FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

28 Ağustos 2017 Pazartesi

Anime İncelemeleri - Mahou Shoujo Madoka Magica


madoka magica ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya ben Menolly!

Günler,ne günü,belki de haftalar önce bitmiş olan Madoka Magica incelemesini sonunda,hatta anca yazmayı başardım.
Geçen yıl sonuydu galiba Kalafina şarkıları falan dinliyordum,o zaman Kalafina'nın Magia şarkısına bağımlıydım,hala da bayılırım.Hatta şu an yazıyı onunla yazıyorum,ay yükseliyorum lan dinledikçe :D
Neyse şaka bir yana bu Magia şarkısı Madoka Magica adlı animenin ending müziği imiş,sonradan öğrenmiştim,öğrendikten sonra da böyle bir şarkının kullanıldığı anime kesin harikadır diye düşünerek Madoka Magica'yı uygun bir zamanda izlemeye kendime söz verdim.
Ve bu uygun zaman animelerin birine başlayıp birini bitirdiğim yaz ayları idi.
Aslında sırf incelemesi değil,kendisi de gecikti bu animenin.12 bölümlük,bir haftaya,hatta bir kaç güne bitirilebilirdi ama üzerime nasıl bir uyuşukluk çökmüşse uzadı da uzadı.
Neyse,sonunda bitirdim ve buyrun incelemesi de burada.




madoka magica ile ilgili görsel sonucu

Herkes gibi eğer fotolarına falan bakmışsanız 'bunun neresi korkunç lan'gibisinden bir tepki vermeniz gayet normal.Fakat,anime tam bir gerilim,korku,böyle dehşet dramımsı bir anime.İlk başladığında herkes çocuk animesi sanıyor,çizimlerinden,ilk bölümlerinden dolayı.Ama aslında çocuk animesi falan değil,çok çok farklı,çok çok gizemli.

Hangi akla hizmet çizimler öyle hiç bilmiyorum ama,çizimleri şahsen hiç hoşuma gitmiyor.
Konusuna gelirsek:

Madoka Kaname arkadaşı Sayaka Miki ile birlikte liseye giden sıradan bir kızdır. Bir gün karşılarına kediye benzeyen Kyubey adında bir hayvan çıkar. Kyubey onlara bir dileklerini gerçekleştirebileceğini söyler. Ancak bunun karşılığındaysa büyücü kız olup cadı denen varlıklara karşı savaşmaları gerekmektedir. Bu tekliften bir gün sonra Akemi Homura adında başka bir kız gelip Madokaya teklifi ne olursa olsun kabul etmemesini söyler. Aynı gün Mami Tomoe adında kendilerinden bir üst sınıfta olan başka bir büyücü kızla karşılaşırlar. Mami de Madoka'yı büyücü kız olmaya davet eder. Kararsızlık içinde kalan Madoka, arkadaşı Sayaka'nın da büyücü kız olup Madoka'yı büyücü kız olmaya davet etmesiyle daha büyük bir çelişkiye düşer. Bölümler ilerledikçe çelişkiler büyüyecek ve ortaya çok daha korkunç ve karanlık gerçekler ortaya çıkacaktır.
(Vikipedi'den)

madoka magica ile ilgili görsel sonucu

Madoka Magica,nasıl yorumlayacağımı bilmediğim de bir anime,çünkü animeyi sevmekle sevmemek arasındaki o ince çizgideyim.Beğendiğim noktaları da var ama beğenmediğim noktaları da az değil.Gerçekten sevilmeyi,puanını hakeden,gerçekten de korkunç bir anime,fakat yine de sanki bazı eksikleri de var gibi.

Öncelikle,ilk bölümlerde sıkılabilirsiniz ki ben yaşadım,ama anime devam ettikce,özellikle sonlara geldikce öyle bir heyecan artıyor ki böyle nefes almadan izliyorsunuz.Bu yönden biraz Another'a benziyor.
Öte yandan,sonunda şok olabilirsiniz,çünkü çok tatlı ve masum bir şekilde başlayan animenin sonlarında gerçekten güzel bir tersköşe var.Sadece şunu söyleyeyim,animenin başından beri öğrendiğiniz hiç bir şey gerçek ya da doğru olmayabilir.Sonu Steins Gate gibi,izleyenler bilir.
Taş gibi spoiler
O son neydi öyle lan...
Gerçi Steins Gate izlemiş ve sevmişseniz muhtemelen zevkli olmuştur,anime bir Steins Gate olmasa da başarılıydı.
Olan Homura'ya oldu yaa...Kız Madoka'yı kurtarayım derken harcandı gitti.O kadar geriye gidip gidip gelmesi de bir işe yaramadı,psikolojisini bozdu,sonunda da Madoka falan kalmadı.
Hatta bir yerden sonra 'Homura alfa çizgisinde bir şey yapamazsın beta'ya geçmen lazım kızım!' diye bağırasım geldi,Steins Gate izleyenler bilir.Muhtemelen alternatif dünyaları bir birine katıp,bir Life İs Strange gibi karma karışık zaman çizgileri yarattı Homura :/ Fakat,yaşadıkları gerçeklikte her şey iyi ve düzgün oldu neyse ki.
Taş gibi spoiler bitti
Başarılı bir anime,fakat şunu da söylemeliyim ki, çok bir şey beklemeyin.Güzel,sürükleyici,eğlenceli.Gerçi sonunda depresyona da girebilirsiniz,biraz fazla dram olabilir.Çoğu kişi ağlamış,ben ağlamadım,ağlatamadı beni.

madoka magica ile ilgili görsel sonucu

O cadılarla savaştıkları bölümlerdeki çizimler,o sahneler falan çok harika ama,o gerginliği,korkunçluğu güzel yansıtmışlar.Farklı bir hava katmış o tür bir çizim.

Anime başında kızların büyücü kız olma şeyine oyun gibi bakmaları,bunu çok kolay sanmaları beni deli etti.Ya güzel güzel yaşıyorsunuz,niye illa belanın içine sokuyorsunuz kendinizi?
Kyouko'nun dediği gibi,asla başkaları için bir şey dilemeyin,çok haklı,ne dilersek kendimize dilemeliyiz.
Peki bu animede bence en arızalı,en salak,en gerizekalı karakter?Kesinlikle baş rol,Madoka.Gerçi sonunda o olmasa yandıydık ama,bu mal olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Şöyle ki,Madoka tam bir crybaby.Tam bir ergen.Tam bir bebek.Çizimler karakterine tam uyuyor.Ben hayatımda bu kadar ota boka ağlayan bir insan görmedim.Zaten gerçek hayatta da herşeye ağlayan,herşeye gözleri dolan insanları sevmem.Çok pis gıcık oldum Madoka'ya.
Öte yandan evet,ne geçmişte ne de o zamanki şimdide ne Madoka'nın ne diğerlerinin yaşadıkları kolay değil falan filan ama,yine de gıcık etti beni.
Favori karakterim ise muhteşem Homura.Gerçi o kadar uğraştı ama bir sonucu olmadı ama,bence animedeki tek düzgün karakter kendisi.Soğukkanlılığı olsun,aklı başındalığı olsun,harikaydı.

Spoiler
Annesi olmasaydı Madoka'nın nah kurtulurdu o dünya.Annesi izin vermeseydi çoktan Walpurgis gecesi dünyayı yok etmişti.
Madoka'nın sondaki o maddeye,kavrama dönüşme konusu bana Lucy filmini hatırlattı,izlemişseniz biliyorsunuzdur.O da filmin sonunda maddeye dönüşüp, 'ben heryerdeyim' demişti ya,animede de sonunda Madoka'ya öyle bir şey oluyor.
Spoiler bitti

Kyubeey karakteri,bir yandan sinir olmalık,bir yandan da aşırı mantıklı bir karakter bence.Söylediği şeyler mantıklı,ama bir yandan da insanların duygularına ve uzun zamanlar boyunca sürdürdükleri yaşam tarzı ve kurallarına uymuyor.İnsanları kurban etmek,doğru değil,nasıl olursa olsun.

Spoiler
Anime bitiyor,ama Madoka hala aynı Madoka.Az kalmıştı,şu kız dönüşsün artık lan diye isyan edecektim ki,dönüştü.
Madoka anime sonunda cadıların yok olmasını dileyince 'e sonunda be Madoka,çok şükür canım,anca mı aklınıza geldi?' gibisinden bir tepki verdim.Gerçekten şimdiye kadar zibilyon tane büyücü kız olmuş ve hiçbirinin aklına gelmemiş mi.IQ -_-
Bir de ruhun taşa geçmesi durumu var.Bu da spoiler'a girebilir diye buradan bahsediyorum.Ruhlarının taşa dönüştüğünü öğrenen ve artık cismen,yani bedenen yaşamadıklarını kavrayan kızlar,adeta depresyona giriyorlar,ama bence çok saçma.Yani,nolmuş ruhun taştaysa,yaşıyorsun işte,nefes alıyorsun,konuşup düşünüyorsun işte.Ruhun ha taşta olsun ha yumurtada.Sonunda varsın.
Şey gibi oldu bu da,düşünüyorum,o halde varım :D
Ama cidden,bu konuda masum görünen şerefsiz Kyuubey'e katılıyorum.Hem ruhun taşta olmasa o kadar cadıyla nasıl savaşırdın acaba?
En sonunda cadılar yok olsa da hortlak mı ne öyle bir şey çıkmış.Neyse,en azından büyücü kızlar kendilerini tüketip sonunda yok olmuyorlar.
Spoiler bitti

madoka magica ile ilgili görsel sonucu

Animenin bence sonunda verdiği mesaj çok açık,kötülük bitmez,siz onunla mücadele etmedikçe.Kötülük hep var olacaktır,ama mutlaka iyilik,umut ışığı da vardır ve umut,iyilik var oldukça kötülükle mücadele edilebilir.
Bence iyiydi,dediğim gibi,başarılıydı,çizimleri ve bazı senaryo hataları dışında gerçekten güzel bir animeydi.İzleyin bence,yani boş zamanınız varsa,izleyecek anime bulamıyorsanız.
Ha,unutmadan,son olarak müzikleri.Opening'i gram hoşuma gitmese de,ending bir harika,dediğim gibi Magia.Kalafina'nın belki de gelmiş geçmiş en harika şarkılarından olan Magia ending.Onu kesinlikle dinleyin,insanın tüylerini ürpertiyor.
Opening dediğim gibi fazla masum.

Şimdi Diabolik Lovers izliyorum(nedeni bilmediğim bir şekilde,uzun zamandır aklımdaydı).
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne!
Logo Design by FlamingText.com

8 yorum:

  1. Ben de fotoğraflardan sonra yorumları görünce şok oldum ��. Hiç gerilim korkuya benzemiyor dediğin gibi. Anime severim bu da baya kısaymış izleyeceğim, merak ettim. Teşekkürler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk animesi gibi geliyor ilk başta :) Rica ederim ^_^

      Sil
  2. Çok anime izleyemiyorum ama bunu gerçekten merak ettim, özellikle taş gibi spoilerından sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taş gibi spoiler evet :D Ama onlardan da bahsetmezsem içimde kalır,ben de öyle bir yol buldum ^_^
      Keyifli izlemeler ~

      Sil
  3. hi dear,
    i'm a new follower of your blog,
    can you follow mine on my blog?
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi,welcome to my blog :)
      I'm going to your blog,thanks ^_^

      Sil

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...