6.1.18

Anime İncelemeleri - Junjou Romantica


Selam dünya ben Menolly!

(yazıya Flowback Crush on You ile başlıyorum)

Daha geçen gün bitirdiğim bir animeden bahsedeceğim.
Nasıl yazacağım acaba...

Çoğu kişinin izlediği,izlemese bile adını bildiği bir anime büyük ihtimalle.Junjou Romantica,yani en bilindik shounen ai animelerden biri.


Gerçekten kime bakarsam 'shounen ai'ye bu animeyle başlamalısınız' diyor.Haklılar da.
Çünkü bence o türü en iyi anlatan anime bu.
Öncelikle kısaca bu türden bahsedeyim (kızarmadan) :
Yaoi,BL ve diğer adıyla Shounen Ai, erkekler arasındaki romantizmi anlatıyor.Fakat,bu türde romantizm daha önde,mesela,normal romantik bir animeden daha güzel bir romantizm bile barındırabiliyor.Ayrıca,normal romantik animelerden farklı olarak bu romantizm çok aşırı ve ya çok vıcık vıcık değil.İlişkiler romantik komedi tarzında,daha çok izleyiciyi eğlendirmeye yönelik.Bu tür animele ve mangaların izleyici kitleleri de tahmin edersiniz ki, biz bayanlar.
(Bağyaaaan :D)
Shounen ai türünde olan animelerin izlenmeye değer olanları da var,izlenmeye değer olmayanları da.Elbette animeler mangalardan baz alınarak yapıldığı için,bu tür mangalar da aynı şekilde özgün konulu ve ya sadece erotik temalı olabiliyor.Bu açıdan çoğu mangaka yazarken olayı sadece bağlamaya çalıştığı için,özgün konulu shonen ai bulmak biraz zor bir konu.

Çoğu kişi bu türe önyargılı yaklaşsa,tiksinse ve ya sevmese de,bence animesine ve ya mangasına göre değişiyor.Aslında her tür böyle,herhangi türü bir anime çok iyi de yansıtabilir çok kötü de.Bu açıdan,hangi animeyle başladığımıza da dikkat etmemiz gerekiyor.Eğer erotik taraf daha baskın olan bir animeyle yaoi'ye başlasaydım,eminim daha başlamadan kaçardım.
Her ne kadar bu türün her animesi ve mangası açık saçık sahneler barındıyor olsa da,bazıları daha fazla,bazıları da az buna yer veriyor.
Bu tür animelerde seme baskın olan taraf,uke ise onun tersidir,pasif olan taraftır.Taraflardan seme sert,kaba,çoğu zaman zengin ve umursamazken,uke genelde ezik,utangaç,kız karakterlidir.
(bu arada benim yaoi'e başladığım anime,daha doğrusu anime filmi Doukyuusei,defalarca sıkılmadan izleyebilirim,blogumdaki yazısına ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz)

Dediğim gibi shounen ai animeler çok çok eğlenceli olabiliyorlar,bu da türü daha izlenebilir kılıyor.

Hadi artık Junjou Romantica'dan bahsedelim:


Anime üç ayrı çiftin hikayesini anlatıyor:
Junjou Romantica: Takahashi Misaki, abisinin arkadaşı Usami Akihiko’dan özel ders almaya evine gider. Orada iki erkeğin aşkını anlatan bir roman bulur. Bu romanın baş karakterinin abisi olduğunu görünce ise çılgına döner.
Junjou Egoist: Çocukluk arkadaşı Akihiko’ya aşık olan Kamijou Hiroki, parkta ağlarken Kusama Nowaki ile tanışır. Nowaki, Hiroki’den kendisinin özel hocası olmasını ister ve biraz zorla da olsa amacına ulaşır. Hikayenin ikinci kısmında ise Nowaki bir süre ortadan kaybolacaktır.
Junjou Terorist: Bir üniversitede profesör olan You Miyagi, Takatsuki Shinobu’nun ilan-ı aşkıyla neye uğradığını şaşırır. Çünkü Shinobu eski eşinin erkek kardeşidir ve 18 yaşındadır.




Anime 2008'de başlıyor ve iki sezon devam ediyor.Ve ardından 2015'de bir yeni sezon yaparak final yapıyor.Yani 3 sezon.Ve ben bu 3 sezonu bayılarak izledim,daha fazla olsa,hatta hiç bitmese yine izlerdim herhalde çünkü inanılmaz eğlendim.
Junjou Romantica'nın en sevdiğim yanları, ilk olarak beni üç sezon boyunca bol bol güldürmesi,ikinci olarak karakterlerin hikayelerini ve aralarındaki ilişkiyi başarıyla ve eğlendirerek anlatmaları,üçüncüsü ise aşk duygusunu ve karakterlerin bir birlerine olan tutkularını izleyiciye gösterebilmeleri.


Dediğim gibi Junjou Romantica üç çiftin hikayesini konu alıyor.Ama en baskın olan Junjou Romantica çifti,yani Usagi ve Misaki.




Usagi,Usami Akihiko,Büyük Lord Usami-sama,anime boyunca 'herkese lazım böyle bir adam' diye düşünüp duruyorsunuz.Her ne kadar sinir bozucu,dağınık,umursamaz olsa da,aşkına sadık ve dehşet derecede bağlı bir adam.Ayrıca tutku dolu.
Ne çektin be Usagi.Gerçekten.Animenin tartışmasız en tatlı ve uysal seme'si olabilirdi.Misaki çok çektirdi kendisine,zor zamanlar yaşattı,ben bile üzüldüm haline.
Ha,bir de,bir ailesi vardır ki,her biri diğerinden arıza,ne siz sorun,ne ben söyleyeyim.
Spoiler
kuzeni ayrı dert,babası ayrı dert,abisi ayrı bir akıl hastası,anlamadım normal Usami yok mu Akihiko'dan başka?Bir de tüm Usami'ler Misaki'ye aşık,ben bir an babası da çocuğa aşık olacak sandım yani :D
Hayır Misaki'de yakışıklılık cazibe falan da yok ki.Zaten kanser ediyor insanı yani,ne var bu kadar sevecek anlamadım.
Spoiler bitti
  Usami-sensei bir de kitap yazıyor ki, gerçek hayatta olsaydı kitaplarını okumayı çok isterdim.Çünkü ilgimi çektiler :D Gerçekten,Kutudaki Ay,Beyaz,Junai Romantica serisi falan :D


Çiftin uke'si ise Takahashi Misaki,kanser edici karakter.
Misaki yüzünden animenin ortasında 'içim şişti çocuğum' diyip boş boş ekrana bakmanız muhtemeldir.Çok yaşadım çünkü.Hayır anlamadım neden böylesin ki sen?Niye bu kadar nezaketlisin,niye gelene gidene bu kadar gülüyon,bu kadar şefkat gösteriyon?Tamam,geçmişinde var,yaşadıklarından dolayı falan ama yeter be oğlum ya.Kendisi anime boyunca gıcık etti beni,bana göre animenin en anormal uke'si.Tamam uke'ler kendilerinden emin olmamalıdır,azıcık mal olmalıdır,utanmalıdır falan filan ama  bu kadar da olmaz.Sırf olay olsun diye suyunu çıkarmaya gerek yok.
Spoiler
Neredeyse bir sezon,belki de iki sezon boyunca,hatta belki de tüm anime boyunca ağızından doğru düzgün Seni Seviyorum duymamamız,önüne gelene seni seviyorum demeyi bilip,sonra da ben onu o anlamda kullanmadım diye  saçmalaması,kimsenin kalbi kırılmasın diye herkese gülüp herkesin isteklerini kabul etmesi,Usami'i bence hiç düşünmemesi Misaki'nin anime boyunca sevmediğim yanlarından sadece bir kaçıdır.Hayır sevmiyorsan rededeceksin bu kadar basit,ama bir sahnesi var,'eto,sono' diye diye içimizi yiyip bitiriyor.İjuuin-sensei'e bir 'seni sevmiyorum ben' diyemedi ya,içimde kaldı resmen.
Aşırı kararsızlığı,aşırı kafaya takması,aşırı hoşgörüsü ve vefası,aşırı utangaçlığı,her şeyin aşırı be oğlum.Ama çok tatlı olduğu ve gülümsettiği bir çok sahne de yok değil.
Spoiler bitti 
Konuşursam daha çok konuşurum Misaki hakkında,ama bu kadar yeter.Sonuç olarak pek haz etmediğim bir karakter.Tatlı falan ama tatlı olmakla karın doymuyor maalesef :D


İkinci çiftimiz Junjou Egoist,yani Hiroki ve Nowaki.
Bu çifti çok seviyorum ya,çok tatlılar.İkisi de bir biriyle güzel güzel anlaşıyor,aralarındaki tek sorun bir birlerine zaman ayıramamaları.O da çok büyük bir sorun teşkil etmiyor,arada aşk olunca.


Hiroki,pek tatlı ve hoş bulduğum uke'miz.Nowaki ile aralarındaki ilişkinin başlarında özellikle çok güldürmüştü beni.Hele kendi içinde düşünüp durduğu şeyler,Usami'ye kısa süreli hisleri olsun,herşeyiyle dolu dolu ve sevilesi bir karakter.


Nowaki,dünyanın en şeker adamı.Bir 'Hiro-san' demesi var,yanakları sıkılası.Sürekli kibar,sevgi yumağı hoşgörülü bir seme.Ayrıca hep de Hiro'yu düşünüyor,onun iyiliği için çalışıyor.


Bu çift hakkında çok diyeceğim bir şey yok,çünkü sevdim ve üzerinde fazlaca yorum yapmaya açık bir tarafları yok.Kendileri çok dengeli ve başarıyla yapılmışlar.İlerleyişleri güzel,Romantica çifti gibi yormuyorlar(kendileri beni çok yordu çünkü) ve çok tatlı sahneleri var.
(aslında çiftleri tek tek incelemeye başlasam hiç susmam,bu yüzden iyisi mi kısaca bahsedeyim :D )


Ve üçüncü çiftimiz,ayrıca benim favori çiftim,Junjou Terrorist!
Animede en az yer verilen,ama animenin bence en güzel çifti olan,Miyagi ve Shinobu.


Miyagi animenin en yaşlı seme'si olsa da,gerçekten en çılgın karakterlerden biri.Sanırım onda sevmediğim tek özellik,geçmişine takılmış olması,ben öyle insanları sevmem.Geçmiş geçmiştir ve arkada kalmalıdır.
Açıkçası Shinobu'nun neden bu yaşlı adama bu kadar takık olduğunu ben de anlamıyorum?Kendi diyişiyle zehirlendi herhalde :D



Shinobu ise uke'miz,kendisi animenin en sevdiğim uke'si,artı en sevdiğim karakteri olur.Birincisi,çok yakışıklı ve tatlı,ikincisi çok tutkulu ve hassas,üçüncüsü tam benim gibi takıntılı,dördüncüsü gerektiğinde tam bir ergen :D



Shinobu'nun bir çok sahnesinde gözlerimden kalpler fışkırdı,özellikle OVA'lardaki sahnelerde.Tüm anime boyunca bu çiftten bahsedilse,itiraz etmezdim herhalde.


Bir de yan çiftimiz var,Junjou Mistake.Çocukluğundan beri bir birine destek olan ve sonradan da bir birlerine aşklarını itiraf etmiş Ryuuichiru İsaka ve Kaoru Asahina çiftinden bahsediyor.Animede çok az bahsedilse de,oldukça tatlı bir çift olmakla beraber İsaka'nın rahat Asahina'nın inanılmaz ciddi ve soğukkanlı olması çifte farklı bir hava katıyor.Asahina karakterine hayran kaldım,o nasıl bir soğukkanlılık yahu.Ama tatlı çiftti inkar edemeyiz.

Bu anime eğlenmek,fujoshi tabiriyle burun kanaması yaşamak ve boş zamanları doldurmak için güzel.İzlenmeli mi,evet.Özellikle BL seviyorsanız izlemelisiniz.Gerçi BL seviyorsanız bunu çoktan izlemişsinizdir ama,neyse.


Muhtemelen bir kaç kere çevirip çevirip tekrar tekrar izleyeceğim bir anime olacak ve karakterleri her gördüğümde sahneler aklıma gelecek.
Eğer hiç bu türü denememişseniz,bence bir kere de olsun denemelisiniz.

Eğer severseniz,o zaman karanlık tarafa hoş geldiniz :D
Evet çünkü shounen ai karanlık taraf oluyor :D

Şu anda da aynı mangaka'nın başka bir mangasından uyarlanmış bir animeyi izliyorum,buna bağlı bir anime olan Sekai-İchi Hatsukoi.O da çok güzel.Bitirdikten sonra ise biraz aksiyonlu bir şeyler denemeyi düşünüyorum.

Kısacası,sevdim,hem de çok.Çoğunuza zaman kaybı gibi görünebilir,ama benim için harikulade bir zaman kaybı.
Tavsiye ederim.

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

5 yorum:

  1. Ben de wolf children diye bir anime izlemiştim çok güzeldi. Buna da bakmak isterim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz animeyi araştıracağım :)
      Rica ederim ^_^

      Sil
  2. Jenerasyon farkı dedikleri bu olsa gerek..Kavramını bilip te dünyasına bir o kadar uzak olduğum ama detaylarınla ve yazdıklarınla ne kadar ilgili olduğunu anladığım anime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu anime olmasa bile,bence herkesin beğenebileceği bir anime türü ve ya anime var,çünkü animeler her yaşa ve her kese hitap edecek kadar büyük bir yelpazede hazırlanıyor.
      Sizin de seveceğiniz bir anime olduğuna inanıyorum.

      Sil
  3. senin animelere nasıl yetişcez yaaaa :) bi de steins gate var aklımdaaa :)

    YanıtlaSil

Okuduğum bloglar