5.7.15

Okudum Bitti-Rick Riordan-Ateş Tahtı - Kane Günceleri #2


Antik Mısır tanrıları yeryüzüne indiğinden beri Carter Kane ve kız kardeşi Sadie'nin başı beladan kurtulmadı. İki kardeş, soyları gereği büyük güçlere sahip; ancak henüz hazır değillerken bazı hain tanrılar Brooklyn Evi'ne saldırıya geçiyor. Şimdiyse en büyük düşmanları, Kaos'un yılanı Apep yükselişte. Apep'in serbest kalması birkaç gün içerisinde önlenemezse dünyanın sonu gelecek. Başka bir deyişle bu, Kane ailesi için son derece sıradan bir gün. Carter ve Sadie, Kaos güçleriyle savaşabilmek için Güneş Tanrısı Ra'yı uyandırmalı. Fakat bunu tabii ki bugüne dek hiçbir büyücü başaramadı. Önce bütün dünyada Ra'nın Kitabı'nı aramaları, sonra da –bulurlarsa– kitaptaki büyüleri çözmeleri gerekecek. Ah, Ra'nın nerede olduğunu kimse bilmiyor bu arada, söylemiş miydik? Antik Mısır tanrılarıyla verilen savaş kıran kırana devam ediyor! Bütün yük, iki kardeşin omuzunda. Çok satan Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarı Rick Riordan, Mısır Mitolojisi üzerine kurguladığı Kane Günceleri serisinin ikinci kitabı Ateş Tahtı 'nda yine unutulmaz karakterler yaratıyor ve soluk soluğa bir macera sunuyor.

Herkese merhaba,
Uzun süredir okumaya çalıştığım kitapların arasında Kane Günceleri de vardı hatırlarsanız.Kendimi kutlayarak belirtmek isterim ki, Kırmızı Piramit’i de bir süre önce bitirmiştim.Yorumu için buraya tıklayabilirsiniz.
Kırmızı Piramit’i de dün bitirdim ama ne yazık ki, bitirdiğim gün hemen bloğa yazma fırsatım olmadı.Kitap hakkında  söyleyecek çok lafım vardı çünkü.
Hayır hayır,kendinizi beğenmediğimi açıkça belirtiğim bir yazıya hazırlamayın.Kitap hakkında olumlu düşünüyorum.Zaten pek de yeni bir kitap değil zaten,değil mi?Benden önce de yorumlayanları oldu.Benim de çok hoşuma gitti kitap.
Rick Riordan’ın kız karakterlerine taptığımı söylemiş miydim?İçlerinden sadece bazıları vardır ki, onları pek de sevmem.Ama en azından Kane Günceleri serisinin baş karakteri olan Sadie’ye tapıyorum. :)
Zia pek içime sinmedi,ne yalan söyleyeyim.Belki sevenler vardır,ama bence Zia…Pek olmamış.Tamam,gayet oturaklı ve iyi bir karakter.Ama yazarın onun yerine ilk önce bir uşabti kullanması işleri biraz karıştırıyor.Kırmızı Piramit’i okuyanlar bilir.Carter Zia’ya sırılsıklam aşık ama Zia onu tanımadığını söylüyor,onunla birlikte yaptıkları her şeyi hatırlıyor,ama tüm o şeyleri onun yerine uşabtisinin yaptığını söyleyip duruyor.Hal böyle olunca insanın kıza biraz kızması pek de garip bir durum değil,öyle değil mi?

Ama Sadie’yi taparcasına seviyorum.Bir kere kız çok akıllı,zor durumda benim yaptığım şeyleri yapıyor.Abisinin bir mankafa olduğunu inkar etmemek lazım değil mi?Ama gerçekten öyle.Sadie iki erkek arasında kaldı,ama merak etmeyin.Bu Gece Evi’ndeki Zoe gibi erkeklerin hepsini elinde tutmaya çalışmıyor.Zoe resmen kimi seçeceğini bilmiyordu,aptal kız kimi görse aşık oluyordu zaten.Aranızda Gece Evi’nin hayranları varsa lütfen alınmasınlar,şahsen ben Gece Evi serisinden sırf o kızın o hareketleri için nefret ediyorum.Ama Sadie iki tane yakışıklı çocuğun arasında kaldı.Ayrıca onlar da hani aralarında seçim yapılacak tipler değildi.Bir tanesi Sadie'nin anlattığına göre yakışıklı mı yakışıklı bir çocuktu,Walt.Sadie onun öğretmeniydi.Öğretmen deyince de garip oluyor,yine de ona büyü yapmayı öğretiyor.O yüzden.Diğeri de Ölüm ve Cenaze'ler tanrısı Anubis.Kendisi yakışıklı bir ergen ama bin yaşında,yani Sadie'yle onun arasında bir şeyler olması pek de mümkün değil.Ama Anubis Sadie'yle ilgileniyormuş gibi görünüyor.Bana sorsa hiç düşünmeden Anubis derdim. :)

Carter ise kitapta beni en çok sinir eden karakter.Kendisi ablasını 2. parşömeni bulmada yalnız bırakıp Zia'yı bulmaya gittiğinden beri gözümden düştü ve bana göre en mankafa abi.O yüzden ondan pek hoşlanmam.Neymiş efendim,seviyormuş.Sadie'yi kimse düşünmesin zaten.

Doğru,yanında Walt olacaktı ama Carter de onun abisiydi,değil mi?Yanında olması gerekiyordu.Ama o ne yapmıştı,onu aşkını kurtarmak için yalnız başına göndermişti.Evet,aşkın da uyandığında sana sırılsıklam aşık olduğunu söyleyecekti.Hiç de öyle olmadı ama.Zia düşmanların tarafını tuttu ve sorun yaratmaktan başka bir şey bilmedi.

Herneyse,en azından her şey düzeldi ama Apep uyandı,yani hala peşlerine düşebilir.Kitaba puanım 5.Ama dediğim gibi,Carter ve Zia'dan pek hoşlanmıyorum.Bence kitap Sadie için okunmalı. :)


Keyifli Okumalar. :)
Logo Design by FlamingText.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuduğum bloglar