28.1.17

Anime İncelemeleri - Samurai Champloo


samurai champloo ile ilgili görsel sonucu

Herkese merhaba!

Ah,burada çok güzel kar yağıyooor.Sabahtan başladı ve hala yağıyor.Hiç durmadı.Bir görseniz,her yer bem beyaz!İnstagram'da fotoğrafları paylaşırım belki.

Ve ben,saat yavaş yavaş gece yarısını geçerken,daha az önce bitirdiğim animenin yorumunu yazmak için bloguma girdim.Samurai Champloo,bu gün az önce itibariyle bitti.



Nereden başlasam...Söyleyecek çok şey var.

samurai champloo ile ilgili görsel sonucu

Mugen vahşi, düşüncesiz ve kadın düşkünü bir hayduttur. Jin ise gezgin bir ronin - gizemli, geleneklere bağlı, terbiyeli ve çok güçlü bir savaşçı. Bir tesadüf eseri karşılaşırlar ve dövüşürler; ancak birbirlerini altedemezler ve bu sırada çıkan yangın yüzünden yakalanırlar. İkilinin yolları kendilerini idam edilmekten kurtaran Fuu ile kesişir. Fuu ikisini, kendisine "ayçiçeği gibi kokan" gizemli bir samurayı aramasında yardımcı olmaları için ikna eder ve yolculukları başlar. 

Anime bütün animeler arasında en sevdiğim ve ne kadar anime izlesem de en sevdiğim kalacak Cowboy Bebop'ın yönetmeni Shinichiro Watanabe tarafından yapılmış.Ben de az önce öğrendim.Bu da animeyi neden bu kadar beğendiğimin sebeplerinden sadece bir tanesi.Cowboy Bebop tadında bir animeydi,Cowboy Bebop'ı çok sevince,Samurai Champloo'ya da bayıldım.Meşhur Shinichiro Watanabe yapar da ben beğenmez miyim yani.


samurai champloo ile ilgili görsel sonucu

Animenin müzikleri,aynı Cowboy Bebop gibi yine çok kaliteli idi.Özellikle hip-hop kullanılmıştı.Kesinlikle harika müzikleri var,dinlemelisiniz.Opening ve ending'i müthiş.Özellikle ending'i.

Dediğim gibi,anime Mugen,Jin ve Fuu'nun ayçiçeği kokan samurayı aramaları sırasında başlarından geçenleri anlatıyor.Gerektiğinde duygulandıran,gerektiğinde güldüren,gerektiriğinde insana tırnaklarını kemirttiren bir anime idi.Çok beğendim.

samurai champloo jin ile ilgili görsel sonucu


Ben,deli üçlümüz arasında en çok Jin'i seviyorum.Bence aralarında en akıllısı ve en havalısı o.Kılıç kullanmadaki yeteneğinden bahsetmek bile istemiyorum.O uzun saçları ve görünüşünü mükemmel bir şekilde tamamlayan gözlükleri ile kendisi favorim.


samurai champloo mugen ile ilgili görsel sonucu

Mugen,animede beni en çok güldüren karakter oldu.Ama nasıl güldürmek.Kaba saba,hayvan gibi bir karakterdi,ama aynı zamanda adam gibi adam.Ama gerçekte Mugen,o nasıl bir yemek yeme şekli yaa!


samurai champloo fuu ile ilgili görsel sonucu

Fuu,bazı bölümlerde çok sevdiğim bazı bölümlerde çok üzüldüğüm bir baş karakter.Ama,midesinde her zaman beleş yemeğe yer olan,grubumuzun vazgeçilmez kız üyesi.Fuu'yu çok seviyorum.
SPOİLER
Ayçiçeği samurayına bu kadar taktılar,babasını bu kadar aradı kız,ama sonunda olmasa da olurmuş gibi oldu yaa.Yani babası ölüden beter bir halde olmasaydı daha iyi olmaz mıydı Fuu için?Bütün bu arayış boşa gitti.Ama,bu arayış güzel dostlar kazanmalarına ve birlikte bir çok güzel anıya sahip olmalarına sebep oldu.Bu yüzden şikayet etmiyorum.
Fuu,en başında tura gelse de yazı demekle iyi etti.Sonuçta böyle iyi dostlar kazanma şansı bir daha insanın eline geçmiyor.İyi ki doğruyu söylememişsin Fuu!
Spoiler bitti

Başları beladan kurtulamayan üçlümüzün yaşadıkları bir birinden farklı,bir birinden özenle yaratılmış,bir birinden özenle düzenlenmiş ve düşünülmüş harika bölümlerdi,harika hikayelerdi.Her biri müthişti.


samurai champloo ile ilgili görsel sonucu

Özellikle aklımda kalan ve sevdiğim bir kaç bölüm var.Kohza'nın bölümü,ukiyoe ile ilgili bölüm,Japonyada beyzbol'la ilgili bölüm,hollandalının Japonyaya gelip bizimkileri bulduğum bölüm,Sara'yı tanıdıkları bölüm ve daha niceleri.Karakterlerin geçmişlerinin birer birer ve güzelce işlenmesini çok sevdim.Geçmişlerinde yaşadıklarının anlatımı çok güzeldi,karakterler gerçekten özenle yaratılmış.
Çizimlerde detaya inilmemesi benim ve çoğu yorumda okuduğum kadarıyla bir çok izleyicinin şikayetçi olduğu bir durum.Ama önemli değil,mangaka öyle çizmiş ne yapalım,yine de harikaydı.
Küçücük bir SPOİLER
Sonu bir an kötü bitecek sandım ama,çok şükür ki iyi bitti.Bittikten sonra bir süre yerimde durup kendi kendime gülümsediğim de bir gerçektir.Ama sonu gerçekten iyi bitti,çok şükür ki, kimse ölmedi.
Spoiler bitti
Bir yerden sonra çatışmalardan(bir türlü kötülerin ölemediği ve durmadan devam eden çatışlamardan)o kadar sıkıldım ki(son bölümlerden bahsediyorum) gidip kendim öldürmek istedim rakibi yaa.Bir ölün artık be!
Bir de,her kesin onları kandırması inanılmaz bir şeydi ya.Nasıl bu kadar saf olabilirsiniz,herkes sizi nasıl kandırabilir?!Ne demişler,bu devirde babana bile güvenmeyeceksin.

Anime boyunca Fuu ve Mugen'i yakıştırdığım bir gerçektir.Ama öyle bir şey hiç olmadı.Aslında Fuu biraz farklı hiss ediyordu sanki.

Çok güzel bir animeydi kesinlikle.İzlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

Müzikleri gerçekten güzel,opening ve ending'ni bir dinleyin.
Sırada One Outs var.Liste daha çoook uzun.

O zaman kendinize iyi bakın ve bol bol anime izleyin.Samurai Champloo'yu da izlemeden geçmeyin!

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Opening için tıklayın (Battlecry)
Ending için tıklayın (Shiki no Uta)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar