FUDANJUKU

FUDANJUKU
Kesinlikle dinleyin.

Bangtan Sonyeondan

Bangtan Sonyeondan
Kesinlikle dinleyin.

8 Nisan 2017 Cumartesi

Önyargı ve Irkçılık belası


ırkçılık ile ilgili görsel sonucu

♫CL - Lifted
Çok sinirliyim.

Hepinize merhaba!

Çok sinir olduğum bir durumdan bahsetmek istiyorum.Önyargı ve ırkçılık.


İlgili resim

Anlamıyorum ya.İnsan neden başka bir insan hakkında,tanımadığı,hakkında bilmediği bir insan hakkında kötü düşünebilir?Hepimiz insan değil miyiz?Derisi siyah olunca uzaylı mı oluyor?Ya da gözleri normalden daha küçük,çekik olunca?Ya da ne bileyim,görünüşünden senden farklı bir şey olunca?Sadece görünüşü de değil,insanlar saygı duymadan,başkalarının inandığı şeyleri de kötülüyor.Onun inancı senden farklı olabilir.Saygı duyman gerekir.

Sanırım,ırkçılık nefretim Asya sevgim başladıktan sonra daha da belirginleşti.Önceden de vardı,önceden de sevmiyordum insanları ayıranları ama son zamanlarda bu konuda daha hassas oldum.Hoşuma gitmiyor.İnsanları sınıflandırmak,insanları farklı özelliklerine göre ayırmak.Bana göre,bir insan sadece kalbinin temizliği ile sınıflandırılabilir.


İlgili resim

Önyargı.Dünyanın bir çok ülkesine bir çok insanın önyargısı vardır büyük ihtimalle.Kabaca 'çekik gözlü' adlandırılan uzakdoğu insanlarına karşı olan önyargı,Hindistana ve kültürüne olan önyargı,Afrikaya olan önyargı...Ne bileyim ya.Garip gerçekten.


ırkçılık ile ilgili görsel sonucu

Bence hepsi insan.Hepsi aynı.Hepimiz Adem ve Havva'dan gelmiyor muyuz?Sen Adem ve Havvanın soyundan geliyorsun da o uzaylı soyundan mı geliyor?

Neden böyle bir şey yazma isteği hissettim?Çünkü bezdim artık.Zaten uzun zamandır beni deli eden bir konuydu.Hem de bu sabah teyzem ve annemin 'japonlar köpek yer' konuşmasından sonra yazmak istedim böyle bir yazı.İçim içimi yiyor çünkü.
Laf arası da sıkıştırayım, JAPONLAR KÖPEK YEMEZ!
İnsanlar nerede gözleri küçük,daha doğrusu gerçek anlamıyla,göz kapakları diğerlerinden şişkin olduğu için gözleri küçük görünen birini görseler,bilip bilmeden yargılıyorlar.Bazıları onları sadece çinli sanıyor,bazıları japon,bazıları koreli.Adamım çekik gözlüler sadece bir ülkeden oluşmuyor!Cahilliğinize son verseniz diyorum hani.


önyargı ile ilgili görsel sonucu

O zenci(!),o kirli,hamama götürelim onu,aç kalmıştır Afrikada.Çekik gözlü bak japon kesin,ay köpek yiyor onlar be.Bak işte böyle saçma adet bir tek Hindistanda olur.İneğe tapıyor onlar.Almanlar mı?Nazi köpekleri.Araplar?Hala develerle geziyorlar.Ruslar tilki ya.ABD dünyanın en kötü ülkesi.Türkler mi?Cahil vahşiler.
Arkadaşlar bu saydıklarım sadece bazıları.

İlgili resim

Sadece görünüşüne göre değil,yediklerine,kültürüne göre de insanları kötülemeye dünden hazır olan insanlar var.Yok japonlar köpek yiyormuş,işte Brazilyada böcek yeniyormuş,bilmem ne.Yiyorsa yiyor.Sana ne?


önyargı tumblr ile ilgili görsel sonucu

Hindistanlıların kültürüne inanılmaz bir önyargı var.Tamam,sen de onlar gibi ineğe tap demiyorum,demem de zaten asla.Ama saygı duyman gerekir.Onun inancı,ve senin inancın arasında fark varsa var.O öyle düşünüyor,sen başka türlü.Sen doğru bildiğin yoldan git.
Nedir bu siyahi takıntısı?Tarih boyu zaten onları bu hale salan siz değil misiniz?Aç olmalarının,bir türlü gelişememelerinin,bir türlü huzurla yaşayamamalarının tek sebebi sizsiniz.Şimdi ne konuşuyorsunuz?Daha neyin üstün olma arzusu bu?


önyargı tumblr ile ilgili görsel sonucu

İnsanlar ölüyor,kimsenin umurunda değil.Birileri mutlu olurken neden başkaları ölmek,mutsuz olmak,her gün ölüm korkusuyla yaşamak zorunda?Adalet diye bir şey vardı sanırım değil mi?Sanırım kurallar vardı.Bir zamanlar bazılarının koyduğu kurallar.'İnsan hakları' vardı?Bazı büyük konuşanlar bu kadar güçlüyse,bu kadar üstünse neden durmuyor o zaman silah sesleri?Neden durmuyor çocukların hıçkırıkları?Neden durmuyor daha iyi bir yaşam bulmak için oradan oraya sürüklenen insanlar?
Kimsenin umurunda değil çünkü.Herkes kendi derdinde.Herkes kendini düşünüyor.Hala haklarında hiç bir şey bilmedikleri insanlar hakkında konuşabiliyorlar.Hala önyargılılar.Hala ırkçılık yapanlar var.


önyargı ile ilgili görsel sonucu

Herhangi bir ülkeyi sevmeyebilirsin,o ülkenin insanlarını da sevmeyebilirsin,her hangi bir ırkı da sevmeyebilirsin,ama onun hakkında bilip bilmeden ağzına geleni konuşamazsın.Kötü konuşamazsın.Çok demiyorum biraz da olsa saygı duyman gerekir.Çünkü o da insan.Yaşadığı ülkede yaşamayı,mensup olduğu ırka mensup olmayı,ya da görünüşünü o seçmedi ki!Ona sormadılar siyahi olmak istiyor musun diye!Silah seslerinin durmadığı bir ülkede doğmak istiyor musun diye!Gözlerinin 'çekik' olmasını istiyor musun diye!Sen de onun doğduğu ülkede doğabilir,sen de onun gibi görünebilir,onun dilinde konuşabilir ya da onun saygı duyduğu ve inandığı şeylere inanabilirdin.Biraz böyle düşünsek keşke.
'İnsan' adına yaraşır bir şekilde davrandığımız bir gün gelecek mi acaba?Allah biliyor ya,vakti geldiğinde kimler cezasını çekecek.Herşeyi görüyor o.
Keşke sadece 'İNSAN' olabilsek...


önyargı ile ilgili görsel sonucu

İçimi döktüm rahatladım.Siz de düşündüklerinizi yorum olarak yazın lütfen.Nereden çıktı bu 'önyargı',bu 'ırkçılık' bilmiyorum ama,bir gün biter inşallah.
Yazarken dinledim: ♫CL - Lifted
Başka yazılarda görüşmek üzere.
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

16 yorum:

  1. Önyargı bizim toplumumuzda da çokça rastlanılan bir şey ne yazık ki,ırkçılık da öyle.. Kalıplaşmış yargılardan arınabilsek ne güzel olur dünya değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel olur.İnşallah bir gün kalıplaşmış yargılardan arınabiliriz.İnşallah :)

      Sil
  2. Ne kadar doğru yazmışşsın çok önyargılıyız her şeye sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke önyargılar kaybolsa...
      Sevgileer :)

      Sil
  3. Ön yargılar atomu bile parçalamaktan daha zordur malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef doğru...Bir gün bitebileceğine inanıyorum sadece,inşallah.

      Sil
  4. əla yazıdır. İnsanların çoxu təəssüf ki bunları anlamır. Yazının sonundakı ca ne xüsusilə doğma gəldi mənə ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaş ki,anlasalar.
      Asiya sevərlərin fərqi ^_^

      Sil
  5. süper yazı evet çok doğru ya insan işte böyle arızalı bir varlık yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten arızalı,problemliyiz.
      Öpücük Öpücük Öpücük ^_^

      Sil
  6. Ah Aysel içimden geçenleri yazmışsın , bende yazmıştım ırkçılık ile ilgili ama taslak olarak duruyor . Irkçılık çok sinir bir şey ya , tamam siyasi bir ülkeyi sevmezsin ama orada yaşayan masum halklardan nefret etmek hakaretler yağdırmaya kimsenin hakkı yok . Hepimiz topraktan geldik nedir bu kavga ben anlam veremiyorum , geçen gün Suriye de kimyasal saldırılar olduğu zaman , öyle ırkçı şeyler gördüm ki gözlerime inanamadım , orada insanlar ölürken bunların derdi , kaç tane Suriyeli Türkiye'ye gelecekti, nasıl kalbim acıdı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitsin ırkçılık.Ben de bilmiyorum neyin kavgası.Keşke bitse...
      Suriye için bir şey yapabilsem keşke.Üzülüyorum yaa...
      Off ya :(

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Arigato Arigato Arigatooo :) :) :)

      Sil
  8. Siz renk ayrımcılığından bahsetmişsiniz ama yinede ben genel olarak ırkçılık kavramına karşı olunmaması gerektiğini düşünüyorum. Türk tarihinde geçmişe gittiğimizde her daim Türk olmayanlar tarafından zarara uğratıldığımıza rastlanır. Yeniden Türk olmayanlar tarafından zarara uğratılmamak için ırkçılık yapmak adeta bize farzdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız,türkün türkten başka dostu yoktur.Yine de ırkçılık yapmayı doğru bulmuyorum.Fakat,sizin fikrinize de saygı duyuyorum.
      Teşekkürler :)

      Sil

Oralarda Mavi Birşeyler bulamadım ama...