6.9.14

Polisiye tutkum-Bayan Mallard'ın maceraları

 Şimşek kız'ın güncesi'ni okuyanlar benim polisiyeye,gizeme,gerilime olan merakımı bilirler.Önüme bir polisiye kitabı çıksa,yalayıp yutarım.Yanlış anlamayın,polisiyeyi fantastik türden daha fazla sevdiğim yok,ama tanrı biliyor ya,polisiye filmlere,dizilere,kitaplara ve çizgi filmlerine balıklama dalıyorum. :)



Bu paylaşımda da merak edenlere bu kaçık polisiye tutkumun nereden geldiğini anlatacağım.Çoğunuz Arka Sokaklar dizisini bilirsiniz,ah,doğru,orada polisiye/gizem'lik bir şey yok ama yine de polisler ve vakalar....İlk önce bu tutkumun buradan geldiğini düşündüm....Ama daha sonra,tutkumun buradan gelmediğini anladım.İki gün önce,eski anılar canlandı kafamda....Eskiden odamızda oturup,küçük ekran televizyona yapışıp bir şey izlerdim....Hep izlerdim,asla bıkmazdım....Tekrar tekrar izlerdim....O kadının yeteneğinin çeyreğinin bende olması için nelerimi vermezdim....İşte bu anılar kafamda canlandığında sordum kendime,bu hangi çizgi film allah aşkına?

İşte bu düşünce ile web'i alt üst ettim.TRTçocuk'ta yayınlandığını biliyordum bu çizgi filmin,nasıl da şansım varmış değil mi?Nerede yayınlandığını unutmamışım.Bütün TRT çocuk yayınlarına baktım,ablam da bunda bana büyük yardım etti.Bütün web'i talan ettikten,interneti öldürdükten,cenaze namazını kıldıktan sonra sevgili yardımcım Google'a TRTçocuk'ta yayınlanan dedektif çizgi filmleri yazdığımda yeteneğine sahip olmak için her şeyimi vereceğim kadının olduğu çizgi film mucizevi bir şekilde karşıma çıktı....Bayan Mallard'ın maceraları....

Polisiye tutkumun nereden geldiğini öğrenmiş bulunuyorsunuz,sevgili arkadaşlar. :)


Bayan Mallard'ın maceraları....Ah,hala hatırlarım,küçük ekran televizyonun önünde mekik dokuduğum o yılları.Bir zamandan sonra artık TRT çocuk bu muhteşem şaheseri vermeyi keşmişti.Nedenini bilmiyorum ama benim için gizem hayatı bitmemişti.Ablam ve annem her gittiğinde dünyaca ünlü dedektif Margery Mallard ve yeğeni İsviçre polisinden Willard Wigen'ı izlemeye başlardım bilgisayarda.Her bölümünü tekrar tekrar izlerdim.Hiç bıkmazdım.Bazen yeni bölümlerini bulurdum,beni korkuturdu bazen,bazen kadının yeteneği delirmeme sebep olurdu.Böyle bir çizgi film,böyle bir yetenek,böyle bir kurgu bir daha önüme çıkacak mı bilmem ama ben asla polisiye tutkumun gerçek sebebini unutmayacağım.Ona hep sadık kalacağım,olayları çözme yetkisine,kimsenin göremediği delilleri bulma yeteneğine,asla kimsenin aklına gelmeyen sonuçlar çıkarmasına.İşte bu benim,benim istediğim polisiye dedektif. :)

 Bayan Mallard, asla görmek istediği şeyi görmezdi,sadece gerçekleri görmeye programlanmıştı.Asla başkalarının görmesini istediği şeyleri de görmezdi,tanrım,kadın koskoca gizem dünyasının aslında ne olduğunu ortaya çıkarırdı hep.Bunu nasıl yapardı anlamazdım.Ben onun yerinde olsam,elime verilen vakayla kalakalırdım.Ama kadın tüm şüphelileri bir araya getirir,potansiyel şüphelileri çıkarır,delilleri yavaş yavaş bir yapboz parçalarını bulup birleştirirmiş gibi kolayca birleştirir ve olayı çözerdi.Onun için bir vakayı çözmek bir bardak su içmek kadar kolaydı.Bu kadın benim için hava gibi,su gibi değerli yav.... :D


Gelgelelim kadının yeteneği bütün dünyaya yayılmıştı...Herkes dünyaca ünlü dedektif Margery Mallard'ı tanırdı.Onun hiçbir teknolojik alete ihtiyacı olmazdı,sadece bir örgü çantası ile idare edebilen bilmediğim bir dünyadan gelmiş doğaüstü bir canlı gibiydi.Tabi,çizgi film bu ama bazen kendimi ördeklerin dünyasına kapılıp gitmiş bulurdum...Evet,yanlış duymadınız,ördeklerin.... :)

Bir ara dedektif olmak istemiştim,ama sonrasında bende yazarlık yeteneğinin daha çok olduğuna karar verdim.Ama hala dedektiflik harika bir meslek diye düşünüyorum. :)

Şimdi de ördeklere geldi sıra.Bunu nasıl akıl etmişler bilmiyorum ama hikaye insanlardan değil ördeklerden geçiyor.Yani Bayan Mallard ve dünyadaki tüm insanlar ördek.Bu garip değil benim için,aksine eğlenceli.Ördeklerden oluşan bir dünya,düşünsenize,benim uçuk kaçık fikirler üreten,mantığını Ay'da bırakmış,gerçekleri Harry'ye vermiş,zekasını Melez kampında bulamayan ve korkusunu Vampir Akademisi'ne iade etmiş bir insan,bu ördek dünyasına neden inanmasın ki?Tam da benim hayatım.... :)


Gelgelelim İsviçre polisi-bir dakika,ördek polisi mi demeliydim?-Willard Wigen her zaman delilleri bilmeden ortaya çıkaran,teyzesinin yaptığı yapbozun son parçasını ustaca yerleştiren bir beceriksizdir.Evet,yanlış duymadınız,bir beceriksiz.İsviçre'deki patronu Baş müfettiş Bafflhed,Willard'ın bir beceriksiz olduğunu onaylamıştır,bunu biliyor ve inanıyordur.Aslında gerçekten öyle,teyzesi ile birlikte vakaları çözer ve delilleri aslında kendisi bile fark etmeden açığa çıkaran kahraman ördek,bazen hiçbir şey başaramayan ördektir. :)

İzlersiniz,izlemezsiniz,o size kalmış ama bece izlemezseniz çok şey kaybedersiniz....Bu da Şimşek kız'dan size bir tavsiye olsun. :)

Paylaşımı burada bitirmek istiyorum ve Bayan Mallard'ın şu repliği ile bitireyim diyorum(bunu yazmasam olmaz.):

"Siz sadece görmek istediğiniz şeyi gördünüz,bazen her şey göründüğü gibi değildir. :)"

 İYİ SEYİRLER! :)


Logo Design by FlamingText.com




4 yorum:

  1. Hatırlıyorum ben de. Bayılarak izlerdim. Sesleri şu an bile kulağımda onu unutmamışım bak. Güzel bir geriye dönüş oldu benim için. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Diziyi nerden izlyeyebilirim bulamıyorum

    YanıtlaSil

Okuduğum bloglar