayıp farklı bir dine inananlar veya hayata felsefi bakanlar olabilir. Ancak ilk olarak inanmaya başladığımız dini ve kültürel değerler ve düşünceleri sahip olduğumuz aile ve coğrafi bölgeden alıyoruz. Bu tartışılmaz bir gerçek. 

    Bence eğer Tanrı varsa, insan hangi dinde olursa olsun, insanın Tanrı ile arasındaki ilişki değişmez. Yani hangi şekilde Tanrı'ya ulaşmaya çalışırsa çalışsın, her şekilde O'na ulaşabilir.

    Tanrı'nın yani büyük T ile yazılan Tanrı'nın gerçekten var olup olmadığı hakkında bir şey söyleyemem ancak küçük t ile yazılan tanrılar ve tanrıçaların gerçekte var olmuş varlıklar olduğunu düşünüyorum. Eskiden daha ilkel canlılardık ve gelişmiş varlıklar ve sahip oldukları üstün teknolojileri görünce korktuk ve tanrı olarak tapınmaya başladık. 

    Eğer çok tanrılı dinleri araştırırsak, bu dinlerde birçok ögenin ortak olduğunu görürüz. Örnek olarak İskandinav (Cermen) mitolojisinde bulunan Bifrost (Gökkuşağı Köprüsü), Mısır mitolojisinde de var.

    Big Bang teorisine gelelim. Öncelikle bilimde kullanılan 'teori' kelimesi ile günlük yaşamda kullandığımız 'teori' kelimesi aynı değildir. Günlük yaşamda kullanılan 'teori', kanıtlanmamış bir şey üzerinde tahminde bulunmaktır. Bilimde ise yasa (kanun) bir durumu söylüyor ise, teori de bir yasanın ya da durumun açıklamasıdır. İkisi de bilimsel deney veya kanıtlanmış argümanlara bağlıdır. Eğer kanıtlanmamış ise yasa ya da teori olmaz. Yasa ve teori birbirlerine dönüşmezler çünkü yasa bir durumu söyler, teori ise “Neden?” , “Nasıl?”, “Niçin?” gibi sorulara cevap verir yani ikisinin de açıkladığı şeyler farklıdır. Bu yüzden birbirlerine dönüşmezler. Bunu açıklama sebebim, birçok insanın bilimde 'teori' kelimesinin kanıtlanamamış olduğunu, dayanağı olmadığını, kanıtlanabilseydi yasaya dönüşecek olduğunu sanması. Bunun dışında teori ve yasalar sadece ilgilendikleri konu ve alanlardan bahseder ve onları açıklarlar. Big Bang teorisi, Big Bang' den önce ne olduğunu; evrim teorisi de evrimden önce ne olduğunu söylemez. Çünkü ilgilendikleri ve açıkladıkları konu bu olaydan önce ne olduğu değil, olaydır. Big Bang teorisi Big Bang olayını, evrim teorisi ise evrimin nasıl olduğunu ve gerçekleştiğini açıklar. Yani; tek bir cümleyle bu konuyu özetlemek gerekirse:

    Evet teori sadece bir teoridir ve asla yasaya dönüşmeyecektir.

    Big Bang teorisi, evrenin başlangıcını açıklayan tek teori değildir. Sadece, evrenin başlangıcını açıklayan en kapsamlı ve en çok kabul edilen teoridir ve dayanakları da sağlam temel ve delillere dayalı. 

    Bence evreni sadece Big Bang teorisi ile açıklamak yanlış değildir. Eksiktir. Çünkü açıklayacak çok şey var. Evren nasıl var? Neden var? Hayattaki amacımız ne? Uzay - zaman öncesi ve sonrasında ne var? Yoksa nasıl varız? Canlılık nasıl meydana geldi? 

    Aslında bu soruların her biri aynı konunun farklı taraflarından bakan ve cevabı aynı olan sorular. Bu soruların cevabı aslında çok basit ancak anlamak ve kavramak bir o kadar da zor.

    YanıtlaSil
  3. Diğer konuya gelirsek Hristiyanlık ve İslam, barış ve hoşgörü dini olduğunu söyler. Hatta İncil'e göre Tanrı sevgidir. Ancak Hristiyanlık'ta haçlı seferleri, İslam'da cihat gibi din için savaş kavramı vardır. Bu da insanı sorgulatır. Bu dinler gerçekten sevgi, hoşgörü ve barış dini midir? 

    Dünyadaki kötülükler neden vardır? Tanrı engelleyemiyor mu? Engelleyemiyorsa söylendiği gibi herşeye gücü yeten değildir. Tanrı engellemiyor mu? O zaman Tanrı kibirli ve sadece kendini düşünen değil midir?

    Eğer Semavî dinlerin belirttiği Tanrı, hayatın ÖZ'ü olan Tanrı ise evreni yarattıktan sonra kendiliğine bırakmıştır. Çünkü eğer evrene sonradan müdahale ederse, önceden yazmış olduğu kaderi değiştirmiş olur ve kendisiyle çelişir. Yani bu durumda edilen dualar çöpe gitmiş oluyor.

    Tanrı zamansız deniyor. Ama Tanrı evreni yaratmışsa, yaratmış olduğu an için bir zaman dilimi gerekiyor. Burada da zaman ve zamansızlık kavramı çelişiyor. Bence buradaki çelişkilerin nedeni, dinlerin vermiş olduğu Tanrı tanımından kaynaklı.

    Bence Tanrı'yı, ona verdiğimiz, tanıdığımız özelliklerle biz şekillendiriyoruz.

    Bunun dışında ben ne dogma dinciliği ne de ateistliği doğru bulmuyorum. Çünkü iki tarafın da gerçek bir temel, kanıt ve dayanağı yok. Ve ayrıca “Bilim insanları ateisttir.” cümlesi de çok saçma bir cümledir. Ateistlik ve din bir görüş, bir inançtır. Tanrı vardır ya da yoktur. Bilim bu konu hakkında kesin bir dille bir şey söylemez çünkü dini olan Tanrı, soyut bir kavramdır. Bir inançtır. Bu yüzden kanıtlanacak bir yanı yoktur. Örnek olarak “Benim bir hayalet arkadaşım var ve yanımda oturuyor.” cümlesinin ne doğruluğu, ne de yanlışlığı kanıtlanabilir. Çünkü bu cümle 5 duyu organıyla kanıtlanabilecek, deney ile doğruluğu ispatlanabilecek bir cümle değildir. Hayalet de bir soyut kavramdır. Yani kısaca; bilim soyut kavramlar hakkında bir açıklamada bulunmaz. Çünkü bilim somut şeyleri araştırır. Zaten soyut kavramları araştıran metafizik diye bir alan var. Bu alan da bilim dışında. Çünkü somut değil ve somut olmadığı için de somut delillerle ve dayanaklarla kanıtlanamaz. 

    Bence cennet ve cehennemi biz, bu hayatta yaşıyoruz.

    Tanrı'dan bir şey isteme sebebini de şöyle bir konuya yoruyorum. Bence hayatımızın Tanrı'sı biziz ve hayatı istediğimiz gibi yönlendirebiliriz. (Yani eğer gerçekten bilinçli olarak istersek.) Bu yeteneğimizi kullanabilmek için bir Tanrı yaratıyoruz ve o Tanrı'dan dileklerimizin gerçekleşmesini istiyoruz. Yani bir nevi aracı gibi. Aslında eğer gerçekten bilincinde olsak, kendimizi sınırlamadan yani Tanrı yaratmadan hayatımızı istediğimiz gibi yönlendirebiliriz.

    Son olarak bana göre bir düşünceden dolayı yargılamak veya düşünce yüzünden yargılanmaktan korkmak çok yanlış ve etik olmayan bir şey. Tamam günümüzde siyasi anlamda kendi karşıt düşünceni belirtmek suç kabul edilir olmuş olabilir ancak ben yine bunu da kabul etmiyorum. Ne olursa olsun insanın düşünce ve inancı suç sebebi değildir. Düşünce bir hak ve özgürlüktür. Kimse bu özgürlüğü kısıtlayamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinizi bu şekilde açıklayarak yazdığınız için ve yorumlarınızı esirgemediğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim.
      Bu yorumlar,benim için çok önemli ve bilgilendirici.Bu konu hakkında çok konuşulabilir ve tartıştıkca farklı düşüncelerin sayın artacaktır.Fakat evet,dediğiniz gibi düşüncelerimizi paylaşmalıyız,bu konuda özgürüz.
      Söylediğiniz bir çok şeye katılıyorum.
      Herkesin şekillendirdiği Tanrının en iyisi olması dileğiyle,yeniden değerli fikirleriniz için teşekkürler :)
      dipnot: sizi başka yazılarıma da bekliyorum,umarım burayı seversiniz.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. heeey sende en sevdiğim tür yazılardan bu biliyon. sosyal yazılar :) gelcem yine veee bu yazını bilokuma da koycam :) kore de koreeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleeeer Deeep!
      Sen sev ben hep yazarım :)

      Sil
  6. Bu yazını yazalı bir ay olmuş ama ben anca yorum yapabiliyorum yazdığın hafta okumuştum yazını ama ne yazmam doğru olur bilemediğimden yorum yapmadım ve birazda yanlış anlaşılırım korkusundan fakat sonra düşündüm eğer ben düşüncelerimi söylemezsem bu ikiyüzlülük olur ve bu bende dert haline geldi , bu sebeple yeniden buradayım , umarım yazdıkları yanlış anlamazsın . Ben senin yazdıklarını anladığımı düşünüyorum ama yanlış anlaşılmaya çok açık konular . Ve birde şöyle bir durum var böyle konuları böyle sosyal platformlar üzerinden konuşmayı pek tercih etmem , çünkü dediğim gibi yanlış anlaşılabiliriz ve buradan ne kadar konuşsan da yeterli bir konuşma olmuyacak ve hep bir konu eksik kalıcak , bu sebeple ne sen beni dinle ne de başkasını , bu konuda oku ama tek bir kaynağa güvenme fakat doğru kaynağı bulduğunda diğer kitapları bırak yoksa kafan bulanıklaşır , en önemlisi de düşüncelerini vicdanında iyice tart .
    Bunlara ek olarak yazındakilere bir yorum yapmam gerekirse , öncelikle düşünen insan bence asla ateist olamaz çünkü mantığı onu doğrulara elbet götürecektir fakat inat perdesine sahipse onun için kimse bir şey yapamaz . Bir şeyler isteme kısmına gelince , insan dua etmeli çünkü aciz ve fakir ve bu durumu rabbi karşında kabul edip aczini ve fakrını bilip dua etmeli yani kulluğunu kabul etmeli . Sanırım her şeyi istemeden kastın insanın aç gözlülüğü ile ilgili dimi ? Ama bu konu aç gözlülük ile alakalı değil kulluk ile alakalı , çünkü başta isteme duygusunu Allah verdi , vermek istemese bize istemeyi de vermezdi . Bu sebeple her şeyi Allah'tan istemek gerekir , hatta ayakkabının bağını bile , fakat bu demek değildir ki , gökten istediğin yağsın , onun için çabalaman gerekir , Kur'an da , 'insan için ancak çalıştığı vardır ' diye geçer . Çok uzun oldu ve ben demek istediğimi anlatamadım ama demek istediğim şey şu , insan dua eder çünkü enaniyeti yok etmesi lazım yani kibri bırakması için ve bu da dua ile olur , aczini anlar ve kulluğunu bilir.

    YanıtlaSil
  7. Yorumu bitirmeden atmışım kusura bakma alanını işgal ediyorum ^^
    Bigbang teorisi Kur'an da geçmektedir , "O inkar edenler görmüyorlar mı ki başlangıçta göklerle yer birbiriyle bitişikken, biz onları ayırdık ve her canlı şeyi sudan yarattık. Yine de onlar inanmayacaklar mı?" (Enbiya, 21/30), "Biz göğü 'büyük bir kudretle' bina ettik ve şüphesiz Biz (onu) genişleticiyiz." (Zariyat, 51/47). Aslında mantıksız da değil Allah her şeyi yoktan var edendir ve buna gücü yetendir yani bir zamanlar bir hiçken bir patlama sonucu var edilmek kendi kendine olmaz , olamaz , yani bunu yapabilecek güçte bir tanrı olmalı .
    Başını örtmek kısmı ise , kimse zorla tesettüre sokulamaz , dinde zorlama yoktur bu tamamen insanın vicdanı ile alakalı bir durumdur . Bu ergenliğe giren Müslüman hanımlara farz kılınmıştır fakat bunu yapması için kimseyi zorlayamazsın . Kendimden örnek vermek istiyorum ben 10 yaşımda tesettüre girdim , kimsenin baskısı altında olmadan . Bir gün olsun ailem tarafından tesettür baskısı yaşamadım , yaşım ilerlese ve bana farz olsa da baskı yapmazlardı çünkü bunun kendi isteğin ile olması gerekir ve bunun bilincinde olan bir ailem olduğu için şükrediyorum zira birçokları el - alem için yada gelenek görenek için başını örtüyor ve inan sonuçları hiç hayırlı değil . Benim düşüncem odur ki, okulda da tesettürlü gidilebilir , bir örtü kimseyi ilimsiz , bilimsiz bırakmaz , ben bu konudan çok acı çektim ve inan bana kimsenin yaşamasını istemem :( Okul kısmına buraya uzun uzadıya yazmak isterdim ama çok uzatmışım zaten affet , fakat tevafuk olmuş bende bu konuda bir yazı yazıyordum fakat bir türlü toparlayamadığımdan öyle duruyor -.-
    Dinler adına yapılan savaşların ve zulümlerin hiçbiri dinde yer almaz ve aksine dinler özellikle bir din belirtmeye gerek yok , asla zalimliği desteklemez . Bazı insansızların körkütük cahil kısmı peşine takmak için yalanlarla dini kullanır . Fakat bu bir dinin nasıl suçu olabilir ? Örnek olarak , mesela Amerikan sinemasını vereyim , siyahi ırkçılığı filmlerde korkunç seviyede , mesela bir suç işlenir ve bunu yapan bir siyahi diye bütün siyahiler bu konuda damgalanıp suçlu muamelesi yapılır , peki bu doğru mudur ? Bir bireyin suçu nasıl olurda büyün bir toplumun suçu haline getirilmeye çalışılır , işte aynı durum birkaç kişi bir zulüm yaptığında bütün o dinden insanları damgalamaya benziyor .
    Çok uzun oldu kusura bakma , umarım yazdıklarımla seni kırmam yada yanlış anlaşılmam ^^ eline sağlık düşünmeye vicdanında tartmaya devam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam!
      Yorumun için çok teşekkürler.Dediğin gibi eğer bu konuyu tartışırsak sonsuza kadar sürer,fakat bu şekilde sorularıma ve merak ettiklerime cevap bulmayı seviyorum,aynı zamanda bilgilenmiş de oluyorum.
      İsteme konusunda demek istediğin tam da düşündüğüm gibi,insan dua etmeli ama sadece dua etmek ve istemekle değil,aynı zamanda kendi de çabalamalı diye düşünüyorum ben de.
      Tesettür konusunda ise,bazı aileler bunu zorluyorlar,benim nefret ettiğim durum bu,senin de dediğin gibi.
      Sorularımı cevapladığın ve beni aydınlattığın,zahmet edip bu kadar uzun bir yorum yazdığın için yeniden teşekkürler :)
      yazmaya devam edeceğim ^_^ sevgiler ~

      Sil

Okuduğum bloglar