14.7.17

En sevdiğim AKB48/48-46 unit şarkıları


keep calm and listen AKB48 ile ilgili görsel sonucu

Jpop listelerini ele geçiren,bütün Japonyada,hatta dünyada popüler olan,genellikle çok fazla güzel kız idolle ve akılda kalan nakaratlarla dolu olan 48/46 unit şarkılarından benim favorilerim neler?

Pat diye bir giriş yaptım biliyorum,ehehe :D
Uzun zamandır,çok uzun zamandır taslak olarak kalan bu yazının artık yayınlanmasının zamanı geldi.O gün bu gün!


Jpop'un en sevilenlerinden sayılan AKB48 ve benim tabirimle onun türevleri,her yıl en çok dinlenen ve listelerde başı çeken şarkılar çıkarır.Yani listelere baktığınızda 48/46 gruplarının bütün listeyi yalayıp yuttuğunu görürseniz şaşırmayın.
En iyi şarkıları,en çok dinlenen ve satan şarkıları çıkarırlar ve çok popülerdirler.

Bu gün,çok dinlemediğim fakat yine de az da dinlediğimi düşünmediğim AKB48 şarkılarını derledim.Ben hangilerini seviyorum?Size kendi sevdiklerimden hangilerini tavsiye ederim?Benim dinlediklerim hangileri?

Hadi başlayalım.
(bu arada sadece AKB48 değil,burada 48/46 gruplarının hepsinden şarkılar var)


AKB48 - Shoot Sign

İlgili resim

AKB48'in son çıkan şarkılarından ve kesinlikle en sevdiğim de diyebileceğim Shoot Sign'dan daha önce bahsetmiştim.Güzel vokallerin güzel bir altyapı üzerine serpiştirildiği başarılı şarkının,aynı zamanda sözleri de güzel.
Klibi de yine film tarzında,arkasında çok emek olduğu belli olan bir klip.Tabii biraz fantastik de bir klip olduğundan bu nedir diye bir tepki verirseniz sizi suçlamam :D
Şarkı hala tüylerimi diken diken ediyor.Aynı zamanda Tofu Pro Wrestling adlı dizinin de tema şarkısı olan Shoot Sign,sevilen üyelerden Kojima Haruna'nın da son şarkısı.Klipte de Haruna başrölü oynuyor ve klip başarılı bir profesyonel güreşçi olan kızdan(Haruna) bahseditor.Onun bir süre sonra güreşi bırakmasını.Haruna'nın ayrıldığını düşünürsek,klip özellikle çok güzel yapılmış bence.Ve o klibi görünce aklıma çok sevdiğim güreşçi Ura Erika da gelmiyor değil.
Dinlemeden geçmeyin.
AKB48 - Shoot Sign


AKB48 - High Tension


İlgili resim

Bu şarkıdan daha önce de bahsetmiştim.Çok enerjik,deli dolu,böyle harika bir şarkıdır ve ilk dinlediğim AKB48 şarkılarındandır.Dinlemekten çok zevk aldığım,dans edilesi bir şarkıdır kendisi.
Şarkı hakkında bilgilere gelirsek,High Tension AKB48'in 46. teklisidir.AKB48 üyelerinin birçoğunun oynadığı Cabasuka Gakuen adlı dizinin şarkısıdır.Eski üyelerden Shimazaki Haruka'nın son teklisidir.Müzik klibinde de Haruka baş roldedir.Eğlenceli,renkli,bol danslı bir müzik klibi var.
AKB48 - High Tension

AKB48 - River

AKB48 river ile ilgili görsel sonucu

River!River!River!
Ahh,AKB48'in eskilerini özleyen bir tek ben olamam değil mii?Eski AKB48'i geri getiriin :(
Bu eski şarkı,mükemmel.Özellikle başları çok harika.Asker temalı bir klibi var,üyelerin asker eğitimi aldıkları,zorlukları geçtikleri bölümler falan var.Klibi özellikle çok güzel.Sert,hızlı başlayıp yavaşlıyor.AKB kızlarının ilk şarkılarından,pırıl pırıl bir 2009 şarkısı.
Resmi bilgilere gelirsek,River AKB48'in 14. teklisi.AKB kızlarının ilk Oricon'da 1. olan şarkısıdır.7 yıldır kadın idollerinkilerin arasında en çok satan tekli ve  kadın idoller arasında 2009'un ikinci en çok satan teklisidir.AKB48'in ilk başarılı şarkılarındandır.
AKB48 - River
AKB48 - Beginner

akb48 beginner ile ilgili görsel sonucu

Be your position!Set!
AKB kızlarının en sevdiğim şarkılarından,özellikle bu aralar yatıp kalkıp dinlediğim şarkılardan.İnsanı kendine bağlayan bir şarkı.Aynı zamanda AKB48'in en sevilenlerinden.Yine müthiş,inanılmaz,harika eski şarkılardan.2000-2014 arası bence en güzel şarkıların çıktığı zamanlar Jpop'da.Kpop'da da o yıllarda efsaneler doğmuştu.Bu da yine parlak,fantastik bir 2010 şarkısı.
Beginner AKB48'in 18. teklisi.Tekli 2010'un en çok satan teklilerinden.RİAJ bu tekli için 250,000'den fazla kez indirildiği için kızlara Platinium ödülü vermiştir.
AKB48 - Beginner

AKB48 - Gingham Check

akb48 gingham check ile ilgili görsel sonucu

AKB kızlarının,arkalarında duran prodüksüyonun,Akamoto Yasushi'nin,King Star plak şirketinin,DefSTAR'ın ve elbette ki Sony Music'in ne kadar harika ve fantastik olduklarını,ne kadar çok çalıştıklarını ve ne kadar yetenkli olduklarını gösteren tekli bence.Yine favorilerimden ve özellikle klibi, bir 'aferin'i hakediyor.Çünkü cidden adeta film olsa izlenir bir klipti.Arkasında ne kadar emeğin olduğu belli.İzleyin ne dediğimi anlayacaksınız,ben ağızım açık izledim zira :D
AKB48'in 2012 ağustosunda piyasaya sürülen 27. teklisi Gingham Check,Oshimo Yuko'nun başrolü oynadığı inanılmaz,büyük ve film tadında bir kliple hayranlarına sunuldu.
AKB48 - Gingham Check

AKB48 - Blue Rose (alt grup DiVA)

akb48 blue rose ile ilgili görsel sonucu

Enfes şarkılardan biri olan,özellikle altyapı ve melodisini,müziğini çok sevdiğim Blue Rose,AKB48'in kızlarından Team K grubunun özel albümü olan Seishun Girls'ün şarkılarından biri.Hepsine favorim diyorum ama,Blue Rose gerçekten bir başka güzel bence.Team K üyelerinin kendi seslendirdiği Blue Rose'a bir göz atmanızı istiyorum.
Albümün şarkılarından biri olan Blue Rose'un klibi yok bu arada.
AKB48 - Blue Rose

Nogizaka46 - İnfluncer

nogizaka46 influencer ile ilgili görsel sonucu

İnflueenceeer!
Enfes bir melodisi,enfes bir dansı ve enfes bir klibi olan(özellikle kızlar çok güzel olmuş) bir Nogizaka46 şarkısı.48 ve 46 gruplarının bir biri ile rekabet halinde olduğunu(özellikle AKB ve Nogizaka) düşünürsek,bence şu anlık 46 grupları biraz da olsa önde(tabii ki AKB her zaman ayrı güzel ama Shoot Sign çok iyi olsa da en son çıkan şarkıları pek de hoşuma gitmedi,eski AKB daha iyiydi,46 grupları ise farklı ve yaratıcı klipleri ile hep daha başkalar benim için).
Şarkı da güzel,bence bir gidin dinleyin.
Nogizaka46 - İnfluencer

Keyakizaka46 - Fukyouwaon

keyakizaka46 fukyouwaon ile ilgili görsel sonucu

Boku wa yada! :D
Bayıldığım,aşık olduğum Keyakizaka46 şarkısıdır kendisi.Keyakizaka46 Nogizaka'nın ilk alt grubu,ikinci 46 grubu yani.Daha yeni olsalar da,gerçekten çok iyi işler başarıyorlar.Klibi de yine her zamanki gibi,açık havada Keyakizaka kızlarının dans ettiği bir klip.Ama şarkı çok güzel olmuş.
Zaten ilk şarkıları Silent Majority ve Futari Saison'u çok beğenmiştim,öve öve bitirememiştim,listeleri silip süpürmüştüler,aynı şekilde devam ediyorlar.Başarılar onlara o zaman.
Keyakizaka46 - Fukyouwaon

AKB48 - Manatsu no Sounds Good!

akb48 manatsu no sounds good ile ilgili görsel sonucu

Yaz şarkıları yazımda bu şarkıdan bahsetmiştim.Tam bir yaz şarkısı,klibi de tam öyle.Çok fazla dinlemesem de arada sıkıldığımda açtığım bir şarkı.
Kendisi 2012 mayısında piyasaya sürülen 26. teklileri.İlk gününde 1,170,554 kopya satmış ve listeyi silip süpürüp bire yerleşmiş.Çok şaşırdım :D
AKB48 - Manatsu no Sounds Good!

AKB48 - UZA

akb48 UZA ile ilgili görsel sonucu

Geldik listenin en güzel isimlerinden birine.Fantastik,inanılmaz şarkılardan biridir UZA.Ben size diyorum AKB48'in eskileri ayrı bir güzel.
Dansı ayrı güzel olan UZA,bir ara gerçekten çok fazla dinlediğim bir şarkıydı.Bu klipte o zamanki AKB kızları ayrı bir güzeldi.
2012 teklilerinden olan UZA,AKB48'in 28. teklisi.Üyelerin dans ettiği klibinde Oshima Yuka ve Matsui Jurina başı çekiyor ve en öndeler.
AKB48 - UZA
AKB48 - Love Trip/Shiawase wo Wakenasai

akb48 love trip ile ilgili görsel sonucu

Her ne kadar High Tension'u daha çok sevsem de,dinlediğim ilk AKB şarkısı Love Trip.Geçen yılın ağustosunda,çıktığı zamanlarda dinlemiştim,AKB48'i yeni keşfettiğim zamanlarda.Sevmiştim ve hala seviyorum.
Klibi özellikle tatlı,AKB48 üyelerinin bir sürü yere gidip,bir sürü çifti birleştirdiği ponçik bir klip.Yüzünüzde aptal bir gülümseme oluşturur ki bende öyle oluyor.
Teklide yer alan diğer şarkı ise Shiawase wo Wakenasai,daha yavaş ve daha ballad bir şarkı.O da çok güzel.
Tam adıyla Love Trip/Shiawase wo Wakenasai AKB48'in 45. teklisi."LOVE TRIP" Toki wa Kakeru Shoujo için,'Shiawase wo Wakenasai' Zexy için,'Hikari to Kage no Hibi' Netto Koshien için,'BLACK FLOWER' Crow's Blood için tema şarkısı olarak kullanılmıştır.
AKB48 - Love Trip
AKB48 Shiawase wo Wakenasai

AKB48 - Green Flash

akb48 green flash ile ilgili görsel sonucu

Duygu dolu bir 2015 şarkısı olan Green Flash,AKB48'in 39. şarkısı.Son zamanlarda çok dinlediğim bir şarkı.
Gidin ve dinleyin.
AKB48 - Green Flash

AKB48 - Kimi Wa Melody

akb48 kimi wa melody ile ilgili görsel sonucu

Kimi wa Melody,Melodyy!
Kimano'larla dolu bir klibi olan şarkı,bu aralar çok dinlediklerimden yine.
Bir de bu tekliyle dört üyenin gruptan mezun olduğunu düşünürsek,uygun bir klip olmuş.
AKB48'in 43. teklisi.Aynı zamada AKB48'in 10. yıl dönümü özel şarkısı olan Kimi Wa Melody,Itano Tomomi, Oshima Yuko, Shinoda Mariko, ve Maeda Atsuko'nun ayrılış özel şarkıları,son teklileri.2016 martında piyasaya sürülmüş bir tekli.
AKB48 - Kimi Wa Melody
AKB48 Heavy Rotation

akb48 heavy rotation ile ilgili görsel sonucu

Fazla AKB48 oldu değil mi?Tamam,şimdi bitiyor.
İzlediğim ilk kliplerden,ayrıca AKB48'in en bilinen şarkılarından olan Heavy Rotations,herşeyiyle bir dans şarkısı,baş ağrıtıyor dediğimiz şarkılardan.
Bir kaç dinlemeden sonra beyninizde dönmeye başlaması normaldir. :D
17. AKB48 teklisi olan Heavy Rotation,500,000 defa indirilmiştir. AKB48 - Heavy Rotations

SKE48 Vacancy/Kin No Ai,Gin No Ai

ske48 kin no ai gin no ai ile ilgili görsel sonucu

İkisi ayrı şarkı ama yazı uzadığı için ikisinden birlikte bahsedeceğim.
AKB48'in kardeş gruplarından olan SKE48'in bu iki şarkısını çok seviyorum.Daha çok Kin No Ai,Gin No Ai'yi seviyorum.
 Vacany AKB48'in Shoot Sign teklisindeki şarkılardan biri.
Kin No Ai,Gin No Ai ise SKE48'in 20. teklisi.Matsui Jurina'nın oynadığı TBS dizisi Shihei - Death Cash -'ın tema şarkısı.
Dinleyin.
SKE48 - Vacancy
SKE48 - Kin No Ai Gin No Ai

NMB48 - Junjou U-19

nbm48 junjou u-19 ile ilgili görsel sonucu

AKB48'in kardeş gruplarından olan NMB48'in şarkısı.3. teklileri,2012 şarkılarından.
NMB48 - Junjou U-19

HKT48 - 12Byo

hkt48 12byo ile ilgili görsel sonucu

Yine dans edilesi şarkılardan biri.Enerjik dansını özellikle sevdiğim HKT48 şarkısı.
HKT48 - 12Byo

NGT48 - Seishun Tokei

ht48 seishun dokei ile ilgili görsel sonucu

AKB48'in diğer kardeş grubu NGT'nin tatlış klibi ile ayrı bir sevdiğim çıkış şarkısıdır kendisi.2017 nisanında piyasaya sürülmüş,daha yeni şarkılardan.
Klipte üyeler el ele tutuşup,anaokulu çocukları gibi geziyorlar :D
NGT48 - Seishun Tokei
JKT48 - Mae Shika Mukanee

jkt48 mae shika mukanee ile ilgili görsel sonucu

Endonezce şarkıları severim.Bu kızlar da AKB48'in Endonezya şubesi, aklıma geldikçe gidip dinliyorum.Eğlenceli bir şarkı :)
JKT48 - Mae Shika Mukanee

SHN48 - Princess's Cloak

SHN48 Princess's cloak ile ilgili görsel sonucu

Klibini izlediğimde 'ne güzel bu kızlar yaa' dediğim,hafif İspanya/Brazilya esintileri barındıran Princess's Cloak AKB48'in Çin şubesi SHN48'in en yeni şarkısı.Bunu da dinlemedin geçmeyin.Bağımlılık yapıyor bende kendisi çünkü.
SHN48 - Princess's Cloak

Bu da sonuncusuydu.Sonunda bitirdim!
Exile yazısı bekliyor şimdi beni.Uzun zamandır yazamıyorum,bir türlü elim gitmiyor ama yarın bir sorun olmazsa yazıp yayınlamayı düşünüyorum.
Uzun zamandır bahsetmek istediğim bu şarkılardan da bahsettiğime göre,rahatlayabilirim.İçimde kalmamış oldu :D
Bi ara bunun Morning Musume versiyonunu yapmalıyım.
Umarım size bir nebze olsun Jpop dinletebilmişimdir.
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

6 yorum:

  1. Biliyor musunn hiç j-pop dinlemedim. K-pop dinledim,dinliyorum da bazen ama bu tanıttıklarını gözden geçirmek gerek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinle dinle,çok güzeller.
      Keyifli dinlemeler :)

      Sil
  2. valla sayende alıştım bu müziklereee açıp yutuptan japon kore gruplarını izliyom özellikle kız grupları çok şeker ve eğlenceli yiaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman dans :D Şakası bir yana ne mutlu bana o zaman^_^

      Sil

Okuduğum bloglar