29.6.18

Ve yaz gelir !



Selam!

Evet,geri döndüm!Bu sefer kesin.Gitmeyeceğim,düzenli olarak yazı yazacağım.Ayrıca aklımda bir sürü yeni fikirler var.


Suga taş olarak doğmak istiyorum gif ile ilgili görsel sonucu

Nedendir bilmem,sıcak yüzünden galiba,bloga hiç uğramaz oldum bu aralar.Evde beni görmelisiniz,günüm film izlemek,müzik dinlemek,kitap okumak,dans etmek ve bazı günler de dışarıda oynamakla geçiyor.O kadar bitkin hissediyordum ki, özel bir uğraş gerektirecek hiç bir şey yapmak istemiyordum.


Aslında ben okul bitmeden önce böyle değildim,işte planlı olacağım,her gün yazı yazacağım,tek bir günümü boş geçirmeyeceğim falan diyordum.
Ama hayat bana acı yüzünü gösterdi,yazın ilk ayı resmen bitkinliğimi üzerimden atmakla geçirdim.Ve haziranın sonundayız.


hot summer tumblr ile ilgili görsel sonucu

Açıkçası haziranın ilk günlerinde bu kadar sıcak değildi sonlarına doğru havalar iyice ısınmaya başladı diye düşünüyorum.Türkiyede dolu yağmış ama biz burada her gün sıcaktan eriyoruz dostlar...

Yazının başlığı doğru değil aslında,yaz çoktan geldi zaten,hatta ilk ayını geride bırakmamıza az kaldı,ama ben yazı daha yeni yeni hissediyorum.

Sevgili dostlar,umarım beni özlemişsinizdir çünkü ben burayı çok özledim.Kendime gelmeye çalışırken tek tük yazılar yazdım,ama düzenli bir şekilde yazı yazamıyordum.Fakat artık kendime söz veriyorum,buraya her gün uğrayacağım.

Ve dostlar,ergen olduğumu derin şekilde farkettiğim bu günlerde,bende bir sürü değişiklikler var.Hepsinden bu yazıda bahsedeceğim.



growing tumblr ile ilgili görsel sonucu
Öncelikle,geçtiğimiz ay,yani mayıs ayında biliyorsunuz 14 yaşıma bastım.Artık 14 yıldır bu dünyanın bir üyesiyim :D  Ve,beni tebrik edebilirsiniz,okulu takdir belgesi ile bitirdim. :)


arthur school gif ile ilgili görsel sonucu

Aslında takdir falan beklediğim yoktu,mayıs ayında zaten 'bitse de kurtulsam sizden' havasına girmiştim,zira sınıfımı hiç mi hiç sevmiyorum.Fakat takdir aldım,tabii sevinmedim değil.
Ayrıca,eğer bir sorun olmazsa sınıfımı değiştireceğim.Yani gelecek yıl artık o sınıftan kurtuluyorum :D Gitmek istediğim sınıfta ise ARMY var bu yüzden ayrı heyecanlı ve mutluyum ^^


watching anime ile ilgili görsel sonucu

Daha sonrasında,bu aralar anime izlemeye dönmeyi düşünüyorum.Ne zaman  oldu bilmiyorum ama galiba bu yılın başları filan,sevgili animelerimle kopukluk yaşadık ve bu kopukluk hala sürüyor.Fakat izlemeye geri döneceğim,kesinlikle.Çünkü Tokyo Ghoul'un yeni sezonu çoktan başladı!Ayrıca Shingeki no Kyojin de her an başlayabilir!Özledim anime izlemeyi ben yaa :/


watching yaoi ile ilgili görsel sonucu

Geri dönmek istememin bir diğer sebebi ise geçenlerde ilk yaoi animem(ya da filmim) olan Doukyusei'nin bir sahnesi ile karşılaştım,keyifle yeniden izledim.Ve izleyince yaoi anime izlemeyi de özlediğimi farkettim.Kısacası geri döneceğim ve burada yine anime yorumları göreceksiniz.

Bir kaç şey hala aynı,hala Fudanjuku dinliyorum,hala BTS dinliyorum,hala sevdiğim bir çok grup ve sanatçı var.Sadece bu aralar daha çok kpop dinliyorum,jpop'dan biraz uzaklaştım.Ek olarak daha çok j-rock ve j-metal dinlemeye başladım ve dinlemeye devam etmek istiyorum,bu yaz kesinlikle daha fazla dinleyeceğim.


Ikon dance tumblr ile ilgili görsel sonucu
evde dans ederken ben ...

Dans etmeye devam ediyorum,ek olarak spora da başladım,demek istediğim egzersizler,dance workout'lar falan.Gerçekten çok işe yarıyor,her gün bir kere terliyorum ve enerjimi attığımı hissediyorum.Neden enerjimi atmaya ihtiyacım var derseniz,ben evcil bir insanım ve aile olarak pek dışarı çıkmıyoruz :/ Ve bütün gün odamda oturarak yaşayamam değil mi?Enerjinin de bir yerde atılması gerekiyor.
Haftanın çift sayılı günlerinde dışarı çıkıp voleybol oynayarak,tek günlerinde ise dans ederek ve spor yaparak bir düzen kurmaya çalıştım kendimce.

Bunun dışında,keşfettiğim bir sürü yeni tat var.Her gün elimden geldiğince çok film izliyorum ve kitap okumaya dört elle sarıldım.Belki blogda görmüşsünüzdür,Suç ve Ceza'ya çoktan başladım ve bitirmek üzereyim.Gerçekten beynimde fırtına etkisi yaratan bir kitap,yorumunda bolca kitaptan bahsetmek istiyorum.
İzlediğim filmlere gelince,bir sürü var ve hepsinin yorumunu yazmak için sabırsızlanıyorum.

Yeni aldığım bir kararım var ayrıca,bundan sonra blogda müzik grubu tanıtımları ve albüm incelemeleri yapmayı düşünmüyorum,çünkü bir yerden sonra hem kendim sıkıldım,hem de bu konularla ilgilenmeyenleriniz çok,sizi de sıkmak istemem.Benim ne tür şeyler sevdiğimi biliyorsunuz ve dinlemeye de devam edeceğim,ama bundan sonra sadece şarkı listelerinde müzik tavsiyeleri vermeyi düşünüyorum.Eğer çok sevdiğim bir şarkı olursa ondan belki ayrı bir yazı yazarak bahsederim,ama gruplardan/albümlerden yazılar yazmayı bırakıyorum.Onlardan sadece instagram hesabımda bahsetmeye karar verdim,yani yeni bir grubu dinlemeye başlarsam,ya da sevdiğim bir şarkıdan/albümden bahsetmek istersem instagram yoluyla bunu paylaşacağım.Eğer isterseniz oradan takip edebilirsiniz.
Kişisel instagram hesabım (@menollysekai)

Ayrıca,eğer bir gün gruplar ve müzik hakkında yazmayı özlersem,bu konuda ayrı bir blog açarım diye düşünüyorum.Bu konuda ne düşündüğünüz hakkında yorumlar yazacağınızı umuyorum,teşekkürler ^^

Rusça çalışmaya başladım,okulda da görüyordum zaten ama doğrusunu isterseniz okulda gördüğüm rusça bana hiç yetmiyordu,baştan dikkatimi vermediğim için hiç bir şey anlamıyordum.Bu yüzden kendim çalışmaya başladım.Bunun yanında ders tekrarı yapmaya da başladım.
Japonca çalışmaya geri döndüm,geçen yıl yazın başlamıştım diye hatırlıyorum ama araya okul girince bırakmak zorunda kaldım.Fakat geri başladım,faydalı bir site ve iyi bir çalışma programı bulunca alfabeden itibaren öğrenmeye devam etmeye karar verdim.
Ayrıca,alfabeden başlayarak arapça öğrenmeyi düşünüyorum,yakında başlayacağım.Dilin kendisini öğrenemesem de en azından alfabeyi bileyim istiyorum,ne kadar başarırsam kardır bence.

Bunun dışında,dinlemeye başladığım o kadar çok yeni müzik ve yeni türler var ki...
Hadi onlardan maddeler halinde bahsedelim:

1)Belki bilebileceğiniz üzere,artık IU fanıyım ^^

IU gif ile ilgili görsel sonucu

Aslında uzun zamandır ondan uzun uzun bahsetmek istiyordum,ama bir türlü fırsat olmamıştı.Aslında geçen yıl bir kaç şarkısına bakmıştım ama,bu bahar Uaena oldum.
ARMY'ler biliyordur IU Jungkook'un en sevdiği kadın şarkıcı.Hatta IU diyince çoğu kişinin aklına Jungkook geliyor.Ve sırf bu yüzden bazı 'fanlar' IU'dan nefret ediyor,çünkü Jungkook IU dinliyor ve seviyor...Bu kadar saçma sapan bir şey gördünüz mü?Ben görmedim. -_-

IU'ya hayran olmaları gerekirken nefret ediyorlar.Aslında şöyle düşünmeleri gerekiyor: 'İdolümün idolü benim de idolümdür.' Ama onlar bunun yerine hayatlarında bir kere bile dinlemedikleri ve hatta hakkında hiç bir şey bilmedikleri birinden nefret ediyorlar.İşte insanlık bu seviyede...


IU gif ile ilgili görsel sonucu

Ama,benim için durum çok farklı.Jungkook'un IU sevgisini öğrendiğimden beri dinlemek istiyor,tecrübe etmek istiyordum ama bu günlere kadar fırsatım olmamıştı.Ve dediğim gibi,bu bahar kendisini gerçek anlamda dinlemeye başladım ve aşık oldum.O kadar güzel bir sesi var ki,mucize gibi.Bunun yanında çok çok güzel.Size bir kaç performansını izlemenizi öneriyorum,hayran kalacaksınız.
Dinlemeye başladıktan sonra anlıyorsunuz,abartılı derecede fangirl'lük yaptığınız Jeon Jungkook'un abartılı derecede fanboy'luk yapacak kadar IU'da ne bulduğunu -_-  Ve böylece BTS bana Hermann Hesse'den sonra yeni bir şey daha katmış oldu,onlar sayesinde,Jungkook sayesinde bu harika kadını tanıdım ^^


IU gif ile ilgili görsel sonucu

IU,gerçek adıyla Lee Ji Eun,çok küçük yaşlarında, Loen Entertainment(yeni adıyla Fave Entertainment) altında 15 yaşında çıkış yapmıştır.Çok küçük yaşında çıkış yaptığından kendisine aynı zamanda 'Ulusun küçük kız kardeşi' denir.
Kendisinin her şarkısını çok severek dinliyorum,hala da dinlemekteyim.Uzun zamandır büyük bir takıntım.Kendisinin Lost Child ve By the Stream şarkıları beni uyutabilen tek şarkılardır.Bunun dışında,kendisinin sayısız şarkısı ile ödev yapmışımdır :D Tüm şarkılarını seviyorum,gerçekten içinden seçim yapamam.Hala albümlerini inceleme aşamasındayım.
IU'yu sevin,çünkü o kalplere dokuna bilen bir kadın!

2)Eminem dinlemeye başladım !


eminem ile ilgili görsel sonucu

Uzun zamandır hip-hop'u gerçek anlamda tecrübe etmek istiyordum.İtiraf edeyim bunun da sebebi BTS :D
Ve bir süre önce,tahminimce bir ay kadar oluyor (mayıs sonunda) Eminem dinlemeye başladım.Aslında hiç planlamamıştım bir anda oldu bu.Bir akşam ödev yaparken Rap God'u açtım ve devamı geldi.When I'm Gone,Lose Yourself,Cleaning Out My Closet,Without Me,Mockingbird,Not Afraid derken kendimi iyice kaptırdım.İyiki de kaptırmışım.
Eminem,bence bir çok kişinin önyargıyla,bir çoğunun da hayranlıkla karşıladığı bir sanatçı.Benim ilk sevme sebebim duyguyu bana verebilmesi idi.Sonrasında sözlerindeki anlamlar çok hoşuma gitti.Marshall Mathers,bir süreden sonra beni kendine bağlamayı başardı.
Uzun zamandır bir şekilde hip-hop dinlemeye başlamayı düşünüyordum ve bu bir başlangıç oldu.Ve başka sanatçıları da denemeyi düşünüyorum.

3)Klasik müzik

classical music tumblr ile ilgili görsel sonucu
sad but true...

Aslında bu son zamanlarda olan bir şey değil,geçen yıldan beri dinliyorum zaten,daha önce de bahsetmiştimçHerkes gibi beni de rahatlatan bir müzik türü,kafamı toplamam gerektiğinde,konsantre olmam gerektiğinde ve ödev yaptığım zaman genellikle dinliyordum.Bir dönem özellikle Vivaldi'nin 4 mevsimine bağımlı hale gelmiştim.Daha sonra Yiruma(piyanoya bayılırım),Chakovski,Bethoven,Mozart dinledim ve hala da dinlemek çok hoşuma gidiyor.Eğer hiç denemediyseniz tavsiye ediyorum.

4)Ninety One


ninety one ile ilgili görsel sonucu

5 kişilik bir Kazakistan pop grubu olan Ninety One bir başka takıntım.Dinlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Yeni şarkıları E.Yeah bu aralar en çok dinlediklerimden.
Geçen aydan itibaren Eaglez oldum,grubu bana bir arkadaşım tavsiye etmişti,kendisine buradan çok teşekkürler.Mooz'u tavsiye etmişti ve dinlemiştim.Şarkı ilk dinlememden beri aldı ve başka yerlere götürdü,sonrası da geldi zaten.Vlogları ve videoları derken çoktan sıkı bir Eaglez olmuştum.
Bu arada,grubun adı Kazakistanın bağımsızlığını ilan ettiği yılla ilgili,1991 yılı ile.Yani grubun adı aslında 91.Bu aynı zamanda ülkelerini ne kadar sevdiklerini göstermiyor mu?

5)Dimash Kudaibergen manyağı oldum



dimash kudaibergen ile ilgili görsel sonucu

Yeni katıldığım fandomlardan biri de Dear fandomu.Dimash manyaklarından biri de benim :D
Dimash Kudaibergen'i bilmiyorsanız,hemen gidip araştırın.Bence o bu dünyadan değil,o bize bir hediye,o insanüstü bir varlık...

dimash kudaibergen gif ile ilgili görsel sonucu
*_*

Dimash'ı bana Deeptone tavsiye etmişti,kendisine yeniden teşekkür ederim.İnsanüstü bir sesi var kendisinin,gerçekten inanılmaz.Neredeyse her tonda sesi çıkarabiliyor,o tek kelimeyle mükemmel...Çok şey söylemeye gerek yok,gidin ve bu Kazakistanlı efsaneyi dinleyin!

6)Black Mirror izliyorum

black mirror ile ilgili görsel sonucu

2. sezona yeni geçtim (evet çok yavaşım)  ve bu müthiş diziyi herkese tavsiye ediyorum.Her bölümü bende bir fırtına etkisi yaratıyor,hayran kalıyorum.Her bölümünde ayrı bir hikaye var,ayrı bir mesaj var,çok çok farklı bir dizi.Herkesin izlemesi gerekiyor.

Sanırım bu kadar.Artık daha çok yazacağım,umarım beni okumayı seviyorsunuzdur.
Buraya kadar okuduğunuz için teşekküler.Sizi seviyorum!

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

3 yorum:

  1. Anime olarak Fullmetal Alchemist Brotherhood izleyebilirsin. Gerçekten süperdir.

    YanıtlaSil
  2. e güzel yaz de mi amaaaa :)

    YanıtlaSil

Okuduğum bloglar