3.6.17

Anime İncelemesi - Rurouni Kenshin - Bir Gezginin Hikayesi

rurouni kenshin ile ilgili görsel sonucu



Olá!
(portekizce merhaba,SiS'den sonra portekizceye taktım)
Rurouni Kenshin bitti!Duymayan kalması!Bitirdim!




rurouni kenshin ile ilgili görsel sonucu

Önce Rurouni Kenshin nedir?Ne değildir?
Rurouni Kenshin: Meiji Swordsman Romantic Story (るろうに剣心: 明治剣客浪漫譚 Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan), mangaka Nobuhiro Watsuki tarafından oluşturulmuş bir manga ve anime serisidir. Hikâye Japonya’nın Meiji Restorasyonu döneminde geçer. Orijinal başlık DVDler’de korunmasına rağmen, OVAlar’ının İngilizce sürümleri ve filmi Samurai X adıyla yayınlanmıştır. Dizi, bir zamanlar Hitokiri Battōsai ("Battōjutsu ustası katil") olarak bilinen Himura Kenshin’in bir daha asla adam öldürmemeye yemin etmesinin ardından başlayan hikâyesini anlatır.
Manga orijinal olarak Şūeişa’nın Haftalık Shounen Jump dergisinde 2 Eylül 1994’ten 4 Kasım 1999’a kadar yayınlandı ve 28 tankoubon cildi ile tamamlandı. Manganın Amerika Birleşik Devletlerin’de yayınlanması VIZ Media ile sağlandı. Rurouni Kenshin, bazı İngilizce yayınlarında "Rurouni"nin kaba bir çevirisi olarak "Gezen Samuray" şeklinde adlandırıldı.
Rurouni Kenshin Hikâye Kenshin’in Tokyo’da Kaoru ile karşılaşması ile başlar. Kaoru, Battousai olduğunu iddia eden bir adamın izini sürmektedir ve ilk başta Kenshin’in o olduğuna inanır fakat Kenshin’in sakarlığını ve sakabatōsunu ("ters ucu keskin kılıç") gördükten sonra onun, efsanevi katil olmasına ihtimal olmadığına karar verir. Asıl hainin cezalandırıldıktan sonra intikam arayan eski bir Kamiya dojo öğrencisi olduğu anlaşılır. Kaoru, sahte Battousai tarafından yakalanır fakat bu esnada Kenshin ortaya çıkar, gerçek Battousai’nin o olduğu anlaşılır ve sahtesini ve çetesini, hiç kimseyi öldürmeden yener. Kenshin, "Hiten Mitsurugi-Ryu" olarak bilinen eski ve güçlü bir kılıç tekniği kullanmaktadır. Dojoda kalması önerildiğinde Kenshin, geçici olarak rurouni (Jap: avare(gezgin)) olmayı bırakmaya ve dojoda kalmaya karar verir.
(vikipedi'den)

rurouni kenshin ile ilgili görsel sonucu

Rurouni Kenshin,ilk başta konusu hoşuma giden,fakat kararsız kaldığım bi anime olmuştu.Açıkcası en çok izlenmesi gereken animeler arasından,yani daha çok şöyle diyeyim,izlemeden ölmememiz gereken yapımlar arasından,efsaneler arasından seçtiklerimle listeyi hazırlarken,Rurouni Kenshin de yazdıklarım arasındaydı.Last Exile bittikten sonra,araştırmaya başladım ve konusunu çok sevdim.Tarihi hikayeleri çok severim,özellikle de içinde samuray konusu varsa.Samurai Champloo da hoşuma giden bi animeydi zaten.O yüzden,dedim tamam izliyorum ben bunu.
Fakat,şimdiye kadar uzun soluklu anime izlememiş olan azcık acemi ben,uzunluğundan azcık korkmuştum.Uzunca araştırdım.Geldiğim sonuçlara göre,animenin 62. bölümünden sonra mangadan kopma oluyordu ve kalan bölümler filler,yani doldurma bölümlerdi.Ben de dedim 62. kadar izleyelim hadi.Sonrasına sonra bakarız.
Şimdi yalan olmasın,ilk bi 15-20 bölüm az da olsa sıkıcı geçmiyor değil.Ama ben o bölümleri de seviyorum.Aksiyon sonra gelse de,o bölümlerdeki hikayeler çok hoştu.
Fakat,hiç bi şey sonradan gelen hikayelerin,Shishio Makoto ve Juppongatana'nın yerini veremez.Çok sevdim,çok bayıldım.Kesinlikle harika yapılmıştı ve titizlikle işlenmişti.


rurouni kenshin wallpaper ile ilgili görsel sonucu

Kenshin,Kenshin,Kenshin...Sendeki merhamet,sendeki vicdan,sendeki geçmiş,sendeki muhteşemlik...Her genç kadının kalbini çalabilecek,her kesin güvendiği,inandığı o inanılmaz adam.(benim kalbimi çalmadı o ayrı tabii,ama Kenshin'in de yeri bende ayrıdır :D)
Yüzündeki çarpraz yaradan,şimdiye kadar yaşadıklarına kadar,muhteşem bi adam.Müthiş bi karakter kendisi.Meşhur Hitokiri Battosai ve aynı zamanda gezmeyi asla bırakmayan bi Rurouni.
Animedeki kötü karakterleri bile beğendim.O kadar harika yani.Şimdiye kadar neden izlemedim acaba?Güzel bi soru.
Şimdi anime,yukarıdan da okuduğunuz gibi bizim gezgin Himura Kenshin'i ve başından geçenleri anlatıyor.Harika bi kurgusu,müthiş bi hikayesi var.Karakterler,başlarından geçenler ve sebepleri çok mantıklı ve gerçek anlamda kötü karakterlerden bile nefret edemiyorsunuz çünkü bi sebepleri var.
Dediğim gibi biraz uzun bi seri.95 bölüm ve 62den sonra filler,yani doldurma bölümler oluyor.Bir de OVA'ları(animelerin televizyonda yayımlanmayıp video kasetlerde,CDlerde satılan ek bölümleri) var.Onlar da iki tane,bir tanesi dört bölümlük,adı Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan Tsuiokuhen,diğeri iki bölümlük,adı .Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan – Seisou-hen.Dört bölümlük olan Kenshin'in gezgin olmadan önceki hayatından bahsediyor.İki bölümlük olan ise animenin devamı.Animede biten hikayeden bahsediyor ve hikaye o iki bölümlük OVAda bitiyor.


rurouni kenshin wallpaper ile ilgili görsel sonucu

OVAları da izleyip geldim buraya.Şunu söyleyebilirim ki, anime zaten benim için dört dörtlük.Gerek müzikleri olsun gerek karakterleri gerek çizimleri,gerek hikayesi olsun harika.OVAlar da bi o kadar güzeller,tek eksik çizimleriydi.Onun dışında kesinlikle bi başyapıttı.
Ben animenin esas bölümlerini bitirdikten sonra OVAlara geçtim ama bence animeden önce Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan Tsuiokuhen(4 bölümlük OVA,Kenshin'in geçmişinden bahsediyor) izlemek,daha sonra animeyi izleyip Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan – Seisou-hen(2 bölümlük OVA,serinin finali) izlemek daha doğru.Ya da daha da iyisi animenin ortalarına ilk OVA'yı izleyip bitirdikten sonra diğerini izlemek daha doğru bi seçim olur.Seçmek size kalmış.
Her nasıl izlerseniz izleyin,anime kesinlikle bi efsane,ayrı bi dünya.
Favori karakterim kim derseniz,benim favori karakterim Sanosuke arkadaşlar.Kenshin'in yeri ayrı tabii ama favorim kesinlikle Sanosuke.Bilmiyorum ilk başından beri Sanosuke'yi daha çok seviyordum.
Sanosuke'den sonra ise Kenshin'in ustası Hiko Seijiro.

Animedeki müzikler,openingler,endingler,hepsi çok güzeldi.Çoğu kişi openingleri beğenmemiş ama ben ikisini de seviyorum.Dinlemeden geçmeyin.
Rurouni Kenshin opening 1
Rurouni Kenshin opening 2
Rurouni Kenshin ending 1
ending 3

rurouni kenshin ile ilgili görsel sonucu

Dediğim gibi animedeki kötü karakterlerden nefret edemiyorsunuz.Animenin esas kötü karakteri,Shishio Makoto'dan nefret edebildiğimi söyleyemem.Adam havalı ya.Tamam yanmış,tipsiz,pislik falan ama farklı yani.Ve,sebebi de,gerçekten çok mantıklı.Suçlamak mümkün değil kendisini çünkü başından geçenler kötü,başına gelenler kötü.
Ayrıca animede bahsedilen bi çok savaşçı grup var ki onların da hikayeleri büyüleyici.Örneğin Sekihoutai,Oniwaban,Shinsengumi,Juppongatana.
Daha ne diyebilirim ki?Zaten harika olduğu,inanılmaz olduğu bi sürü izleyici tarafından doğrulanmış bir anime.Bence vakit kaybetmeden izleyin.
Bir de filmleri var ki, vakit bulduğumda onları da izleyeceğim.Çok güzel olduğu söyleniyor.
Ginga E Kickoff var sırada. :)
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar