2.12.17

Okudum Bitti - Rudyard Kipling - Orman Çocuğu


rudyard kipling orman çocuğu ile ilgili görsel sonucu

Selam dünya ben Menolly!

Bir kitap daha bitti.Bu da okul kütüphanesinden.

Mauqli'i duymuşsunuzdur,Orman Çocuğu'nu.Aslında ben çok küçük yaşlarımdan beri şu Mogli'i hiç sevmiyordum.Hala da pek haz etmiyorum kendisinden.Fakat,hikayesi düşündüğümden daha güzeldi.
Konu:
"Daima aklını kullan ve hep dikkatli ol insan yavrusu! Aksi hâlde yaşam çekilmez olur."

Mogli, eğitmeni Ayı Baloo'nun bu bilgece sözlerini hiç aklından çıkarmayacaktı. Ormanda kaybolduğunda, yürümeye daha yeni yeni başlayan bir bebekti. Onu bulan Anne ve Baba Kurt, sahip çıktıkları bu insan yavrusuna Mogli adını verdiler. Orman yasaları gereğince Ayı Baloo ile Kara Panter Bagheera ona kefil oldu ve böylece Mogli kurtlarla birlikte yaşamaya başladı. Vahşi ortamda, türlü tehlikeler altında büyüyen Mogli tam bir orman çocuğu olup çıkmıştı… Mogli artık ormandaki hayvanlarla anlaşabiliyor, bu vahşi ortamda hayatta kalmayı başarabiliyordu. 

Hindistan'da doğan ünlü İngiliz şair, roman ve öykü yazarı Rudyard Kipling'in (1865-1936) Orman Kitabı adlı eserinde yer alan öykülerden biri olan Orman Çocuğu Mogli, Kipling'in en beğenilen çalışmaları arasındadır. Beyaz perdeye uyarlanmış; çizgi film ve çizgi roman olarak yayınlanmış; hatta seçkin yazarların ünlü eserlerine ilham kaynağı olmuştur.
(Tanıtım Bülteninden)

Kütüphaneci bu kitabı verdiğinde,ilk başta almak istemesem de,sonra okumuş olurum deyip aldım.
Ve evet beklediğimden daha güzeldi.

Eğlenceliydi ve Mogli adlı ormanda büyümüş hintli çocuğumuzun maceraları sürükleyici geldi.Yine okunması gerekenlerden,klasiklerden bence.Her ne kadar çocuk kitabı gibi dursa da,yetişkinlerin de sevebileceği bir hikayesi var.

Sürükleyici,iki gün içinde bitti.Zevkle okunacak bir kitap.

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

5 yorum:

  1. Kitabın kapağı çok hoş. :) Bu kitabın filmi de var, değil mi?
    Çocuk kitapları genelde çok güzel oluyor ya.
    Emeğine sağlık Ayselciğim. ^_^

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı okumuştum. Orman çocuğunun yaşadıklarından çıkarılacak dersler var. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,ders çıkarılacak bir kitap.
      Teşekkürler :)

      Sil

Okuduğum bloglar