FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

11 Temmuz 2017 Salı

Anime İncelemeleri - Another - Bu Anime Geriyor


another ile ilgili görsel sonucu

Bonjour!

Daha dün gece,biraz da gerilerek ve korkarak bitirdiğim bir gerilim,korku animesinden bahsetmek istiyorum.


Another adlı anime, Yukito Ayatsuji’nin 677 sayfalık aynı adlı romanından uyarlama bir animedir. Animeden önce yine kitaptan uyarlanan dört ciltlik manga serisi de bulunmaktadır. Ayrıca Ağustos 2012’de Japon yapımı filmi vizyona girecektir.
Another’de hikaye 1998 yılında geçmektedir fakat hikaye 1972 yılında yaşanan olaylara dayanmaktadır. 1972 yılında, küçük bir kasaba olan Yomiyama kasabasında, Kuzey Yomiyama Orta Okulu’nun 3-3 sınıfının başarılı ve sevilen öğrencisi Misaki hayatını kaybeder. Tüm öğrenciler ve öğretmenler bu ani ölümle şoka uğrar fakat öğrencilerden birisi “Misaki ölmedi, bakın işte orada” deyince tüm sınıf, hatta öğretmenler bile Misaki sanki yaşıyormuş gibi davranmaya başlarlar ve hayatlarına devam ederler. Misaki’nin sırası sanki kendisi gerçekten orada oturuyormuş gibi boş bırakılır ve hatta mezuniyet törenine bile sırası götürülür. Buraya kadar her şey garip olsa da sıra dışı bir şey yoktur. Fakat mezuniyet resmi çekildiğinde herkes şok olur çünkü merhum Misaki de resimde görülebilmektedir. Ölü gibi bembeyazdır, fakat yinede resimdedir ve gülmektedir.
1998 yılında ise asıl hikâyemiz başlıyor. 15 Yaşındaki Koichi Sakakibara, babasının Hindistan’daki işi nedeniyle büyükanne ve büyükbabasının yanına, Yomiyama kasabasına taşınır. Koichi, Kuzey Yomiyama Orta Okulu’nun 3-3 sınıfında okuyacaktır fakat ciğerlerinde yaşadığı “Pnömotoraks” (ciğerlerin hava kaçırması) adlı rahatsızlığı nedeniyle ilk birkaç hafta okula gidememiştir. Hastanedeyken okuyacağı sınıfından üç arkadaşı onu ziyaret eder fakat davranışları biraz tuhaftır. Gecesinde ise hastanede okulunun üniformasını giyen ve adının Misaki Mei olduğunu öğrendiği, sol gözünde göz bandı takın gizemli bir kız ile tanışır. Çok geçmeden Koichi okula başlar ve Misaki ile aynı sınıfta olduğunu görür. Koichi okula başlarda ortada garip bir durum vardır. Herkes biraz tuhaf davranmaktadır ve tüm sınıf Misaki’yi görmezden gelmekte, sanki yokmuş gibi davranmaktadır. Ayrıca ortada 3-3 sınıfının lanetli olduğu hakkında bir söylenti vardır. Koichi bu söylentilerin üstüne gider fakat sınıftan kimse ona tam olarak ne olduğunu söylemez. Tek bildiği lanetin 1972 yılında yaşanan olaylarla bir ilgisi vardır. Çok geçmeden ilk kurban verildiğinde Koichi her şeyi öğrenir fakat artık çok geçtir. Çünkü lanet başlamıştır.
(Anime İncelemeleri Sayfası'dan alıntı)


another ile ilgili görsel sonucu

Another,geçen yılın başlarında izlediğim bir youtuber olan Beril Sergün'ün kanalında görmemde sonra dikkatimi çeken bir anime.Tabii animeyi videoda gördüğüm zaman izlemedim ama,sonradan kesinlikle izleyeceğim diye kendime söz verdim.


another ile ilgili görsel sonucu

Aslında,animenin ilk bölümlerinde gerçekten bir sıkılıyorsunuz.Baya bir sıkılıyorsunuz.Bir dör beş bölüm sonra anime akıcılaşmaya başlıyor.Çünkü ilk bölümler anime sadece ve sadece Sakakibara'nın neler olduğunu öğrenmeye çalışması ama öğrenememesi üzerine dönüyor.
Bu yüzden ilk uzun bir süre gıcık ediyor insanı bu durum.

Ama sonra,birden bire olaylar öyle bir güzelleşiyor ki,başında kalkamıyorsunuz.Özellikle son bölümleri(10,11,12) favorimdi.Çünkü oradaki gerilimi,korkuyu çok iyi yansıtmışlar.

Animemizin baş kız karakteri Misaki Mei,sevdiğim karakterlerden biriydi.Karakter gelişimi olsun,hikayesi olsun,zekice düşünülmüş ve gerçekten iyi bir karakterdi.
Spoiler
Sadece,sadecee,sınıftaki ölü kişiyi önceden görse de kimseye bir şey söylememesine acayip gıcık oldum.Gerçekten kızla tek sorunum o.Madem görüyon,madem biliyorsun,neden bi şey yapmıyorsun?!Bi de 'bu hiç bir şeyi değiştirmezdi' demez mi?Mesela anime sonunda herkes delirip bir birini öldürmeye başlamazdı Mei.Onu değiştirirdi.
Spoiler


another ile ilgili görsel sonucu

Ölümler,gerçekten inanılmaz garip ve yaratıcı ölümlerdi.Bazıları da hoşuma gitti ki 'lan psikopat mıyım ben' diye durup sormadım değil kendime.
Spoilerımsı olabilecek şeyler
Mesela Yukari'nin ölümü.Şu şemsiye konusu.O çok hoşuma gitti.Öğretmenin ölümü.Gerçi adam bıçağı direk karnına saplamak yerine kendine gerizekalı gibi eziyet çektirdi direk saplasaydı daha iyiydi,ama olsun.Sugiura'nın ölümü,yemekhanenin patlaması da en sevdiklerimden.Özellikle Sugiura öldükten sonra,derin bir rahatlama geldi,haketmişti çünkü.
Spoilerımsı olabilecek şeyler bitti


another ile ilgili görsel sonucu

Gıcık olduğum karakterler de az değildi.Sugiura ve Akazawa İzumi'ye çok gıcık oldum.Özellikle Akazawa animenin başlarından beri nefret ettirdi kendini.Tamam,sınıfı korumak için yapıyor falan ama,Mei napsın?Yani Mei de insan.Ama en iyisini sen bilirsin değil mi?!Gerçekten deli etti kız beni.
Spoiler
Ama Akazawa'nın ölümü en üzüldüğüm ölümlerdendi o ayrı tabii.Üzdü beni cidden.
Ve ayrıca,ölü olan kişiyi de tahmin edememem ayrı bir güzeldi.Animenin tahmin edilemez bir sonu var,dolayısıyla Mikami-sensei'nin,yani Reiko'nun sınıftaki fazladan kişi olması şaşırtan şeylerden biriydi.
Yine de sanki Reiko'nun ölümü konusu biraz havada kalmış gibiydi sanki.
Bunu da ekleyeyim ki,yüzünü anime boyunca görmediğimiz o babaya da az sövmedim değil.
Spoiler


another gif ile ilgili görsel sonucu

12 bölüm olması,bir yandan iyi bir yandan kötü.Çünkü anime gerçekten güzel geriyor ve bir kaç bölümden sonra kendini izletiyor,bu yüzden bitince bir boşluğa düşüyorsunuz.Ama diğer yandan da,eğer uzasaydı suyu çıkabilir ve tadı kaçabilirdi diye de düşünmüyor değilim.
Tadında bir yerde,güzel bir yerde bitirmişler yani.
Başarılıydı,bir kaç küçük sorunu dışında,güzel bir animeydi.Çizimleri olsun,hikayesi olsun,izlenir yani.Konusunun da hakkını veriyor çünkü gerçekten insanı geren bir anime,uzun zamandır bu kadar korkup gerildiğimi hatırlamıyorum.Özellikle sonları inanılmaz geriyor.Bolca kanlı,psikopat sahneleri var.Yani,kısa ama gerilim dolu,size gerçekten gerilim dolu dakikalar yaşatacak,ama içinde gizem ve macera da barındıracak,hoş başarılı bir anime arıyorsanız izleyin.
Ölüm korkusu yaşadığımızda hepimiz böyle psikopatlaşır mıyız?Sırf ölümden korktuğumuz için bu kadar vahşileşip bir birimizi,her önümüze çıkan insanı öldürür müyüz?
Güzel sorular.
Ayrıca yeni başlayanlar için de güzel çünkü hem kısa,hem başarılı.
Bi de animeyi izledikten sonra şemsiyelerden korkmanız da olasıdır.

Bunu da diyeyim ve bitirelim,animenin başlarından açılış şarkısı ile aşk yaşıyorum.Beğenmeyenler de olsa da bence opening animeye çok uymuş ve çok güzel.
Another Opening - Kyomu Densen

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

6 yorum:

  1. Yaa çok merak ettimm *-* Spoiler yazısını atladım -.-
    Kız kardeşimle izleyeceğim anime listesinde yerini aldı bu. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. İlk 3 bölümdeki gerilim ve merak duygusunu kalan 9 bölümde de koruyabilselerdi efsane olabilirdi. bu halde bile kötü bir anime sayılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk üç bölümde güzel bir merak,gizem vardı ama bence olayların açığa çıkması da iyi oldu.
      Dediğiniz gibi,kötü bir anime sayılmaz.

      Sil
  3. izleyebilirim. ya senin yazılar bana ders gibi oldu yaa. hepsine yetişebilsem animelerin ve müzikleriin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa tekrar teşekkürleeeer yaaa Deeep yaaa ^_^

      Sil

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...