12.8.17

Zaman

time tumblr ile ilgili görsel sonucu

♫Bigbang - Sober
Biz mi yetişemiyorduk dünyaya?Yoksa dünya mı yetişemiyordu bize?





Çok mu gururluyduk sevdiğimizi söylemeye?Çok mu zordu hayallerimizi,kendi isteklerimizi gerçekleştirmek?Çok mu rahattı hayatlarımız ki devam etmedik geliştirmeye?Çok mu acımasızdı zaman,bize kötü şeyler yaşatmayı seviyor muydu?


time tumblr ile ilgili görsel sonucu

Ben her zaman,zamanın çok hızlı olduğunu,çok hızlı bir şekilde geçip gittiğini,bizi beklemediğini düşünüyorum.Aynı zamanda zamana ayak uydurmayı başaramadığımı.Plan yaparım,ama sonra bu planlar suya düşer,belki bu da zamanın bir oyunudur.Ya da ben planlarıma uyamayacak kadar başarısızımdır?Zamana uyamayacak kadar?

time tumblr ile ilgili görsel sonucu

Zamanında herşeyi yapamadığımı düşünüyorum bazen.Her gün yapmam gereken çok şey varmış da ben yapamıyormuş gibi hissediyorum.Her gün daha fazla şey öğrenmem,daha fazla şey okumam,daha fazla çalışmam gerekiyormuş gibi geliyor ama ben yetişemiyorum.Yapmam gereken şeyleri zamanında yapamıyorum.Bunun sorumlusu zaman değil elbette,sadece benim.Uyuşukluğum ve yetişemem tamamen benim suçum.


Saniyeler,dakikalar,saatler,günler geçerken,biz sadece yerimizde duruyor muyuz acaba?Hiçbir şey yapmıyor muyuz?Etrafımızda zaman akıyor da biz de bir şeyler yaptığımızı,yaşadığımızı mı sanıyoruz?Bir şey yaptığımızı hissediyoruz ama aslında zaman bize oyun mu oynuyor?
Duyguyla doldum galiba,herşey karıştı.Şu an bile zaman akıyor,siz bunu okuduğunuzda ben çoktan yazmış ve belki de uyumuş ve uyanmış,bir günü arkada bırakmış olacağım.Belki hiç yayımlamayacağım,direk sileceğim ya da taslak olarak saklayıp uzun süre yayımlamayacağım.Geçmişte kalacak bu nokta belki geleceğe hiç yansımayacak.Ya da tam tersi olacak,geçmişimde olacak olan bu an,geleceğe yansıyacak ve okunacak.Bir saniye önce şu an da bir gelecekti,şimdi geçmişte kaldı.Saniyeler geçtikçe ve devam ettikçe zaman,o kadar hızlı bir şekilde yenileniyor ki şu an...

time tumblr ile ilgili görsel sonucu

Keşkelerimiz olmasın isterdim mesela ben.Keşke o zaman bunu yapsaydım demeseydim.Keşke o zaman kimseyi dinlemeseydim de hayallerimin peşinden gitseydim.Keşke o gün kapısına dayansaydım,ona sıkıca sarılsaydım.Keşke o gün öyle konuşmasaydım.Keşke o gün özür dileseydim.

Zamanı geri alma gibi bir yeteneği yok güçsüz insanın.Zaman bizi yiyip bitiriyor.Her gün bir şeylere yetişme telaşı içinde bir şeyleri kaçırıyoruz.Telaşla bir şeyler yapmaya acele ediyoruz,dikkat etmemiz gereken şeylere dikkat etmiyoruz,detayları kaçırıyoruz.Sonra ise çok geç olmuş oluyor.
Peki nereye yetişmeye çalışıyoruz?
Bize göre daha iyi bir hayata.Ya da daha iyi bir hayat sandığımız gelecek her neyse.Geleceği tahmin edemememiz de ayrı bir güçsüzlüğümüz.Ama düşününce,tahmin edilebilseydi gelecek olmaktan çıkmaz mıydı?Ne manası olur ki, her gün üzerinde hayaller kurduğumuz anları önceden bilebilmenin?Gelecek tahmin edile,görülebildiğinde hayatın bütün zevki kaçmaz mı?Hayal etmenin bütün zevki kaçmaz mı?
Geçmişte olanlar her zaman orada olacak,iyi,ya da kötü şeyler.Aklımıza gelince gurur duyduğumuz anlar ve düşündükçe pişmanlığımızın katlandığı anlar.Geçmişte yaşanan geçmişte kalır.Bizim mazimizdir o,bizim yaşadıklarımızdır.Bizim için yaşanmış ve bir daha değiştirilemez olan tek somutluktur.
Geleceğe ve geçmişe takılı kalırsak,peki şimdiyi kim düşünecek?İnsanlar ya geçmişte takılı kalıp ilerleyemiyor,ya da geleceğe acele adımlarla varmaya çalışıp şu anın tadını kaçırıyor.Geleceğe acele edeceğimize şimdimizde emin adımlarla devam etsek,yavaş ama yine de emin adımlarla,aslında geleceğin temelini güzel bir şekilde atmış olmaz mıyız?Geleceği şimdiden yaratmaya çalışmak için didinmekten vazgeçip şimdiyi doğru şekilde yaratınca geleceğin kendiliğinden yaratılacağı da bir gerçek değil mi?Şu anın tadını çıkarmaya çalışsak sadece.Geçmişsiz ya da geleceksiz,pişmanlıksız ya da kaygısız sadece şimdiyi yaşamaya özen göstersek.
Bilmiyorum,kafam çok karışık.Çok konuşuyor ama arada bir şeyi kaçırıyor gibi hissediyorum kendimi.
Belki bunları yazarken bile zaman kaybediyorum.Ya da bunları yazarken bile bir yalnış yapıyorum.Geçirdiğim her saniye farklı bir harf çıkarken parmaklarımdan,aslında tamamen yön mü değiştirdim?

İlgili resim

Şu anı yaşamak gerekiyor,evet,değişmeyen,olduğu gibi kalan,pişmanlığa ve ya kaygıya ihtiyacı olmayan şimdiyi.Anı yaşamak diyeceğim çok klasik olsa da.Şimdiye takılı kalalım biz.
Geçmişte kötü anıların mı vardı?Harika,çünkü sana bir şey diyeyim mi,asla unutamayacaksın.Evet,unutmak için çok direneceksin ama asla unutamayacaksın.Kötü haber evet,hep o kötü anılar aklına gelince kendini suçlayacak,keşkelere başvuracaksın.Ama sana bir şey daha diyeyim mi,sil o kötü anıları.Oldular ve bittiler,değiştirebileceğin şeyler değil.Dost acı konuşur,muhtemelen hepsi o zamanki salaklığından ve şimdiki aklının olmamasından oldu ama yine de,düşünme onları.Her zaman beynininde,belleğinde bir yerlerde kalacaklar ve en olmadık zamanda seni rahatsız edecekler ama,sen takmamaya uğraş.Umursamıyormuş gibi yap.Üzmemeye bak kendini.
Gelecek için endişelenmek,elbette oldukça ve oldukça normal bir şey.Ama,eğer çok fazla takarsan,cidden her şey tepetaklak olabiliyor.Sıkça yaptığım birşeydir,bir şeyleri çok umursamak.Bazen saçma salak düşünüyorum çok az önemi olan bir şey üzerinde.Sen de ben de yenmeliyiz gelecek kaygılarımızı.Çünkü,söylemeliyim ki eğer beynimiz şu ana odaklanırsa,gelecek için de bizim için de daha iyi olacak.Eğer sadece şu anı düşünürsek,gelecek daha iyi olacak.En olmadı yalan söyle kendine,kimse suçlamaz seni.Herşey iyi olacak de olsun bitsin,çok da zorlamaya gerek yok bazen.
Endişelenmeyi kes tamam mı,geçmiş için de,gelecek için de.Endişeye ihtiyacı olmayan bi şu an var elinde,güzel değil mi?O şimdiyi elinde iyi tutmayı bil sadece.

time tumblr ile ilgili görsel sonucu

Kafamıza şöyle bir düşünceyi de sokmalıyız aslında,daha iyi düşünebilmek için.Geçmiş,bize düşünüp ders çıkarmamız için,gelecek,çıkardığımız dersleri uygulamamız için veriliyor.Geçmiş olmasa,şu anki sen olamazsın,gelecek olmasa,şu anki senin bir anlamı kalmaz.Geçmişten öğrenir,gelecekte uygulayıp parıldarsın aslında.Hata yapmak da öğretiyor çünkü değil mi?
Elbette kader demekle de olmuyor,sonuçta herkes yaptığı şeylere göre kendi kaderini,ne derler bu durumda,kendi alın yazısını değiştirebiliyor.İpler bizim elimizde,ama yine de kontrol bir tek bizde değil.Sanırım hayatımızın güvenli şifresini bilen başka hacker'lar da var.Allah,kader ve zaman diyorlar değil mi onlara?Allah,yalnış bir şey yaptığımız yargılayan kişi,değiştirmesi doğru hayatımızı bazen.Günahlarımıza ve sevaplarımıza,başka değişle yanlışlarımıza ve doğrularımıza göre hayatımızı şekillendiriyor Ya Rabb.Kader var bir de,sinir sinir gülen taraf.Sen yaşa bak ben senin başına neler getireceğim diyen en gıcık taraftır o.Sen neler düşünürken,o sana neler yapar.Seni bazen bulutlara,dağlara çıkarırken,bazen de denizin dibine,çukurlara sokabiliyor zalım.Bi de zaman vardı,herşeyi kenardan izleyen ama katkısı da az olmayan taraf.Geçmiş ve gelecek kavramlarının,saat,saniye ve bütün o zamansal şeyler ondan çıkmış bak.Onun sayesinde şimdi zaman sayıyor,zamana göre oynuyoruz.Birnevi o olmasaydı,belki de hiçbir şekilde acele etmez,ya da hiçbir şekilde endişelenmezdik.Ama o,şu an hayatımıza karıştığı için bizi acele ettiriyor ya da endişelendiriyor.Bazen de olur olmadık anlarda pişman olmamızı sağlıyor.

time tumblr ile ilgili görsel sonucu

Bizim görevimiz,bu üç yargıç,bu üç hakem karşısında en iyi performansımızı sunmak.Kimi zaman bize yardımcı olacak,kimi zaman gülümseyecek,kimi zaman yolumuza taş koyacak,pis pis somurtacaklar.Sadece her zaman ders çıkarmayı ve devam etmesini bilirsek başarabiliriz.Öyle ya,devam edelim.En kötüsü olsa da devam etmeliyiz yaşamaya.Çünkü zaman,bizi beklemez.Çünkü biz dursak da,dünya dönmeye devam ediyor.Zaman koşmaya devam ediyor,zaman işlemeye,yaşam kendi seyrinde sürmeye devam ediyor.O zaman biz de devam edelim,endişelere yer vermeden,pişmanlığa yer vermeden,üzüntüye yer vermeden,umutsuzluğa yer vermeden,güvensizliğe yer vermeden,kötü şeylere yer vermeden,dümdüz yolumuzda devam edelim!
~~~~~~~~~~~
Beğenmedim ben bunu yaa :( 
Olmadı mı sanki?Pişman olacakmış gibi hissediyorum yayınlayınca.
(yazıda olanlar sadece kendi fikirlerimdir,doğruyu ve gerçeği yansıtmıyor olabilirler)
Amaan neyse.Bi yerlerde saçmalamış gibi hissediyorum sadece.
Çok kötü Bigbang özlemi çekiyorum dostlar.Taktım bu aralar,sürekli dinliyorum.
Bu yazıyı da Sober ile okumanız önemle rica olunur çünkü yazarken tam uydu kendisi :)
♫Bigbang - Sober

Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

8 yorum:

  1. bence saçmalalamamışsın dediklerin çok doğru ben sevdim yazını^^

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş adı üstünde geçmişte kalmış. Geleceğin de geleceği meçhul. O yüzden tek gerçek an şu içinde bulunduğumuz an. O yüzden onu yaşamak önemli.Evet, zaman çok hızlı geçiyor gibi geliyor bana da. Umarım nir yerinden yakalarız. Bir derste hocam şöyle demişti: Siz zamanı iyi yönetemezseniz; zaman sizi yönetir.Güzel bir yazı olmuş.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. eğer geçmişte fudanjuku yu dinlemeseydik tanışamazdım seninle .Hayat bizi bir şeylere sürükler bu bir doğanın kanunudur önemli olan nasıl karalar verdiğimizdir bunu unutma .Bir de keşke lafını bırak en sevmediğim kelimedir eğer yaşamında keşke diyeceksen o işi yapma .keşkelerle yaşamak seni sadece daha da çok yıpratır cagiya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman iyiki dinlemişiz diyelim.
      Çok haklısın unni,'keşkeler' to the çöp. :D
      Öpücükleer ^_^

      Sil
  4. Zaman... Bu kadar önemli ve özel bir konuya çok güzel bir şekilde değinmişsin, kalpten tebrikler! İyi ki de yayımlamışşın bu yazıyı. :) Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,açıkçası ilk biraz tereddütlüydüm ama beğendiyseniz ne mutlu bana :)

      Sil

Okuduğum bloglar