8.8.17

Anime İncelemeleri - Shingeki No Kyojin - Titana Saldırı


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya ben Menolly!

Elimde müziklerinden çizimlerine,senaryosundan,karakterlerine her şeyiyle kaliteli bir anime var.Bana kadar muhtemelen herkesin üzerine uzun uzun konuştuğu Shingeki No Kyojin'in incelemesini yapıyorum bu gün.
(inceleme dediğime de bakmayın,aslında sadece animeyi nasıl bulduğumdan bahsediyorum)


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Shingeki No Kyojin,herşeyden önce konusu farklı olan bir anime.İnsan ırkının sonunu getirmeye uğraşan titanlarla(devlerle) savaşan ve özgür olmaya uğraşan insanlıktan bahsediyor.Daha doğru anlatmak gerekirse:
Attack on Titan (進撃の巨人, Shingeki no Kyojin?,  "Titana Saldırı") Hajime Isayama tarafından yazılan/çizilen bir manga serisidir. Seri Kodansha'nın Bessatsu Shōnen Magazine adlı aylık manga dergisinde 9 Eylül 2009 tarihinde yayınlanmaya başlamıştır ve şu ana kadar 23 cildi (tankōbon) çıkmıştır. Animesi, iki anime filmi, animeden uyarlanmış iki live-action filmi ve OVA'ları bulunmaktadır. Türkiye'de ciltleri Gerekli Şeyler tarafından yayınlanmaktadır.
Shiganshina bölgesinde doğan Eren Yeager ailesi ile burada yaşıyordu. 100 yıl kadar önce ortaya çıkan devler (Kyojin, Titan) nedeniyle insanlar dıştan içe doğru Duvar Maria, Duvar Rose ve Duvar Sina denilen yüksek duvarlar ve bu duvarlar içine kurulan şehirlerde yaşamaktadırlar. 100 yıldır devlerin saldırına uğramayan insanların hayatı bir gün 60 metrelik Muazzam Dev'in (Colossus Titan) ortaya çıkmasıyla tamamen değişir. Bulunduğu duvara Muazzam Dev tarafından gedik açılan Eren'in yaşadığı bölge diğer devlerce istilaya uğrar. Bu istila sırasında annesi gözleri önünde bir dev tarafından yenilen ve tahliye olmayı başaran Eren en yakın arkadaşı Armin Arlert ve üvey kız kardeşi Mikasa Ackerman'ın yanında bütün devleri öldürme yemini eder, üçü beraber bu hedef uğruna askere katılırlar.Serideki şehirler Almanya'da ki Nördlingen şehriyle benzeşmektedir.
(vikipedi'den)
Konusu dediğim gibi güzel,farklı ve sürükleyici olmuş.Mangasının daha güzel olduğu(her zamanki gibi) söylüyorlar ama ben mangayı okumadım(fırsatını bulursam bir şekilde okumayı planlıyorum).Fakat animeden gerçekten zevk aldım.


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Herkes gibi başladığı zamandan takip etmedim tabii ben,ikinci sezon çıktıktan sonra izlemeye başladım.Aslında sanırım geçen yılın başları falandı,izlemeye başlamıştım,bir kaç bölüm izlemiştim ama sonra nedense bıraktım.Bilmiyorum,o ara pek anime izleyemiyordum.Sonra bir süre önce başladım ve bayılarak izledim.İyiki başlamışım :D

Titanlar dedik değil mi,titanlar insanların yaşadığı yerleri istila ediyor.Peki nedir bu titanlar?İnsan yiyen garip,iğrenç,korkunç ve bazen de güldüren yaratıklar.Cidden ama tipleri öyle iğrenç ve aynı zamanda komik ki.
Animemizin baş karakterleri Eren Jaegar ve Mikasa Ackerman.
Öncelikle,bu iki baş karakterden belirli yönleri dolayısıyla hiç haz etmediğimi belirtmeliyim.


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Olayların etrafında döndüğü asıl baş karakterimiz Eren tam bir ergen.Ben ergen ola ola bunu söyleyebiliyorsam kesinlikle doğrudur :D Gerçekten ama,Eren'in öyle sahneleri vardı ki, bazen boğmak,'bi sus be çocuk' demek istiyorsunuz.Ani parlamalar,işte olur olmadık yerde bütün herşeyi bozmalar,durduk yere bağırmalar falan,oğlum bi dur ya!
Aslında Eren'in iyi yanları da yok değil,pes etmemesi,tutkulu olması falan.Bu ergen yanı dışında severim kendisini.

Mikasa ise,Eren'in yavuklusu diyebileceğimiz üvey kız kardeşi.Aslında ilk bakışta sevmiştim,ama bir süreden sonra Eren'den başka hiç bir şey düşünmüyormuş gibi hissettirmeye başladı.Yani dünya yıkılsın da Eren yaşasın gibi,aşırı bağımlı.Bilmiyorum bir tek bana mı öyle geldi.O konuda Mikasa biraz sinir edebiliyor insanı.
Onun dışında müthiş yetenekli,dayanıklı ve duygularını kontrol edebiliyor.


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Bu ikisinin arasında kalan bir de Armin var ki, animenin en aklı başındalarından biri bence.Harika planlar yapıyor ve en doğru kararları veriyor.İnanılmaz müthiş bir beyin,harika bir dost.
Spoiler olabilir
Armin'i böyle övmüşken,1. sezondaki o Eren'in kötü olmadığına ikna etme sahnesinden de bahsetmesem içimde kalır.Yahu ne güzel konuşmuştu,ne harikaydı orada Armin ya? :)
Spoiler olabilecek şey bitti

Anime kaliteli demiştik,evet,cidden kaliteli.Çizimleri çok iyiydi önce.Son yıllarda yapılan ve son yıllarda yapılan en iyi animelerden olması da böyle olmasını gerektiriyor tabii.


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Yer yer insanı şaşırtan,yer yer ağlatan,yer yer sevindiren ve az da olsa güldüren bir anime.Gerçekten hayran olunası karakterlere sahip,fakat sorunlu karakterleri de az değil.(örneğin,Mikasa,Ymir,Christa) Anime,o kapana kısılmışlık,o bastırılmış,o özgürlüğü kısıtlanmış durumu,insanlığın o zor durumunu çok iyi yansıtmış.Başarılı yanlarından biri de o.Gerçekten öyle sahneler var ki hissediyorsunuz o zor durumu.


shingeki no kyojin erwin ile ilgili görsel sonucu

Hayran olunası karakterler demişken,kişisel favori karakterlerimden de bahsetmezsem olmaz değil mi?Arkadaşlar favori karakterim tabii ki de Erwin!
O nasıl komutandır,o nasıl hayran olunası,o nasıl müthiş,o nasıl mükemmel bir insan!Kendisi animenin başından sonuna kadar hayran bıraktırdı beni.
Yine spoiler diyebileceğimiz bir şey
Hatta o son bölümdeki yaralandığı sahnede bir ağlama tutmuştu beni,nasıl koruyamadınız Erwin'mi diye!Neyse ki bir şey olmadı komutanlar komutanına.Kendisi o kadar inanılmazdı ki tek kolla bile titan öldürüyordu hatta.
Yine spoiler diyebileceğimiz bir şey bitti


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu
Bi de Askeri İnzibat'dan ya da Asker Polis,her neyse,nefret ettim
Garnizon bile daha iyi be
Ama Keşif Birliği'nin bir farkı var tabii :D

Diğer favori karakterlerime gelirsek,bir kaç tane var.Erwin'den sonra o havalı ve inanılmaz Levi tabii ki.Jean ve Armin'i de seviyorum.Bir de,deli kadın Hanji-san :D O kadın anime boyunca beni güldüren ve keyiflendiren unsurlardan biriydi açıkçası :)


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Spoiler olabilirimsi bir şey
Levi'ın son sezonda neredeyse hiç olmaması bi de...Yapacaksanız düzgün yapın ya.Belki sezonda vardır da,savaşlardan neredeyse hiç yoktu.Ya da ben doğru hatırlamıyorum.Her şey bir yana o son savaşta olması gerekiyordu.Gerçi,bu animeyi yapanların da suçu değil aslında,manga ile birebir ilerliyor diye biliyorum,mangaka koymamış demek ki Levi'yi oraya.Önümüzdeki sezon bol bol Levi görmeyi arzuluyorum.
Spoiler olabilirimsi bir şey bitti

Birinci sezon aşırı hoşuma gitse de,ne yalan söyleyeyim,ikinci sezon beklediğim gibi olmadı.Yine çok kaliteli ve zevkli olsa da,sanki tadı damağımda kaldı gibi.Bir de üç yıldır beklenmiş ikinci sezon,ve kaç bölüm diye sorun,12 bölüm!Birinci sezonu 25 bölüm yapıp uzatacağınıza,asıl konunun açılmaya başladığı ikinci sezonu uzatsaydınız keşke!12 bölüm ne ya?!
Haliyle pek olmadı yani.Ama yine iyiydi,güzeldi.Çok daha iyisini bekliyordum ama zevkli bir ikinci sezondu.Özellikle de son bölümleri acayip harikaydı.
Spoiler
O müthiş son bölümden de bahsetmeden geçemeyiz.Meğer titanlar insanmış ya :D
Bir de Eren titanları kontrol edebiliyordu değil mi?
Ama gerçekten,çok şaşırtmasa da,o son bölümdeki savaşlar,özellikle savaşlar benim aşırı hoşuma gitti.Çünkü o atmosfer,çok iyi yansıtılmıştı.Eminim mangada bundan da iyidir ama animede de,resmen cehennem gibiydi.
Bi de,12 bölüm olmasını sevmememin bir nedeni de,Maymunumsu Titanı 12 bölüme sıkıştırıp berbat etmiş olmaları.Zira titanlar konusunda bu son sezon pek bir şey öğrenebildiğimizi sanmıyorum.
Bir de,söylemeden geçemeyeceğim,o son sahne neydi ya,herşeye bir romantiklik sokmaya çalışıyorlar,millet orada ölüyor bunlar orada 'atkıyı boynuna bağlarım' falan :D Öpüşecekler falan sandım ama neyse ki o kadar ileri gitmedi.
Spoiler bitti


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Çok üzüldüğüm ölümler vardı.O ilk bölümdeki Eren'in annesinin ölümü,çok özel yapılmıştı.
Spoiler'a giren ama çok üzen ölümler
Eğer ilk sezondan ele alırsak,Marco'ya çok üzüldüm.Çünkü iyi karakterlerden biriydi.Özellikle de OVA'lardan birinde 'hepimizin ilerde nasıl askerler olacağımı merak ediyorum' dedi ya,içim parçalandı  :( Ama hala onun nasıl öldüğünü anlamış değilim.Titan mı öldürdü,yoksa Annie mi?
Levi Takımı'nın ölümü çok üzenlerden biriydi.Hepsi çok sağlam,harika karakterlerdi çünkü,deneyimli ve iyiydiler.
İkinci sezondan Nanaba'nın ölümü,ağlatmıştı.Çok kısa bir an görülse bile,Levi'ın kız versiyonu gibiydi ve kendisine bayılmıştım.Ve ölüm anındaki çığlıkları da,az da olsa çocukluğu ile ilgili,ailesi ile ilgili fikir vermişti.Çok üzülmüştüm :(
Harnes,Eren,Armin ve Mikasa'ya babalık yapan adam.Ölümü acıtmıştı.O son bölümde öldü ya adam,ah be dedim.Yazık oldu.
Spoiler'a giren ama çok üzen ölümler bitti
Eren'in babası merak ettiğim konulardan biri.Yeni sezon 2018 bahar ya da sonbahar sezonunda gelecek diyorlar,bakalım,meraktan deliriyorum.


shingeki no kyojin ile ilgili görsel sonucu

Yine spoiler
Bundan spoiler vermeden bahsedemem.
Annie'nin titan olmasını her ne kadar tahmin edebilsem de,şaşırmadım değil.Çünkü başlarda hiç göstermiyordu gerçek yüzünü.Hatta 'sağlam kız be' dediğim karakterdi.Ama sonradan ne olduğu ortaya çıktı.
Bertholt,Reiner ve Ymir olayını hala anlamadım.Şu memleketleri,dönmek,görevleri falan.Açılmalı ilerki sezonlarda bu konular.Reiner ve Bertholt'u ilk sezonda sevmiştim,sonradan öyle görmek şaşırtmıştı.İlk ne sevmiştim ben sizi be demiştim hatta.
Christa,ya da gerçek adıyla Historia,gıcık etti beni.Tamam sen de Mikasa gibi Ymir'e bağımlısın ama,yeter yani.Dünya da var,insanlar da var.Ymir'in hikayesi falan güzel de ne istiyor hala belli değil.
Spoiler bitti

Oh,sanırım bu kadar.Bu animeyi izleyin,izletin.Bekleyin,yeni sezonu gelsin,onu da izleyin.Harika çünkü.Mükemmel.
Armin'in bu sözlerleriyle bitirebilirim:
'Canavarları alt etmek istiyorsan insanlığını bir kenara bırakmalısınHiçbir şeyden fedakarlık edemeyen insanlar hiç bir şeyi değiştiremezler'
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar