9.9.14

Okudum bitti-Tess Gerritsen-Sona Kalan



Herkesin yarası vardır, ama bazılarınınki daha belirgindir…

Bambaşka hayatlara ait Claire, Will ve Teddy adında üç masum çocuğun yolları bir anda, hiç beklenmedik bir trajediyle kesişir. Önce aileleri, ardından koruyucu aileleri katledilen bu çocuklar için artık hiçbir şey eskisi gibi değildir. Peki, onları bir araya getiren bu sarsıcı olaylar bir rastlantı mı yoksa birbirleriyle bağlantılı gerçeklerin önemli bir halkası mıdır?

Jane Rizzoli ile Maura Isles, katledilen ailelerle ilgili araştırmalarını derinleştirdikçe uzayan sır perdesini aralayabilecek, bu çocukları bekleyen korkunç kaderi değiştirebilecekler midir?

Gerritsen her zamanki gibi mükemmel karakterler ve gizemli kurgular yaratmadaki ustalığını konuşturmuş.

-The Washington Post-

"Rizzoli'nin, günümüzde yazılmış en iyi dedektif karakterlerinden biri olduğu bir kez daha anlaşılıyor."

-Fresh Fiction-

"Sona Kalan'ı okumanızı yalnızca tavsiye etmiyorum, bana kalırsa kesinlikle okumak zorundasınız."

-Lee Child-

"Gerritsen asla kendini tekrar etmiyor ve hikâyelerine yeni rotalar çizmekten de çekinmiyor."

-Publishers Weekly-

"Gerritsen'in günümüz polisiye-gerilim romanlarının öncülerinden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz."

-Providence Journal-

"Şunu söyleye bilirim ki bu,Gerritsen'in en karmakarışık kitabıydı. :)"


Hayır,hayır,sakın kitabı beğenmediğimi sanmayın ama bence bu kitap çok karışık gerçekten.Bir kere her polisiye kitabında olduğu gibi Gerritsen'in kitaplarında da normalden fazla karakter var.Bu durumu göz ardı ederim,polisler her vakada birden fazla insanla tanışıyorlar sonuçta.Ama kadın zaten kurgu yeteneği ile beni çıldırtıyor,üstüne üstlük bir de bu kitapta kurgusunu iyice genişletmiş.Şu sonucu çıkarmak gerek:Bu dünyada asla kimseye güvenmeyin.

Hayır,tabiki de kitabın genel düşüncesi bu değil ama bence olayların seyrinden bu çıkıyor birazcık.Kitaba bir lafım yok,harikaydı Gerritsen'in her kitabı gibi,ama ben kimin iyi kimin kötü olduğunu kitabın sonlarına kadar anlayamadım.Sonlarına geldiğimde kimin iyi kimin kötü olduğunu ayrıştıra bildim.Bu puan kırmak için bir neden değil tabiki de ama çok karışıktı.Biraz ortalara doğru sıkıldım ama hemen geçti bu,Gerritsen'in kurgusunda 'sıkıntı' lafına yer yoktu. :)

Özette de okuduğunuz gibi kitabın kilit noktası aileleri ve sonra koruyucu aileleri katledilmiş Claire Ward,Will Yablonosky ve Tedy Clock.Bu üç talihsiz çocuk bir katilin elindeler ve kimin dost,kimin düşman olduğu sahiden belli değil.Jane Rizzoli ve Maura İsles dostluğu bu kitabın sonunda daha çok belli olacak ve bu iki kadın,Tedy,Willl ve Claire'e gerçekten de çok destek olacaklar.Kitabın sonlarına doğru yeni tanıştığınız kişinin,yani gerçekte Justine McGlan olan CİA ajanı suçlu çıktığında 'bu ne be?!!'diye apışıp kalmayın.(Okuyanlar anladı,ayrıntı yok,spoiler olmasın.)

 Kitapta İkarus kod ismiyle bahsedilen terörist,Justine McGllan'ın kaçmasına yardım ettiği suçlu,Tedy Clock,Will Yablonosky ve Claire Ward'ın kökünü kazımak istiyordu.Neden diye sormayın,spiler veremem.Ama elimizde parası olan ve eli uzanabildiği kadar fazla uzanan bir katil vardı. :/

Favori Gerritsen kitapları listemde değil ama bence harika bir kitap.Goodreads puanını da haketti bence(4.05). :)

Tüm seriyi üç ayda nasıl bitirdim ben de bilmiyorum.Ama bitirdim işte ve şimdi ne okuyacağım bilmiyorum.Eğer bir öneriniz varsa,memnuniyetle kabul ederim. :)

Bu kitapta Evensong'un da nasıl bir yer olduğunu öğrendik.İçindeki felaketzede öğrencileri koruyan bir şato. :)

Okuyun derim ben,tabi sonradan pişman olmak,beni sövmek istemiyorsanız polisiye sevenlere tavsiye ederim.Ben polisiyeden anlamam diyorsanız,siz bilirsiniz,bence bulaşmayın. :)

Kitabı indirmek için indirmek için tıklayın. :)







Logo Design by FlamingText.com


2 yorum:

  1. keşif etkinliğinden geliyorum sizi takipteyim bana da beklerim :) bu arada bu kitap muhteşem gerçi tess gerritsenin her kitabı ayrı bir güzel :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,şeref verdiniz.Hemen bakıyorum blogunuza.Kesinlikle katılıyorum,hepsi muhteşem. :)

      Sil

Okuduğum bloglar