13 Ekim 2017 Cuma

İzledim Bitti - Hindi Medium

hindi medium ile ilgili görsel sonucu


Selam dünya ben Menolly!


Siz başlığa bakmayın,ben bunu geçen haftanın perşembe günü izledim bitti ama,erteleye erteleye bu güne kaldı.
Yazı girmeye konu bulamamam,bir türlü yazamamam ve yazmaya konu bulsam bile bu sefer de ödev yığını altında kalmam sonucu,biraz uzaklaştım buralardan.


Kendimi tokatlamak istiyorum ya,ne zamandır hiç bir şey keşfedemez oldum,yazı girmiyorum,izlediğim ve okuduğum şeyleri çok yavaş bitiriyorum ve yapmam gereken şeyleri sürekli erteliyorum.Bi kendime gelemedim be.

Geçenlerde okul kütüphanesinden kitap aldım,(geçenlerde dediğim bu haftanın salı günü bu arada :D ) ve bu gün bitirip kütüphaneciye teslim ettim,kitap ile ilgili sorularını güzelce cevapladım ve onları etkiledim fakat kendileri kütüphaneye kayıt için boş yer olmadığını ve ara ara yine gelip sormamı,illa ki boş bir yerin çıkabileceğini söylediler.Hevesim kursağımda kaldı anlayacağınız -_- Ama,ben umutluyum, illa ki boş bir yer bulunur,ben ara ara gidip kontrol edeceğim ve okumaya devam edeceğim zira bu yazıdan sonra yorumunu sizlerle buluşturacağım bahsettiğim kitap pek hoşuma gitti :)

hindi medium ile ilgili görsel sonucu

Neyse,yazının konusuna (sonunda) gelirsek,bir hint dizisinden bahsedeceğim.

Hint dizilerini Saife-i Saliha'dan görüp aşırıyorum biliyorsunuz,en azından Dangal'ı ondan görmüştüm.
(aklıma gelmişken,yazılar bitsin gidip ben bir son yazıları okuyayım ayıp böyle habersiz habersiz dolaşmak)
Hindi Medium'u da onun yazısında gördüm ve konusu çok hoşuma gitti.Ne yalan söyleyeyim,Aamir Khan filmi olmaması biraz da şaşırttı.Ama baş röl oyuncusu İrfan Khan da en az Aamir kadar iyi oynadı bence.


hindi medium ile ilgili görsel sonucu

Konusu:
  Orta sınıftan olan , Raj ( İrfan Khan ) zamanla çalışarak , çok zengin olur . Aşırı modernize hastası karısı , Mita ( Saba Qamar )  ise , okula başlayacak olan kızları için , şehrin en iyi okuluna girmesi için elinden geleni ardına koymayacaktır . Öncelikle mahallerini bırakıp , şehrin elit kısmına taşınırlar , onların hayatlarına ayak uydurma çabaları içinde boğuşurken , bir yandan da kızlarını en elit okullara kabul ettirmek için olan bir yarışın içinde bulurlar .Aynı zamanda da , kızlarını bu elit okullara kaydettirmeye çalışırken , yaptıkları ve onların getirileri ile boğuşurlar , bu işin içinden nasıl çıkacaklardır ?

Yaşasın eğitim sistemini eleştiren filmler!Siz de olmasanız biz ne yapacağız?

Bu şekilde herhangi bir konuyu,herhangi bir şeyi eleştiren hint filmleri kesinlikle harikalar.En harikaları ise kesinlikle eğitim sistemini eleştirenler.


hindi medium ile ilgili görsel sonucu

Konusundan da anlayacağınız üzere,bu filmde gülmekten başka,bolca 'aynen' diyeceksiniz.
Hint filmlerinin çoğu aileyle izlenmelik oluyor ama bu özellikle güzel,oturun ailenizle izleyin yani.Bir kaç yıla klasikler arasına girer bu da,izlemeyen kalmaz.
Unutmadan,yakın zamanda ablama izletme planları içerisindeyim büyük ihtimalle yarın ya da pazar :D

Film beni çok güldürdü güldürmesine fakat,aynı zamanda çoğu yerde 'ne pis bir dünyada yaşıyoruz lan' demekten kendimi alamadım.Sahtekarlık almış başını gidiyor,zengini de fakiri de aynı durumda ama yine de üstünlük taslamayı bırakmıyoruz,adillik diye bir şey kalmamış resmen.
Filmde parayla olan eğitime çok güzel değinilmiş,parayla eğitim mi olur Allah aşkına?
Şu en iyi okul denilen Gramer okulundaki eğitimden bahsedilen yerler bana istemsizce şu son yıllarda 'demokratik' ülkemizde de uygulanmaya başlanmış kurikulum saçmalığını hatırlattı(türkçesi böyle mi bilmiyorum ve merak da etmiyorum açıkçası).Yenilikçi eğitim ve öğretim sistemiymiş.Yenilikçiliğiniz batsın.Bir şey öğrettiği yok açıkçası,test mi summativ mi her ne haltsa,o da kağıt israfından ve gereksiz baş ağrısından başka bir şey değil.
İşte oradaki eğitim bana tamamen bu saçmalıklarla dolu eğitimi hatırlattı.Tamam,belki doğru ve gerekli şartlar altında uygulanırsa,bir sonuç alınabilir,ama en azından okulduğum okula göre konuşursam,bizim bir işimize yaradığı yok açıkçası.

Neyse,konu dağıldı.Filmde bahsedilen aile,özellikle fakirlikten bahseden bölümler bolca gözlerimi doldurdu.Hindistanın fakirlerini böyle korkmadan ve göze sokarcasına göstermesi,yapımcıların ve oyuncuların cesaretine,hükumetin buna kayıtsızlığına hayran kalıyorum.Evet,Hindistan kötü bir ülke,berbat bir ülke.

Hindistandaki fakirlerin durumu içler acısı öyleyse,eğer gerçekten de böyle ise. :/  Orta halli insanlar yok mu orada yaa,ya çok fakir,ya çok zenginler.

hindi medium ile ilgili görsel sonucu
abartılı giyim :D
ne gülmüştüm be :D

Hindistandaki abartılı ingilizce konusu da çok iyi yansıtılmış filmde,hepsi portukalyalı Vasko da Qama'nın suçu.(evet burada coğrafya bilgimi gözünüze sokuyorum,aldırmayın :D )Ne vardı sanki keşfedecek,yaydın ingilizce,yaydın avrupa kurallarını,al işte ne dil kaldı ne adet.
Hindistandaki avrupalaşma,benim de sinirimi bozmuyor değil.İngilizce çok yayılmış,peki,çok konuşuyorsunuz heryer ingilizce falan fakat,kendi dilinizi de kullanabilirsiniz,yasak değil hani.


hindi medium ile ilgili görsel sonucu

Müziklerine gelirsek ise,çocukların söylediği enfes bir müziği var ki şiddetle sizlere tavsiye ediyorum.Bir kaç gündür en çok dinlediğim şarkı oldu kendisi.
Hindi Medium - Ek Jindari

Son olarak,Hindistanı hiç mi hiç beğenmeyenlere buradan büyükçe burun kıvırıyor ve herhangi bir Amerika filminde neden bu şekilde eğitim eleştirisi ve düşündürücü mesajlar bulamadığımızı küstahça soruyorum.(tabii o tür düşündürücü yanlarını görmek için önce propogandasını ayıklamamız lazım,unutmuşum)Hadi cevaplayın bakalım :D


Bu da böyle karışık oldu.Ben gideyim de kitabın yazısına başlayayım.
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

4 yorum:

  1. 3 Aptal da eğitim sistemini eleştiren filmlerden ve çok severek, etkilenerek izlemiştim! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, 3 aptal da en sevdiğim filmlerden biri :)

      Sil
  2. Ay izledin miiii :D ben şu sıralar pek bakamıyorum , baya geç gördüm yazını :( aslında pis bir dünyada yaşamıyoruz , hırslarımız , bencilliklerimiz ve gözümüze bürüyen o para aşkı birilerinin dünyasını mahvediyor :(
    amir khan Türkiye'ye geldi bir kaç hafta oldu galiba , kim milyoner olmak istere çıktı , orada Hindistan da bu tarz filmlere tepkiler hakkında da konuştular, yeniliklere çok açıklarmış , birilerinin sorunları anlatması gerekiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun değiil :) Evet biliyorum geldiğini.Aamir Khan inanılmaz biri yaa :)
      Aslında pis bir dünyada yaşamıyorum evet,o dünyayı pis yapan biz insanlarız.

      Sil

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...