27.7.17

İzledim Bitti - Mumya 2017


mumya 2017 ile ilgili görsel sonucu


Selam dünya ben Menolly!

Dün sıkıldığımdan ve uzun zamandır izlemediğimden dolayı,film izlemeye karar vermiştim.Ve notlarım arasında Mumya 2017'i gördüm.


Hangi blogda gördüğümü inanın hatırlamıyorum.(kendime not;bundan sonra önerileri not ettiğinde blogun adını da yaz)
Ve evet,dün Mumya 2017'i bitirdim.
Korku,gerilim filmlerini çok severim.Bu tür filmleri küçükken ablamla çok izlerdim.
Mısır!Mısır gizemleri!En sevdiğim konulardan biri yine.
Önce konumuz:
2000 yıl kadar önce Mısır kraliçesi olmak üzereyken yaptığı yanlış bir tercih nedeniyle hakettiği tahtı alamadan mumyalanıp toprağın altına gömülen Ahmanet (Sofia Boutella), binyıllar boyunca toprağın altında kalmıştır. Bölgede bulunan Nick Morton (Tom Cruise) Ahmanet'in beklediği yeri tesadüfen ortaya çıkarınca binlerce yıldır bekleyen kötü gücü ve laneti de istemeden serbest bırakmış olur. Hak ettiği yere ulaşana dek karşısına çıkan her şeyi yakıp yıkmaya kararlı prensese engel olabilmek için Morton ve aynı ekipte yer alan Jenny (Annabelle Wallis) birlikte mücadele edecektir.
(Sinemalar.com'dan)



İlgili resim

İtiraf etmeliyim ki pek korkutmadı.Güzeldi,boş zamanlarınızda,sıkıldığınızda izlenecek hoş bir film ama gerçekten hiç korkutmadı.Hatta ben korkunç anlarda psikopat gibi gülmekle meşgüldüm :D
Filmde mantık hataları da yok değildi.
Spoilerımsımsı bir şey
Mesela,mumyamız güzeller güzeli Ahmanet'in bütün şehri bir birine katması ama filmin sonunda adamın elinden küçücük hançeri alamaması gibi.
Spoilerımsımsı bir şey bu kadar
Çok merak ettiğim bir şey var.Yahu madem siz bu Ahmanet'i yakalıyorsunuz,kadın kockoca babasını,babasının karısını,babasının oğlunu öldürmüş,az daha Seth'i getirip dünyanın hakimi olacak,ve siz,SİZ bu kadını,diri diri mezara sokuyorsunuz.Olum insan öldürür be!
Ama cidden,kadın diri diri gömülmüş,hiç mi düşünmemişler öldürmeyi?Öldürseler uyanmaz diye düşünüyorum da ben.Öldürselerdi hani bence geri dönme şansı kalmazdı.Öldürüp gömseler kötü mü olurdu?


mumya 2017 ile ilgili görsel sonucu

Ah,Mısırlılar...Antik Mısırlılar,anlamıyorum.Mumyalamaya kafayı takmışlar.
Her şeyin içine sokabildikleri gibi,buna da aşk sokmuşlar.İki maceracı gerizekalımız Nick ve Jenny arasındaki 'gözler yaşartan' aşk,sonunda onların kazanmasıyla son buluyor.İşte bi şeyler bi şeyler oluyor olaylar olaylar sonra her zaman olduğu gibi iyiler kazanıyor kötüler yine hüsran falan filan.
Ama benim anlamadığım,lan Nick,Ahmanet lan bu!Kadın Mısır prensesi!Kadın sana dünyaları teklif ediyor.Resmen diyor ki gel bana katıl da birlikte en güçlü olak.
Ve sen,bir Jenny için dünyaları ve koskocaaa Ahmanet'i reddediyorsun.
Aferin lan,bir şey demiyorum!
Ama ve lakin,aşk bu.Ota da konar,başka bir şeye de :D (utançtan kendimi çatıdan aşağı atmaya gidiyorum)
Bu bölümlerde biraz abartmış olabilirim hepinizden özür diliyorum.

Fakat bunları da söylemek zorundaydım.Çünkü izlerken filmin bu yanları beni delirtti.Cidden mantıksız değil mi?Yoksa ben mi deliyim?
Sizin de bu konular hakkında yorumlarınızı bekliyorum.Çok spoiler vermediğimi de umuyorum ama eğer vermişsem de şimdiden gomennasai.


mumya 2017 ile ilgili görsel sonucu

Filmi iyice gömdükten sonra,şimdi de beğendiğim yanlarına gelelim.
Her Mısır konulu korku/gerilim filmi gibi sürükleyici.Çekirdek gibi.Akıcı yani başından kaldırmıyor insanı.Böyle rahat rahat,arkanıza yaslanıp tadını çıkarabiliyorsunuz.
Sonunu beğendim,her ne kadar sona getiren olayları beğenmesem de(spoiler vermemek için bin takla atıyordu :D).Ama yine de sonu güzeldi bence,doğru ve uygun bir şekilde bitirmişler.

Filmde hoşuma giden karakterlerden biri de Vail karakteri.Nedense adam çok hoşuma gitti.Filmdeki az sayıda düzgün karakterden biri bana göre.
Bak bu kesin spoiler
Bir ara mumyanın etkisi altına girdi sarardı ağardı öldü bir şeyler oldu ama sonra Nick sağolsun filmin sonunda diriltti onu :D
Kesin spoiler bitti


Prenses Ahmanet ile ilgili görsel sonucu

Bunun dışında,Jenny'e gıcık oldum.İlk Nick'e kötü davranması,sonra yalan söylemesi,tip tip garip garip haraketleri filan.Bilmiyorum ben mı çabuk gıcık oluyorum yoksa Jenny cidden gıcık olunası bir tip mi ama nedense bu kız olmamış bence.(evet baş rolü de gömdüm :D)

Fakat,Ahmanet'e bayıldım.Evet arkadaşlar bayıldım.Bence çok zekice tasarlanmış,hayran bırakan bir kötü karakter.Sonunda bozmasaydı iyiydi ama,etkileyici bir karakterdi.Aktris rolü güzel taşımış,baya uymuş,hatta sindirip bize geri vermiş.Baya da güzeldi ayrıca,onu da söylemeden geçemeyeceğim.

Jenny ve Nick'in Ahmanet'den arabayla kaçtıkları bölüm bana Gravity Falls'ın ilk bölümünde Dipper ve Mabel'ın cücelerden kaçışını hatırlattı,pişmiş kelle gibi sırıtarak izledim.(Jenny ve Nick canlarıyla cebelleşiyorlar,ben gülüyorum,böyle de bir insanım :D)  Gravity Falls izleyen varsa bilir o sahneyi,filmdeki o kaçış sahnesi de fena andırıyordu.Gravity Falls'dan da bahsetmek istiyorum bir ara,bakacağız.


Prenses Ahmanet ile ilgili görsel sonucu

Gerilimi yerindeydi,geriyor az da olsa.Gizemli,güzel,hoş bir film.İzlediğime deydi,pişman değilim.Dediğim gibi boş zamanları falan doldurmak için uygun.Sıkıldıysanız gidin izleyin işte.
Başka ne diyebilirim ki?Eskileri elbette daha iyi ama standart bir mumya filmi.

Ve söylemeden de bitiremeyeceğim,filmi izledikten sonra içimde bir antik mısırca öğrenme isteği kabardı :D
Başka yazılarda görüşmek üzere!
Jaa ne minna! ^_^
Logo Design by FlamingText.com

8 yorum:

  1. Mısır geçiyorsa kesin izlerim benn! :) Çok istiyorum şu piramitleri görmeyi. *-*

    YanıtlaSil
  2. Yaaa çok güzeldi bu film :D

    YanıtlaSil
  3. Gidip izleyecektim sinemada ama gidenler beğenmediğini söyledi hevesimi kaçırdı oysa tom cruise çok severim ki ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü değildi ama inanılmaz güzel de değildi,orta yani :)

      Sil

Okuduğum bloglar