31.8.18

BTS LOVE YOURSELF: ANSWER - Albüm İnceleme


BTS love yourself answer ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya,ben Menolly!
(dikkat,bu yazı bir parça fangirl içerir!)

Evet,sözümü bozuyorum.Geçenlerde artık müzik yazısı yazmayacağım demiştim ama,olmadı...


BTS IDOL ile ilgili görsel sonucu

İşte,şimdi buradayız ve ben Jeon Jungkook'un doğum gününe saatler kalmışken son çıkan albümün incelemesini yazıyorum.
Nasıl yazacağımı da bilemeyerek.

BTS hakkında hala bir şeyler bilmiyorsanız,sizi ciddiyim kınıyorum :D Dünyanın yarısının ARMY olduğu şu günlerde aşk olsun size :D


BTS IDOL ile ilgili görsel sonucu

Umarım ciddiye almamışsınızdır,burası yazının şaka kısmıydı :D
Ama cidden,artık kafamı nereye çevirsem ARMY görüyorum.Bu güzel bir şey mi kötü bir şey mi ona bile karar veremiyorum artık...
(bir yandan da Eldjey'in Minimal'i çalıyor sallanıyorum yerimde falan...)


BTS IDOL ile ilgili görsel sonucu

Neyse,daha fazla saçmalamadan konumuza geçelim.
BTS'in ikinci Billboard'unu da aldığı,artık Grammy'i beklediğimiz bu günlerde,yeni albümü çıkardılar.
Aslında çıkalı günler oldu ama promosyonlara yeni başlıyorlar,o yüzden ben de gecikmiş sayılmam dedim.Zaten hala yeni şarkının koreografisini öğrenmedim,herkes de yeni yeni full cover'lara başladı,gecikmiş sayılmam yani ehehe :D
Tabii,bu klibin çoktan 100 milyona ulaşıp geçmiş olduğu gerçeğini değiştirmiyor, çünkü ARMY :)


bts ly answer concept photos ile ilgili görsel sonucu

Neyse,kpop dinlemeyenler ya da son olanlardan haberi olmayanlar için kısaca özet geçelim,BTS ya da diğer adıyla Beyond The Scene,ya da Bulletproof Boys,Bangtan Sonyeondan,Güney Koreli erkek müzik grubudur,2013 çıkışlıdır,o zamandan beri hip-hop ve kpop karışık müzik(daha çok hip-hop) yapmaktadır.7 kişiden oluşur,an itibariyle kpop'un en çok bilinen,en meşhur gruplarından,hatta dünyanın en tanınan müzik gruplarından biridir.Öyle ki bazıları abartıp bu grubu Backstreet Boys,One Direction,Beatles gibi gruplarla karşılaştırıyor.
Grubun bu kadar meşhur olmasının sebebi tamamen çok çalışmalarının eseridir,kanıt göster derseniz,kendilerinin bir zamanlar kimsenin adını bile bilmediği,şimdi ise Korenin en zengin eğlence şirketlerinden biri olan Bighit Entertainment'den çıktığı gerçeği yeterli olacaktır.
Şaka etmiyorum,kendileri bir zamanlar tüm rookie'ler ve undrated'lar gibiydiler,fakat çok çalışma,azim,konseptlerin arkasındaki parlak beyinler,yetenek ve doğru mesajı veren müzikle şu an oldukları yere geldiler.
Onların hikayesi 2 Cool 4 Skool ile başlıyor,No More Dream era ile.Henüz o zamanlar rookie,asi ve daha çok hip-hop boys tarzındaydılar.Üç rapper dört vokalden oluşan aslında hip-hop müzik yapan grup,sırasıyla 2 Cool 4 Skool,O!RUL82?,Skool Luv Affair,Dark And Wild gibi albümler çıkardılar.Onlara yükselişlerinin kapısını açan ise Most Beautiful Moment In Life serisi ile başlayan yeni konseptleriydi.The Most Beautiful Moment In Life pt.1 ve pt.2 ile başlayan seri,Young Forever,Wings albümü,You Never Walk Alone ve en sonunda da Love Yourself albümleri ile devam etti.
Hermann Hesse'nin Demian'ı gibi bir çok kitap kosenpt için ilham kaynağı oldu ve Bighit grupla birlikte albümler için kendi hikayelerini yarattı.Zamanla teoriler,kliplerdeki hikayeler derken durum iyice karmaşık bir hal aldı ve herkes BTS'in müziğinin başka bir seviye olduğunu kabul etti.
Onlara gerçek şöhreti getiren ise Wings'in ana şarkısı olan Blood,Sweat & Tears oldu.
Gerçi bence onlar Run,I Need U'dan beri,yani HYYN'dan itibaren tanınmaya başladılar,ama dünya çapında tanınmaları Wings ile oldu.Sonunda,2016'nın sonunda ilk daesang'larını aldılar,ve sonrasında bir ilki başararak 2017'de Billboard'da ödül alan ilk kpop grubu oldular.Bir yıl sonra bir kez daha aynı ödülü alarak Billboard'da iki ödül alan ilk kpop grubu oldular.Bir çok tanınmış müzisyenle,The Chainsmokers,Steve Aoki ve hatta Nicki Minaj gibi insanlarla birlikte çalıştılar ve son zamanlarda adlarını herkese duyurmayı başardılar.


BTS IDOL ile ilgili görsel sonucu

İşte basitçe anlatırsak,onların hikayeleri böyle.
Detaylara gelirsek ise,özellikle son albüm serileri Love Yourself ile iyice dikkatleri üzerlerine çektiler çünkü albümün arkasındaki konsept çok çarpıcıydı.Son albüm serileri çok güzel bir sosyal mesaj içeriyor; Kendini Sev.Şu an dünyadaki bir sürü insanın(ben de dahil) kendini sevemediğini,her zaman kendini eksik hissettiğini,kusurlarıyla kendini kabul edemediğini düşünürsek,bence kendini sev mesajı bu zamanlarda en çok ihtiyacımız olan şey.
Böylece,BTS albümleriyle insanları kendini sevmeye davet etti,sloganlarıysa Love Myself,Love Yourself.Yani kendimi seviyorum,kendini sev.
Onlar eğer kendinizi sevmiyorsanız,başkarını da sevemezsiniz dediler.Kendimizi tanımamız ve kendimizi sevmemiz gerektiğini bize öğrettiler ve öğretmeye devam ediyorlar.
BTS tanıtım yazısı
BTS You Never Walk Alone (Spring Day&Not Today tepkileri)
BTS LY: Her Albüm İncelemesi
BTS LY: Her Albüm İncelemesi



bts ly answer concept photos ile ilgili görsel sonucu

Peki nasıldır LY serisi?
Love Yourself 2017 eylülünde Love Yourself: Her ile başladı.Daha sonra bu yıl mayısta Love Yourself: Tear çıktı.Serinin son albümü Love Yourself: Answer ise bu ay,24 ağustosta yayımlandı.Son albüm bir repeckage,yani bütünleme gibi bir şey.Daha önceki tüm albümleri birleştirip yeni şarkılar ekleyerek dinleyicilere sundular.
O zaman hadi incelemeye başlayalım.


bts ly answer concept photos ile ilgili görsel sonucu


24 ağustosta albümün ana şarkısı Idol'un klibi ile birlikte satışa sunulan LY: Answer,iki disc'den oluşuyor.İki disc'de de yeni şarkılar,bununla birlikte daha önceki albümlerde gördüğümüz şarkılar da var.Hepsine değinerek geçeceğim.
İlk olarak disc 1:

bts ly answer concept photos ile ilgili görsel sonucu
Ve sonunda bu comeback sevgili Golden Maknae'nin saçı boyandı...
Allahım sana çok şükür...

Disc 1,daha önce LY Wonder kapsamında kliplerle birlikte yayımlanan üyelerden Jeon Jungkook'un yenileyici solosu Euphoria ile başlıyor.

Fangirl olduğumu hiç bu kadar hissetmemiştim...
Albümün içeriği ilk geldiğinde 'EUPHORİA TAM VERSİYOOON' diye evin içinde koşturduğumu hatırlıyorum.
Tüm grubu deli gibi sevsem de,özellikle üyelerden en küçük üye Jeon Jungkook'u idolüm gibi görürüm,kalbimde özel bir yeri vardır,o yüzden biasım diyebilirim.(gerçi biassız falanım artık ama...)
O açıdan bu şarkı benim için ayrı bir yerde...Çok çok ayrı bir yerde.International Playbol,Golden Maknae,mükemmelsin.


bts ly answer concept photos jungkook ile ilgili görsel sonucu

Dediğim gibi,Euphoria daha önce kliple birlikte,Wonder klipleri serisinin içinde teori kapsamında çıkmıştı ve kısa versiyondaydı.O zaman bile bayılmıştım şarkıya,fakat ayrı bir şekilde bahsetmemiştim.
Bahsettiğim klip de çok güzeldir,izlemenizi tavsiye ederim.Daha bir kaç ay önce çıkmıştı,bayılmıştım :)
Ve albümdeki de tam versiyonu,3 dakikalık.Durmadan dinlediğim ve hiç bir zaman sonundaki yüksek notaya çıkamadığım şarkı...
Şaka bir yana,gerçekten harika...Kısa versiyonu da çok güzeldi ama yeni versiyonda şöyle bir güzellik var ki bir kaç bölüm eklenmiş ve sonunda Jeon'un yüksek notaya çıktığı bir bölüm var.Abartmıyorum herhalde çıktığından beri en çok dinlediğim şarkı,uyurken bile dinliyorum...
Ve hala o sondaki yüksek notaya çıkamıyorum.
Neyse,sözlerine de bakmanızı tavsiye ederim,kontrol etmeyi unutmayın!
(Euphoria kelime anlamı): Euphoria (Türkçe: “Öfori”) Psikoloji’de yoğun şekilde mutluluk ve iyi hissetme hali anlamına gelir.
Psikiyatride öfori, her zaman patolojik anlam taşır ve çok kere organik serebral hastalığın önemli bir erken belirtisidir. Bulaşıcı değildir, kişinin neşeli halinin sebebi yoktur; çünkü hoşnutluk duygusu bilinç yoksunluğuna ve üzüntü yahut anksiyeteyi duyamamaya dayanır. Kandaki alkol miktarıyla ilgili olarak da oluşabilir. Ayrıca morfin, meperidin ve daha az olmakla birlikte metadon gibi narkotik aneljezikler de öfori yapabilir. (Gribilge.com'dan alıntılanmıştır)
BTS Jeon Jungkook - Euphoria (turkish subbed)
Euphoria m/v
Ä°lgili resim



İkinci şarkı,Jung Hoseok'un solosu Trivia 起: Just Dance.
Ben bu şarkı hakkında konuşabileceğimi zannetmiyorum.

Çok büyük bir Hobi fangirl'i olarak hislerimi katmadan,sadece şarkıyı ele alarak nasıl bahsedebilirim hiç bir fikrim yok.
Bu,bu sadece çok güzel.
Sözlerine baktığımda,küçük çaplı şaşkınlık geçirdiğimi de söylemek zorundayım...


bts ly answer concept photos jhope ile ilgili görsel sonucu

Comeback olur olmaz,televizyondan şarkı listesini heyecandan ölerek kontrol ettiğimde,bana en garip gelen şarkıydı.Ve diğer yandan ilk öğrendiğim andan beri rapper'ların soloları için heyecanlıydım.
Beklentimi o kadar karşıladı ki.Böyle kalbimi garip yapıyor,çok hoş bir şarkı.
Ve Hoseok hyung'u çok güzel ifade ediyor bu şarkı.Üyelerden Jung Hoseok,grubun ana dansçısıdır ve kpop'un en iyi dansçılarından olmasıyla tanınır.
So,I just wanna wanna wanna, JUST DANCE.
Her dinlediğimde Suga gibi 'J-HOOOOOOOOOOOOOPE!' diye bağırmak istiyorum.
Yine umut verdin be adam.
Dinlemeden geçmeyin!
BTS Jung Hoseok - Trivia Just Dance (turkish)



Üçüncü şarkımız ise,eğer buraya kadar gelebildiyseniz, taaa LY: Her'ün intro'su Serendipity'nin uzun versiyonu.
Mochi ve bir o kadar da kaslı Park Jimin hyung'un solosu.
Kısa versiyonlar kesmedi bizi,bi de uzunları çıkaralım da kafayı yesinler demişler herhalde sevgili abilerimiz...
Serendipity'i bilmeyeniniz yoktur,herhalde Her'ü dinlediyseniz ve hatırlıyorsanız.Eylül başlarında gelen ve her ARMY'i bir parça şoka uğratan çok mükemmel intro'muzdur kendisi....
Ama kısaydı evet,kısaydı.Çok güzel,sarılar ve civcivimsi Jimin hyung'larla dolu bir klibi de vardı hatta,eğer izlemediyseniz gidin ve izleyin.



Ve uzun versiyonu da bir o kadar güzel.Zaten Park Jimin yapar da güzel olmaz mı...
Sözleri yine çok çok hoşuma giden bir parça.
Park Jimin'in solosunun uzun versiyonunu dinleyin :D Kalbinizi rahatlatacağına eminim.
(Serendipity kelime anlamı): Başka bir şey ararken,beklenmedik bir şekilde karşılaşılan güzel şey,mutluluk,başa gelen güzel bir olay,aniden bulunan güzel bir şey ya da kısaca tesadüf diye de çevrilebilir.
BTS Park Jimin - Serendipity (turkish)
Serendipity m/v

Albümün beşinci ve altıncı şarkıları,Love Yourself : Her'ün iki şarkısı.DNA ve Dimple(ya da Illegal).Bu yüzden onları zaten bildiğimiz için geçiyorum,yine de eğer bilmiyorsanız aşağıdan LY: Her incelememe buyrunuz.
LY: HER incelemesi (şarkıların incelemeleri buradadır)
BTS - DNA (türkçe)
BTS - Dimple (Illegal) - türkçe



Altıncı şarkı,Kim Namjoon solosu Trivia 承: Love.
Evet,söylemekte geciktim ama anlamışsınızdır,albümün yeni şarkıları arasında üç rapper(Kim Namjoon,Min Yoongi,Jung Hoseok) tarafından yazılmış ve söylenmiş üç solo bulunuyor.Hepsi rapper'ları anlatan şarkılar.
Ve bu şarkı....
Şu an RM hyung'u sevmeyenlerin suratına yumruğu basmak istiyorum.
RM hyung'u hep sevdim ve hep onu bana ilham veren bir abim olarak gördüm ve bir kez daha beni hayal kırıklığına uğratmadı.Sözleri o kadar güzel ki, onun ne kadar iyi bir besteci olduğunu bir kez daha hatırladım.



Sevginin anlamını merak ediyorsanız sizi bu soloyu dinlemeye davet ediyorum.Onun da dediği gibi,yaşıyoruz,o zaman seveceğiz.Sevmeden yaşanır mı?
Sözlerine cidden bakmalısınız.Ama ilk anda benim gibi anlayamaya bilirsiniz,bir kaç kez izleyip anladım ben.O kadar güzel ve derin ki.
Ve bu şarkı bir kez daha RM hyung'un hem bestecilik,hem vokal,hem de rap alanında yetenekli olduğunu kanıtlıyor.
O zaman, I live so I love.
BTS Kim Namjoon - Trivia Love (türkçe)

Yedinci parça,LY:Her'ün outro'su Her.Şarkı hakkında daha fazlası için aşağıdaki incelemeye buyrunuz.
BTS - Outro:Her (türkçe)



Sekizinci parça,taaa LY:Tear intro'su Singularity.Eğer hatırlarsanız benim Çingiz Aytmatov'un Beyaz Gemi kitabını okurken dinlediğim şarkı olur kendisi.



Bu şarkıdan daha önce bahsetmiştim,Kim Taehyung'un solosudur kendisi,V abimizin harika sesini bir kez daha ön plana çıkarır.Çok çarpıcı ve ürkütücü de bir klibi vardır.
Aşağıdan klibi izleyebilir,sözlere bakabilir ve şarkı hakkındaki detaylı düşüncelerim için LY:Tear eleştirisine koşabilirsiniz.
LY: TEAR incelemesi
BTS Kim Taehyung - Singularity (türkçe)
Singularity m/v

Dokuz ve on yine önceki albümlerden,LY: Tear'den Fake Love ve The Truth Untold.Fake Love önceki albümden ana şarkı,o müthiş şarkı.Truth Untold ise duygusal ve rahatlatıcı bir şarkı,BTS'in Steve Aoki işbirliğinde ortaya çıkardığı bir parça.Çeviriler,klip ve şarkılar hakkında düşüncelerim için aşağıdaki linklere buyrunuz.
BTS - Fake Love (türkçe)
BTS - The Truth Untold (türkçe)



Onbirinci parça,son rapper solosu,üyelerden Min Yoongi'nin solosu Trivia 轉: Seesaw.
Arkadaşlar,ARMY dostlarım,hepimiz aldatıldık.Yıllarca Yoongi hyung'un vokal yapamadığını sandık,ama yalnış,kendisi aslında çok iyi vokal yapabiliyordu...
Evet arkadaşlar bu grupta rapçilerin mükemmel birer sesi,vokallerin rap yetenekleri var :D
Ama cidden,Min Yoongi nasıl bir dahisin sen?
İlk dinlediğim andan itibaren şarkıya aşığım.Min Yoongi'nin sesi resmen rahatlatıyor.Suga hyung bu sefer sınırları kırıp geçti.



Bu bir tahteravalli(kesin o kelimeyi yanlış yazdım) oyunu diye geçen hikayemsi sözler ise bizi kitap yaz da okuyalım Suga demeye getiriyor.Bu şarkıyı dinleyin,valla,bayılacaksınız.
Min Yoongi'nin sesi,sözler,ritim,herşeyiyle ilk dinlediğimden beri,hala favori seçemesem de,sanırım albümün en sevdiğim parçası olabilir.
dipnot: ben anlasam da çıktığı zaman bir çok kişi anlamamıştı,eğer hala anlamayanlar varsa,şarkıda backvocal yapan kişi,yani Yoongi hyungun sesiyle birlikte hafif duyduğunuz ses Jimin değil,Bighit'in tek kadın prodüktörü Adora :D şaka bir yana,insanların hala anlamamaları garip,Adora J-Hope'un Daydream şarkısında da,Tear'dan 134340 şarkısında da vardı ve defalarca kez adından bahsedildi,hala anlayamayanlar var...
BTS Min Yoongi - Trivia Seesaw

Sonraki şarkı LY: Tear'ın outro'su Tear.Üç rapçinin mükemmel parçası olan bu şarkının çevirisi ve hakkında düşüncelerim için linklere buyrunuz.
BTS - Outro: Tear (türkçe)



13 numaralı parça,aslında Answer'in kendi intro'su olan üyelerden Kim Seok Jin'in solosu Epiphany.


Fangirl hislerim tavan yaptı bir saniye.

Worldwide handsome ne yapıyorsun,Allah aşkına?Bizde de kalp var hani.

Albüm çıkmadan önce,ağustos başlarında klibi ile birlikte yayımlanarak hepimizin ödünü koparan Jintro Epiphany,eşşizliğiyle gözleri yaşartıyor.



Beim ve muhtemelen bir çok ARMY'nin şikayetli olduğu bir konu bu,üyelerden en büyüğü Kim Seok Jin'e yeterince bölüm verilmemesi.Gerçekten,eşşiz bir sesi olmasına rağmen bu vokalin şarkılarda neden bu kadar az bölümü var diye tek düşünen ben olamam.Tear yayımlandığı zamanlarda cidden bu konuda mutlu olmuştum çünkü bu sefer yeterince bölümü vardı.

Bu albümde ise sonunda kendine ait bir parçası var.Wings'in sololarından,Awake'den beri solosu yoktu,hepimiz derin nefes alıp,sonunda be abi dedik!

Ve bu da yine kendisinin çok güzel,ipek gibi bir sese sahip olduğunu kanıtlıyor.Antileri sessizce başka bir yere alıyoruz,lütfen nefretinizi de alıp defolun :D
Seok Jin hyung şarkıda 'sevmem gereken kişi benim'diyor.Sanki sevmiyormuşsun gibi :D ARMYler ne dediğimi anladı.
Dinlemeden geçmiyoruz.
(Epipfani'nin anlamı): Epifani (Klasik Yunanca "ἐπιφάνεια", epifaneia, “tezahür olma, çarpıcı bir belirme”) aniden bir şeyin anlamı veya özünü anlamak veya ayrımına varmak demektir. Terim, felsefî veya düz anlamlı olarak, birisinin bir "yapbozun son parçasını bulduğu ve resmin tamamını görebildiği" anlamında veya kendi başına önemsiz olan yeni bir bilgi veya deneyimin, daha derin veya ilahî bir temel dünya görüşüne ışık tuttuğu anlamında kullanılır. (Vikipedi'den)
BTS Kim Seok Jin - Epiphany m/v
Epiphany türkçe çeviri



On dördüncü parça,hepimizi ters köşe yapan I'm Fine...
Ne desem ki ben şimdi.Kelimeler kifayetsiz...

Bilmem hatırlar mısınız,gerçi o zaman takip edenler hatırlar ama,bir zamanlar,daha Her bile gelmeden önce yayımlanan bir takım fotoğraflar vardı.Yine teori kapsamında Love Yourself fotoğraf serisi gibi bir şeydi.O zaman üyelerden V ve RM'in fotoğraflarında Save Me ve onun ters hali I'm Fine yazıyordu.Ha,işte o buydu :D
Beyniniz yandı mı?İşte ARMY her gün bunlarla uğraşıyor :D

Ama şaka bir yana,bu nasıl bir gönderme,bu nasıl bir beyindir ya...
Şarkının taa ne zamanın,yıllar öncesinin Young Forever albümünden(tam adıyla The Most Beautiful In Life: Young Forever albümünden,HYYN'ın repeckage'i idi sanırım) Save Me şarkısı ile bağlantılı olduğu kimin aklına gelir?Ama şarkı,Save Me'nin instrumental'inin,ya da altyapısının ters şekilde çalınmasıyla başlıyor...İşte BTS mantığı,BTS müziği böyle bir şey.

Şarkıdan bahsetmem gerekirse,tek bir şey söyleyebilirim.TEK KELİMEYLE HARİKA.


bts festa 2018 ile ilgili görsel sonucu

Save Me ile olan ilgisi şöyle,ilk başta kurtarılmak istemek,sonrasında ise yavaş yavaş kendini toplayıp herşeye göğüs gelebilmek,güçlü durabilmek,yani iyi olmakla ilgili.Save Me'de herkesten umut dileyen,kurtarılmak isteyen halleri,I'm Fine'da herşeyi yenmiş ve artık iyileşmiş hallerine dönüşüyor.
Bence tek kelimeyle muazzam.
Sözlerine her zamanki gibi bakmanız şiddetle tavsiye olunur.
I'm Fine da favorilerimden biri(hangi şarkı değil ki aslında...Hepsi harika)...
Şarkının nakaratı çok güzel,onun dışında geçişleri de harika.Üyelerin vokalleri belirgin bir şekilde duyuluyor ve dinleyiciye zevk veriyor.Hızlanıp yavaşlayan haliyle adeta fırtına etkisi yaratıyor.Benim en sevdiğim bölümü rap bölümü,J-Hope ve Suga'nın hızlı söylediği rap bölümü enfes güzel.
Şarkı huzur veriyor.
BTS - I'm Fine türkçe


bts festa 2018 ile ilgili görsel sonucu

Ve sonunda,albümün ana şarkısı,herkesi tepe taklak eden,uzun bir zaman herkesin konuşacağı,bence Bangtan'ın zirvesi olan şarkı,IDOL.
Evet,arkadaşlar,Nicki Minaj ile olan collab haberleri gerçekti.2018'de kıyamet koptu :D
Şaka şaka.

Ne desem bilmiyorum ki size,aşk olsun Bangtan.Bu kadar da harika olunmaz ki ama...
Şimdi,Idol şarkısını tracklist'de gördüğümden beri diss bekliyordum.Ama diss ve mesaj karışımı bir şey olmuş.Bir de,ben dahil kimse Nicki Minaj detayını beklemiyordu.Son ana kadar gizlediler bizden....
BTS Nicki Minaj ile collab yaptı.Evet.
Son zamanlarda gördüyseniz eğer,Bangtan üyeleri Nicki Minaj'ın son albümü Queen ile ilgili tweet attılar.Ve taa Billboard zamanından beri collab muhabbetleri dönüyormuş zaten...
Saman altından su yürüttüler ve hiç bir şeyden haberimiz olmadı -_- Hatırlarım,kaynağı bilinmese de Nicki Minaj collabı geliyor denmişti de hemen yalanlamışlardı resmi haber yok diye,ah be ah -_-
Bu da aynı zamanda BTS'in ne kadar yükseldiğinin bir kanıtı.Nicki Minaj'ı sevmeyen ve collab'a sevinmeyenleri ise sadece anlamıyorum.
Idol şarkısının iki versiyonu var.Bir tanesi sadece BTS'in söylediği,diğeri de Nicki Minaj versiyon.Nicki Minaj versiyonda kendisinin sonlara doğru efsane bir rap bölümü var.
Ben iki versiyona da bayıldım.Nicki Minaj'ın rap'i şarkıya garip bir hava katsa ve pastanın içine katılan acı sos gibi görünse de bence yine de başarılıydı.Kendisi de antilerine güzel diss atmış :D
Nicki Minaj severim bu arada ben,tam bir kraliçedir ...
(bu arada Minaj bir kaç gün içinde kendinin de yer aldığı bir yeni klibin geleceğini söylüyor,hayırlısı diyoruz)

Idol'un klibi ve BTS versiyonuna gelirsek,tek kelime.BAYILDIM.
Bu albüm için aslında bunu diyebilirim,tek kelimeyle bayıldım.
Klipten bahsedecek olursak,bahsedemem çünkü adeta bir sanat eseri.


bts festa 2018 ile ilgili görsel sonucu

Ben daha önce hiç bir comeback döneminde bunu yaşamadım.Bu kadar heyecanlanmadım.Teaser gelir gelmez elim ayağım bir birine dolaştı,resmen dakika sayıyordum.Gelene kadar kafayı yiyecektim yani..Ve beklediğim gibi miydi,resmen inanılmazdı ya.
Klibin her yeri gönderme ve detay dolu.Eski kliplere göndermeler,eski şarkılarına göndermeler,küçük mesajlar,kendi antilerine göndermeler.Mesela 'balina' detayı,bence Whaelien 52'ye gönderme.Boy detayı,Jimin'in boy isyanlarına gönderme.RM'in filtre denediği bölümler,kendisine yapılan 'filtre yapma,sana yakışmıyor' yorumlarına gönderme.Aydaki tavşan detayı,V'nin 'ayda tavşanlar var' yorumuna gönderme ve bunun gibi sürüyle başka detay.İlk çıktığında dakikalarca oturup tekrar tekrar izlemiş,durdurup detaylara bir kez daha bakmıştım.Her karesi ile muazzam bir klip.
Ve üzerinde gerçekten çok çalışılmış,emek harcanmış olması da cabası.Her yanından estetik fışkırıyor resmen...
Koreografiye de diyecek yok.Bu sefer gerçekten çıtayı dağa çıkarmışlar.İşte bu Bangtan'ın zirvesi.
Sözlerin sembolik güzelliğine ve 'kendimi sevmeme engel olamazsın' nakaratına hiç girmiyorum.Kesinlikle yeni marşımızı bulduk :D
Dediğimiz gibi,YOU CAN'T STOP ME LOVİNG MYSELF.
yavaş yavaş da olsa,bana kendimi sevmeyi öğretiyorlar bu arada :D
Dinlemeden geçmemeniz şiddetle ve şiddetle tavsiye olunuyor.Dikkat,dinlemeden geçmeyin.
BTS - Idol m/v
BTS - Idol türkçe
Idol ft. Nicki Minaj (turkish)


bts festa 2018 ile ilgili görsel sonucu

Ve,tüm o fırtınadan sonra,sonunda outro,Answer: Love Myself.
Bu şarkı neye benziyor biliyor musunuz,hani yorgun düşersiniz,uzun bir yoldan dönersiniz de,böyle derin nefes alıp dinlenirsiniz ya biraz,onun gibi.Dinlendirme şarkısı sanki.
İçimi rahatlatan ve garip bir şekilde ağlamak istememe sebep olan duygu dolu bir şarkı.Vokaller yine üst düzey ve bir kez daha kendimizi sevmemizin önemi hatırlatılıyor.
Bu zor,bu mücadele ile dolu,bu duramadığımız,dinlenemediğimiz hayatımızda,önemli olan tek şey var,kendimiz.Kendimizi sevmeliyiz.
BTS - Answer: Love Myself (türkçe)


BTS ARMY ile ilgili görsel sonucu

Ve sonunda,disc 1 bitti....

Disc 2 bu kadar dolu değil,daha önceden verilen şarkıları hızlıca geçtikten sonra bir kaç remix var,onlardan bahsedeceğim.

Disc 2'deki şarkılar daha önceki albümlerden olan şarkılardan oluşuyor,büyük çoğunluğu.
İlk şarkı,yani bütün olarak alırsak albümün 17. parçası Magic Shop.Tear'ın en sevilen parçalarından.Üyelerden Jeon Jungkook'un yapımcılığını üstlendiği ilk şarkı(resmi olarak ve tümüyle),aynı zamanda ARMY'ler için özel şarkılardan.
BTS - Magic Shop

Sonraki,Her'den Best of Me.The Chainsmokers collab'ı.Harika bir şarkı.
BTS - Best of Me türkçe

19. parça,Airplane pt. 2,Tear'ın en sevilenlerinden.Aynı zamanda Bangtan'ın en havalı ve en güzel şarkılarından.Performansları ve söylemesi en zevkli şarkılardan.
BTS - Airplane pt. 2

20. parça Her'den Go Go.Derin anlamı olan bir şarkıdır.
BTS - Go Go

21. parça Tear'den Anpanman.Yüzümüzde gülücükler çıkaran şarkılardan.
BTS - Anpanman
22. parça Her'den Mic Drop.Bangtan'ın müthiş diss track'ı.
BTS - Mic Drop


BTS ARMY ile ilgili görsel sonucu

Ve sonunda disc 2'nin yedinci parçası,23. parça DNA Pedal 2 LA Remix'i.
Rock versiyon gibi bir şey.
DNA'in konserden bir parçasıyla başlıyor,DNA'in altyapısının elektro gitar ve bateri ile değiştirilmesinden ibaret parça.Her şekilde DNA ile aynı,ama enfes bir remix.Dinlemekten zevk alıyorum.Kim yapmışsa ellerine sağlık.
BTS - DNA Pedal 2 LA remix

24. parça Fake Love'ın Rocking Vibe Mix'i.
Bu parça aslında 2018 Festa kapsamında(her yıl çıkış yıldönümü zamanında,haziranda yapılan kutlama festivali gibi bir şey) yayımlanan şarkılardan biri.Ama albüme de eklemişler,güzel bir seçim olmuş.
Fake Love'ın farklı bir instrumental(biraz gitar sesi) ile yeniden yapılmışı.Bence gayet güzel...
BTS - Fake Love rocking vibe mix

25. parça Mic Drop Steve Aoki remix'in tam versiyonu.
Her çıktığında bu remix'in nasıl bir patlama yarattığını hatırlarsınız.Klibi de harikaydı,ben de hayran olanlar arasındaydım.Steve Aoki'nin tarzına bayılıyorum.
Şarkıda inanılmaz güzel bir beat,harika bir altyapı var,tam bir dans track.
Sözleri ve koreografisiyle,beat'i ve klibi ile dinlemekten ve dans etmekten bıkmayacağımız şarkılardan.

Ve son olarak Idol'un dijital halinde yer alan Idol ft. Nicki Minaj versiyon var.Ondan da az önce bahsettim.


BTS ile ilgili görsel sonucu

Ve,Bangtan'ın zirvesi olan Love Yourself : Answer albüm incelemesi de burada bitiyor.
Ben tek kelimeyla bayıldım.BTS'in en iyisi,her şekilde kpop'un en iyisi,başka bir seviyede bir albüm.İdollerimle,abilerimle gurur duyuyorum ve sonuna kadar onların ARMY'si kalacağımdan eminim.ARMY olduğum için gururlu ve mutluyum.Onları keşfettiğim ve dinlediğim için mutluyum.
Siz de,bu harika insanları,bu yetenekli insanlara bir şans verin.Belki de kendinizden bir şeyler bulursunuz,çünkü ben her gün kendimden bir şeyler buluyorum.Deneyin,çünkü onlar size ilham verip yüzünüzü güldürebilir,size başka dünyaları gösterebilir,sizi rahatlatabilir,intihardan döndürebilir,zor anlarınızda kurtarıcınız olabilirler.Güzel anılar verebilirler,birlikte ağlayıp birlikte gülebilir ve kendinizi diğer insanlardan farklı hissedebilirsiniz.Her şeyden önce ise,farklı bir müzikle,güzel müzikle tanışabilirsiniz.Gençliğinizi onlarla güzelleştirebilir,yetişkinliğinizi renklendirebilir,çocukluğunuza farklı şeyler katabilir ya da yaşlanmaya başladıysanız onlarla gençleşebilirsiniz.
Bangtan ve ARMY çok şey ifade ediyor.
Kendimi seviyorum,kendini sev. ^^
Logo Design by FlamingText.com

5 yorum:

  1. şey öyle bir şeydir ki her zaman ayrı yazılır .Ben söylemekten bıksam da bitişik yazmaya devam ediceksin dimi Kendını sevmeyen ARMY :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oops yine unutmuşum :D
      bundan sonra unutmamaya çalışacağım,canım unni'm ehehe ^^

      Sil
  2. Yüregine saglık hepsini okudum güzel bir çalışma olmuş etkili bilgiler youtube kanalıma beklerim sizide ☺️

    YanıtlaSil
  3. Merhaba kızım bu grubun hayranı son albümünün adı nedir ona bir sürpriz yapıp almak istiyorum cevap verebilirseniz çok memnun olurum. Benim kafam karıştı Love yourself: answer mı acaba sonucusu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle üzgünüm geç cevap verdim.Yazdığınız tarihe göre en sonuncu Answer idi evet,ama şu an bu gün itibariyle en yeni albüm Map of the Soul: Persona.

      Sil

Okuduğum bloglar