17.10.16

Anime İncelemeleri - Golden Time


golden time ile ilgili görsel sonucu

Herkese merhaba!
Listemdeki ikinci animeyi de dün gece bitirdim.
Muhteşemdi diyemeyeceğim,ama yine de beğendim.İzlemeye değer,zaman kaybı değil.




golden time ile ilgili görsel sonucu

Tada Banri bir motosiklet kazasında hafızasını kaybediyor ve kazaya kadarki bütün anıları puf olup uçuyor.O da Tokyo'ya yerleşip üniversiteye girmeye,hayatına yeniden başlamaya karar veriyor.Bütün anıları kayıp,dünyaya gözlerini yeni açmış bir bebek gibi hayatına devam ediyor.Tokyo'da eski arkadaşlarından da iyi bir arkadaş grubu ve harika bir kız arkadaş buluyor.Anime bir yandan Banri,yeni aşkı ve arkadaşları arasında olanları anlatırken,bir yandan da Banri'nin geçmişiyle tanışması ve yavaş-yavaş anılarını hatırlamasını konu alıyor.

Şimdiden uyarayım,yazım az da olsa spoiler içerebilir.Bu animeyi spoiler vermeden nasıl anlatabilirim bilmiyorum çünkü.
golden time ile ilgili görsel sonucu

Animeyle ilgili beğendiğim ve beğenmediğim bir çok konu var.Önce beğenmediklerimden başlayayım.

24 bölümlük animede,cevaplanmamış bir sürü soru var.Şu Banri'ye çarpan motosikleti kim kullanıyordu(başka bir değişle Banri'ye kim çarptı),Linda'nın abisi o lanet kadınla evlendi mi,Linda Banri'yi gerçekten seviyor muydu ve bunun gibi bir sürü soru.Tamam,anime gerçekten harika bir sonla bitti ve bütün beklentilerimi karşıladı,ama bu soruları kim cevaplayacak?

Animede Nana-senpai,2d-kun ve Linda'nın abisi hariç bütün karakterler problemli.Ciddi söylüyorum bak.Bir tanesi üzülüp saçlarını kestirir,diğerinin hafızası bir gider bir gelir,başka biri sevdiği kıza yaklaşmak için kızın olduğu grubun kısa filmini hazırlar...İzlerken insanlığımdan utandım diye bilirim.


golden time linda ile ilgili görsel sonucu

Ne Linda imiş arkadaş dedirtti bana.İzleyenler bilir,anime içerisinde Banri'nin hafızası her geldiğinde 'Linda!Neredesin?Kurtar beni!' deyip duruyor.Arkadaş Linda'yı başta seviyordum da Banri'nin hareketleri nefret etmeme sebep oldu.Şu an Linda olmasa da olurmuş karakterlerden biri benim için.


golden time hayalet ile ilgili görsel sonucu

Banri'nin eski kişiliğinin hayaleti...Çok şey söyleyebilirdim,ama sadece şunu söyleyeceğim;ALLAH BELANI VERSİN.Anladınız siz beni.


golden time banri ile ilgili görsel sonucu

Dünyanın en gerizekalı,en dengesiz,en şerefsiz baş karakteri Banri.Zira beni az kalsın sinir krizinden öldürecekti.Bir Linda bir Kouko.Seç artık birini.Hadi seçti diyelim,şimdi de kızın kalbini kırmaya başlıyor.Banri'ye küfür etmediğim bir bölüm oldu mu hatırlamıyorum,o kadar yani.Hele sonları iyice canımı sıktı.

Aynı zamanda çok kötü üzüldüm Banri'ye.Lan bu nasıl iş ya?Kendimi onun yerine koydum.Bir kaza geçirmişsiniz ve bütün anılarınız gitmiş diye düşünün.Sonra her şeye baştan başlamışsınız.Her şey iyi gidiyorken birden eski hafızanız geri geliyor,bu sefer de şimdiki anılarınızı unutmaya başlıyorsunuz.Öyle ki, sonunda zır deli oluyorsunuz,şizofren gibi dolanıyormuşsunuz ortada.Üzüldüm lan vallahi Allah kimseyi o hale düşürmesin.Banri iyi dayandı yine.


golden time chinami ile ilgili görsel sonucu

Chinami karakteri de ayrı bir hikaye.Kızım mal mısın,çocuk musun,beynin mi kıt?Çocuk buna benimle çıkar mısın diyor,istediği halde reddediyor bu da.Neden?Bunun çocuğu daha çok cezbedeceğini düşünüyormuş.Çocuk bundan cayınca da üzüntüden yıllarca uzattığı saçlarını kestiriyor.Diyorum,hepsi problemli.


golden time yana ile ilgili görsel sonucu

Yanagisawa Mitsuo karakterine kitap yazılır,ben böyle mallık görmedim.Yanındaki çilek gibi kızı görmüyor,gidip kendinden büyük birine aşık oluyor.Bu kadar salak olur insan.

Tamam,içimi döktüm.Şimdi iyi yanlara geçelim.


golden time kouko ile ilgili görsel sonucu

Animede Nana-senpai'den başka sevdiğim tek karakter herhalde Kouko.Ya ben böyle harika kadın karakter görmedim hiç bir animede ya.Harika bir karakteri var yemin ederim.Sevdi mi tam seviyor,terk etti mi tam terk ediyor,öyle bir bırakıyor ki, öyle bir sözleriyle tokatlıyor ki, insanı neye uğradığını şaşırıyorsun.Aynı zamanda sevdiğine nasıl değer verdiğini ne siz sorun,ne de ben söyleyeyim,en değerli varlığı gibi.Bir de ona yapmacık diyenler var,bence animedeki Chinami'den sonra en içten karakterdi.

golden time 2d kun ile ilgili görsel sonucu

2d-kun gibi arkadaş her yerde bulunmaz diyorum size.O nasıl bir adam ya,adamın dibi.Şimdi ne yaptığını söylerdim de,anlatması biraz zor.Son bölümde öğreniyorsunuz zaten.Ama hakikaten animede anormal olmayan nadir karakterlerden biridir kendisi.


golden time nana ile ilgili görsel sonucu

Nana-senpai animede en sevdiğim karakterlerden.İnsanlara değer verse de,göstermeyen biri.Aklımda kalan soru işaretlerinden biri de onu bu karamsar hale getirenin ne olduğu idi.İnsan birden bire bu kadar dibe vurmaz herhalde.Ama en kafa karakterlerdendi,harika bir insandı.Aynı zamanda animede anormal olmayan nadir karakterlerden.

Chinami ve Kouko dostluğuna bayıldım.Gerçekten harikaydı.Gülümseten sahnelerden biriydi bu sahneler.

Anime bana sinir krizi geçirtse de,sonu gerçekten çok güzel geçti.Özellikle de 20,21,22 ve 23. bölümler psikolojimi bozdu,yorumlara bakılırsa izleyen diğer insanlarınkini de bozmuş.Banri her on dakikada Ben kimim,Banri kim,Neredeyim ben,Linda! diye uladığı için o bölümlerde söylendim durdum.

Sanırım bu kadar,artısıyla eksisiyle nefis bir hikaye.Sonu iyi bitiyor,endişeye gerek yok.Sizi bilmiyorum ama benim tam istediğim gibi bitti.Harikulade değil,beğenmediğim çok yanı var,ama tam bir zaman kaybı da değil.Eğer boş zamanınız varsa izleyin,ama kesinlikle izleyin,izlemeden ölmeyin türden animelerden değil.Ben son bölümlerde o kadar sıkıldım ki, sadece yarım bırakmak istemediğimden bitirdim hatta.Ama yine de hoşuma gitti.

Listenin 3. animesine,Cowboy Bebop'a  geçiyorum yarın.Japonca da çalışmam gerekiyor tabii.Çok işim var ya...

Başka yazılarda görüşmek üzere,hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar