15.8.18

Fudanjuku ile 2 yıl


Ä°lgili resim

Selam!
Bu yazı gereksizce gecikti.Şu an kendimi suçlu hissediyorum.

Herneyse,hadi başlayalım.
Bu blogu okuyanlardan biriyseniz eğer,benim Fudanjuku aşkımdan haberiniz vardır.Zaten sağda bir yerlerde de yazıyor.

Ve bu ay(gün hatırlamıyorum çünkü),ağustos ayında benim Fudanjuku fanı olarak 2. yılım doluyor.
Geçen yıl ağustosta da 1 yıl yazısı yazmıştım.Şimdi de yazayım adet bozulmasın dedim :)


風男塾 gif ile ilgili görsel sonucu

Şimdiden uyarayım bu yazı koyu bir Fuou ve az önce konser izleyip duygusallaşmış bir ergen yazısı olacaktır.Dikkat ediniz.

Daha önce defalarca kez bu blogda dile getirdiğim gibi,2016 ağustosuydu ben Fudanjuku'yu keşf ettiğimde.
Tüm Asya sevgisi da o zaman başladı.
(Hoshizuku no Shizuku çalıyor bir saniye kenarda ağlayıp geliyorum ...)

Fudanjuku benim ilkim.Ciddi anlamda bir şeylere bağlanmamın,fanatizmimin,müzik keşiflerimin,her şeyin ilki.Fudanjuku benim ergen yıllarım,benim gençliğim ve öyle kalacak.Yıllar sonra hatırladığımda aklıma gelen güzel anılar olacak.Bir zamanlar delicesine sevdiğim,anılarımı dolduran müzik olacak.Çok çok sevdiğim kızlar olarak kalacaklar.


Ä°lgili resim

Onlar ilkim,jpop dinlemeye onlarla başlamış,kpop'a onlar sayesinde dahil olmuştum.Dediğim gibi herşey öyle başlamıştı.
Dönüm noktası da diyebilirim ben Fudanjuku ile tanışmama.
Herşey onlardan sonra geldi,anime izlemeye dört elle sarılmam,BTS'i keşfetmem,One Ok Rock'u dinlemeye başlamam.IU,Ikon,Bigbang,hepsi onlar sayesindeydi.Dansou'yu keşfetmem ve sevmem onlar sayesinde oldu.Geceleri onlar müzik dinlememe sebep oldular,onlar bana japoncayı sevdirdiler,ve daha bir sürü şey.
Muhtemelen eğer o zaman Be Hero'yu şans eseri dinlemeseydim,şu an hala iki yıl önceki gibi olacaktım ve çok şey kaybedecektim.
(Dansou Revolution başladı...Anılarım...)

Fudanjuku'yu sevdim sevmesine ama,geç kalmış gibiydim.Bir sürü üye çoktan ayrılmış,çoktan yıllar geçmişti.Daha ne olduğunu anlayamadan 10 yıl oldu bile zaten.
10 yıllık bir grubu sevdiğimi bir kez daha anladım şu an.
Son zamanlarda onlarla çok ilgilenemedim.Bu biraz şey gibi,yeni dostlar edinirsiniz de eski dostlarınızı unutursunuz ya,onun gibi.Her zaman kalbimde bir yerlerdeydiler,ama son zamanlarda eskisi kadar düzenli takip etmiyordum.O kadar çok dinlemiyordum.Başka şeylere merak salmıştım ve saire ve saire.Fakat,bu gün 10. yıl konserini izlediğimde fark ettim ki, ne yaparsam yapayım,ne olursa olsun ben en sonunda yine Fudanjuku'ya dönüyorum.Onları dinliyorum,onlarla gülümsüyorum.Ve henüz bırakmaya da niyetim yok.
Hadi o zaman,rastgele bazı Fudanjuku şeylerinden bahsedelim:



1.En sevdiğim Fudanjuku şarkısı Be Hero.Aynı zamanda ilk şarkımdır.



2.Şimdiye kadar en çok takip ettiğim ve haklarında neredeyse her şeyi bildiğim tek grup Fudanjuku.Aynı zamanda dinlemeyi bırakamayacağım tek grup da onlar.(kpop gruplarını bile dinlemeyi bırakabilirim,ama FDJ olmaz).
風男塾 gif ile ilgili görsel sonucu
3.İzlediğim ilk Fudanjuku konseri 2016-2017 tour with+ finaliydi.

4.En sevdiğim ve beni en çok ağlatan mezuniyet konseri Enishi,Kyohei'nin ayrılışıdır.

5.Boş zamanlarımda eski Fudanjuku videoları izlerim.İlk keşfettiğim zamanlarda her gün klipleri izliyor,videoları izlemiş olsam da yeniden izliyordum.

6.İlk comeback dönemim Noir ile oldu.

7.Şu an grupda oshi'm,yani favori üyem Kariyase Light.

8.Eski üyeler arasında en sevdiğim üye Ruhara Renji idi.Kendisini,yani Harada Mariru'yu hala takip ediyorum.
Ä°lgili resim
9.En sevmediğim demeyelim de,en az sevdiğim Fudanjuku şarkısı Masaki ve Sora'nın gruba katılmasından sonra çıkan AraMaku idi.Şarkının adı da biraz uzun...

10.Tüm eski üyeler eşsiz olsa da,yeri doldurulamayacak olan dört üye var bence: Kojiro,Momotaro,Yousuke,Kyohei.Dördü de eşsizdi,vokalleri de öyle.

11.Fudanjuku'yu dinlemeye başladığım ilk zamanlarda her youtube videosunu bir kaç kez izliyordum.

12.İlk başta NFS'den hoşlanmıyordum.Fakat yavaş yavaş Nakano Fujo Sisters'a da alıştım,en sevdiğim şarkıları Honey Bee'dir.Eğer Fudanjuku'da yeniyseniz dinlemenizi pek tavsiye etmem.

13.Fudanjuku'yu birilerine açıklamak zor,ve ben bu yüzden onları seviyorum aslında.Farklılar,diğer hiç bir gruba benzemiyorlar,inanılmaz güzel bir geçmişleri var ve bence insanı içine çekiyorlar.



Size bir kaç şarkı önerisi vereceğim,eğer onları tanımak istiyorsanız:
(Fudanjuku'nun gerçekten her türden bir sürü şarkısı var...)


Ä°lgili resim

12.Kimi no Monogatari

Adının anlamı Senin Hikayen olan bu şarkıda,ben bir çok kez kendimi bulduğumu hissettim.Klibi de çok güzel,çok samimidir.Sözlerini de araştırmanızı tavsiye ederim.
O zaman hadi gidin ve fısıldayarak Fudanjuku'ya kendi hikayenizi anlatın.


fudanjuku kaze ikki ile ilgili görsel sonucu

11.Kaze İkki
Adının anlamı Rüzgar İsyanı olan bu şarkı,biraz rock'a kayıyor,eskilerden bir single parçası.Tamamen Fudanjuku'nun imajını yansıtan,hala fanlarının içindeki duyguları kabartan bir şarkı.Üyelerin bu hayatta yapmak istediklerinden,ülkelerine sevgilerinden ve gerçek insanın nasıl olması gerektiği ile ilgili hislerinden oluşuyor.Sözleri çok güzeldir.


Ä°lgili resim

10.Dansou Revolution
Tamamen Fudanjuku'nun konseptini,tarzını yani dansou'yu yansıtan şarkıdır.Klibini izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum,Fudanjuku'nun en iyi kliplerindendir.Vakit kaybetmeden gidip izleyin.


風男塾 ile ilgili görsel sonucu

9.Geki!Teikoku Kagekidan (kai) - 檄!帝国華撃団(改)

Fudanjuku'nun kimin nesi olduğunu bilmek istiyorsanız dinlemeniz gereken şarkılardan biri daha.Onların gerçek duygularını anlatır,Fudanjuku'nun ne olduğunu anlatır.'Sou,oretachi Fudanjuku nano-desu' kısmı hala tüylerimi diken diken eder...


風男塾 人生わははっ ile ilgili görsel sonucu

8.Jinsei Wahaha
Bu ve bundan sonra bahsedeceğim şarkı,çoğu Fuou'nun ilk Fudanjuku şarkısı,çünkü Ginga e Kickoff animesinin ending'i idi.
Basitçe çevirirsek 'Hayat gülmekten ibaret' de diyebileceğimiz bu şarkıda,kanjiler üzerinden kelime oyunları yer alıyor ve üyeler bize hayatta ne olursa olsun savaşmaya devam etmemizi,ne olursa olsun gülümsememizi tavsiye ediyor.Eğer Fudanjuku'yu tanımak istiyorsanız kesinlikle dinlemelisiniz.
dipnot,ilk ezberlediğim Fudanjuku şarkısıydı diye hatırlıyorum ben :D


Ä°lgili resim

7.Ame Tokidoki Hare Nochi Niji
Ginga e Kickoff 2. sezon ending'i.'Yağmurdan sonra her zaman güneş açar' diye çevirebileceğimiz bu şarkı,bize güzel duygular aşılıyor.Mücadeleyi bırakmamamızı ve hayallerimizin ardından gitmemiz gerektiğini hatırlatıyor.

6.Kizuna 
Grubun hayranlarına özel şarkısıdır Kizuna,bence Fudanjuku'nun en anlamlı ve en duygusal şarkısı.İçinde bir sürü güzel anlamlar bulabilirsiniz.Fudanjuku'nun en çok dinlenmesi gereken şarkılarından.

5.Onaji Jidai ni Umareta Wakamonotachi
'Bizimle aynı çağda doğan gençlere' isimli bu şarkı,Fudanjuku'nun en çarpıcı şarkılarından.Şarkıda en çok dikkatinizi çekecek olan 'yaşamaya devam et' nidaları olacaktır.Şarkı genel olarak şundan bahsediyor: Evet,bir sürü sorun var,bir sürü problem ve zorluk var,ama yaşamaya devam etmeliyiz,bırakmamalıyız.Bu kendi içinde zorluklar yaşayan ve intihar eden gençler için de bir şarkı bence.


Ä°lgili resim

4.İi Otoko
'İyi adam' adlı bu şarkı Fudanjuku'nun ilklerinden biri.Bu listede olmazsa olmazdı.Konserlerde en sevilen,hayranların da en sevdiği şarkılardandır.Dinlemeden geçmeyin.

3.Aisenka
İşte Fudanjuku'nun en güzel şarkılarından biri.Savaşı anlatan,modern insanın savaşı anlamadığını,barışın değerini bilmediğini,insan hayatının değerinin bilinmediğini anlatan eşsiz bir şarkı.Dinlemenizi ve sözlerine bakmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
not: tavsiyem eski versiyonu,orjinal versiyonu bulabilirseniz dinlemeniz.

2.Chijo no Buki
Chijo no Buki ve ya yeni adıyla Mujou no Buki,daha önce de bahsettiğim gibi,Fudanjuku'nun en en eskilerinden.Şarkının tam anlamı 'Yedi Silah' ya da yeni adının anlamıyla 'Altı Silah'.Şarkı kabaca anlatırsak Fudanjuku üyelerine verilen silahlar ve onların insanları korumak için yapmak istediklerinden bahsediyor.Şarkı genel olarak onların biraz fantastik,manga/animemsi olduğu ilk çıkış zamanlarına dayanıyor.Daha önce bir yazımda bu şarkıdan bahsetmiştim,Fudanjuku'yu tanımak istiyorsanız dinlemeden geçmemeniz gereken bir şarkı.


風男塾 男坂 ile ilgili görsel sonucu

1.Otokozaka
Şarkının ilk anlamı aslında kabaca Adamlık,ama aslında şarkı kendi içinde çok şey ifade ediyor.
Otokozaka,Fudanjuku'nun ilk şarkısı,çıkış single'ı.Şarkıda 'ii hito' ya da 'ii otoko' yani iyi bir insanın ne olduğundan bahsediliyor.Yılmamanın,devam etmenin ve zorlu yolumuzda her zaman kendimize inanmanın gerekli olduğundan da bahsediyor.Açıklaması zor,ama sözlerine bakınca ne demek istediğini anlıyorsunuz.

Bunun dışında dinlemeden geçmemeniz gereken eşsiz şarkıları:

1.Akashi Soulmate  (Kanıt/Ruh Eşi)
2.Be Hero
3.Bokura no Aruku Michi (Yürüdüğümüz Yol)
4.Chenmen Paradise
5.Move (Kojiro/Kensui unit)
6.Fighting Man (Kojiro/Kensui/Light unit)
7.Eye of Typhoon (Tayfunun Gözü)
8.Galileo - Procyon wo koete
9.Juku Walker (Juku Gezer/Harajuku'yu anlatan şarkı)
10.Kami Hikouki (Kağıt Uçak)
11.Kaze ni Notte (Rüzgara Binmek)
12.Kira to Love (Aşka Parla)
13.Taiyou mitai na Kimi ga Suki (Güneşe benzeyen seni seviyorum)
14.Mugen no Procyon
15.Nanairo no Tori (Yedi Renk Kuş/şiddetle tavsiye ediyorum)
16.Noraneko Maria (Başıboş Kedi Maria/bulabilirseniz orjinalini dinleyin)
17.Ore no Sora (Gökyüzüm)
18.Rikishi Man/Shita wo Muite Kaerou (ikisini de dinleyin)
19. 17's Star
20.Sakura no Yell (Sakuraların Düşüşü)
21.Samurai
22.Sensation
23.Shiawase Tanbo
24.Starting Star (Star Traveller albümün nadide şarkılarından)
25.Tanada Mai
26.Tomodachi to yoberu Kimi e (Dostum olan sana)
27.Boy's Love (Uaramasa/Renji unit - orjinalini tavsiye ederim)
28.Yuki no Yoru
29.Wotakist
30.Love Messenger
31.Shunkan Tourai Future
32.Kibou no Yuhi ga Moeteiru
biliyorum,biraz çok ama,bence dinlenmeyi hakediyorlar.

Benden bu kadar.Umarım en azından bir şarkıyı da olsa dinlersiniz.


風男塾 2018 ile ilgili görsel sonucu

Onlarla birlikte ikinci yılım.Dinlemeye ve takip etmeye devam edeceğim.
Alıştım.Umarım dedikleri gibi,yolculuk henüz bitmemiştir.
Fudanjuku'yu sevmek için bir sürü sebep var,dinlemek için de.En büyük sebep ise bana umut,mutluluk ve ilham vermeleri.
Fudanjuku,arigatou.
Fu-bye!
Logo Design by FlamingText.com

4 yorum:

  1. Uramasa nın babymetalle olan ilşkisi nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uramasa'nın Babymetal ile bildiğim büyük bir ilişkisi yok,belki üyelerle çekilmiş fotoğraflarını görmüş olabilirsiniz.Kendisi idollerle çok ilgilenen ve aynı zamanda festivallere katılan,genelde MC olan biridir,o yüzden üyelerle fotoğraf çektirmiş olabilir.
      Eğer bahsettiğiniz başka bir şeyse aydınlatmaya çalışabilirim.

      Sil
    2. Aynen fotoğraflarını gördüğüm için. Teşekkür ederim.

      Sil

Okuduğum bloglar